абе да не е 50% ама го вдига .. все едно имаш конвенционален климатик само дето плавно се развърта в началото
абе да не е 50% ама го вдига .. все едно имаш конвенционален климатик само дето плавно се развърта в началото
Кърти му твърдението ама он-фф вдига разхода. Особено при моето FD. Като завърти компресора, докато не качи на 750W не отваря клапите. После продължава до 900W и ако не е подминало заданието намаля, а ако го е подминало изключва. В топли дни моето FD харчи най-много от всичките ми климатици точно поради он-офф. Работи в най-изолираното и най-малко помещение от 3те клими, имам 10см вата на всякъде и 4см фибран в пода, 6 камерна дограма с всички екстри, предлагани на пазара за 2014. Направо се чудя как успя да изгори вчера 8kWh при температури от 0 до 4 градуса.
Като спре да изклчва консумацията му е най-ниска сравнено с другите 2 машини.
За това е добре хубавия инвертор да може да работи непрекъснато при всякакви външни условия, което се постига с нисък минимум.
Аз избрах SC22X като гледах данните без да предполагам, че японците ще ме излъжат толкова подло.
@biro,
нямам Мицубиши, но имам две тошиби, едната от които вдига минимума при отрицателни температури. И двете са с отделни електромери, които не потвърждават гарантирано повишение на консумацията в повторто кратковременен режим на работа. Не винаги клапите се затварят при спиране на компресора, но никога не вее хладно, нито физически се усеща кога спира и тръгва. Понеже ме заинтригувахте, ще изчакам февруарските студове с мъгли или липса на резки външни температурни промени и слънце, за да замеря по-точно енергията за подгряване на кубик. На теория би следвало да сте прави, но при мен още не се е доказало. Имайте пред вид, че ефективността на една машина не е пропорционална на декларирания от производителя и COP, който при температури между -5°С и 0°С може да се движи между 1,5 и 2 при машини, деклапиращи го като 5! За справки, Евровент, несъвършените алгоритми за дефрост и високите максимуми при машини с малки топлообменници.
Този пост е редактиран от dodo_pv; 22-01-15 в 11:04.
то няма машини с висок максимум и малки топлообменници ,дай ми пример за една ..
не мисля ,че 37 кила е малък топлообменник толкова има и европейската нокрия дето пак е до над 9кВ - изпитан и много топлещ модел с висок КОП като за мощността си .. тия машини не разчитат само на топлообменник ,компресора е доста мощен ,фреона е повечко .. по скоро будят недоумение европейски машини с по 50 кила външно ,имат нямат 7-8кВ максимални ,КОП малко над 3 ,и на -15 пак едни 40% пряко сили - е в тоя начин на изпълнение има нещо сбъркано
Колега,ако не ти харесва Зубадана с радост ще те отърва от проблемите ти с високите минимуми на приемлива цена.Идеята ми е да пенсионираам едно GC 9-ka което ми служи вярно от 2007г.
Още не съм намерил подходящ заместник.
Малко данни за последните 24 часа, външи температури от 2 до 5 градуса:
SC22X на 25градуса - 6.2kWh
FD25VABH на 23градуса - 8kWh
FVXS25 на 24градуса - 7.7kWh
Япоснкия климатик отново се представя най-икономично въпреки високия минимум.
biro сложи и Мицобишито да гони 25 градуса и разхода му ще е 11kw , поне ...
То си ги прави 25 градуса поради развъртането на компресора на всяко стартиране. Аз за това съм го настроил на 23. В срещуположния край на стаята е 24.5
При подовия в момента е 25.6 а е настроен на 24.
Той не бачка на минимум, че да му харчи 50%. Но 6,2kW в 13 м2 с климатик с COP=6,3, срещу 7,7kW в 21 м2 с климатик с COP=4,3, не ми се вярва да му е над 6 COP-a на Хитачи-то. Може малко над 3 да е. Дайкин-а в тая малка стая и 4kW няма да консумира.
При хитачито 4м2 от пода е таван на терасата от долу и нямам изолация. Същите тия 4m2 отгоре е тънка плоча и небето над нея - усвоена тераса. Вътрешната част на кунята поне има отгоре подпокривно пространство и друга кухня отдолу.
Освен това стаята с подовия дайкин е единствената отопляема от съсдеите от долу, те зимата топлят малко с конвектор.
За справка сиестата на мястото на хитачито харчеше колкото подовия дайкин при настройка 23 на сиестата и 24 на подовия.
Определено японския климатик е по-ефективен. Не съм го тествал на -10.
@biro,
прочетох ти поста с описа на изолацията ти. Имай пред вид, че за да може една машина да работи ефективно в едно помещение, температурата вътре не бива да се променя рязко. Стените са най-големия акумулатор на топлина в едно помещение, след което идват мебелите. Те гарантират плавните температурни промени при загряване или охлаждане. Вътрешната ти изолация изключва стените, а топлинния капацитет на мебелите ти около мицубишито ти е нищожен, след като ти изключва след 2 - 3 минути работа. Нещата приличат на сешоар в термос. Каквато и машина да сложиш в такова помещение, тя няма да се саморегулира ефективно, освен ако не си изградиш вътре един аквариум с няколко кубика вода от Дунав. Някои машини, преди да изключат, вдигат клапите, спират турбината и форсират компресора от минимала до номинал, за да загреят обема с въздух в и около вътрешното тяло. Така удължават Off- състоянието при много малки топлинни загуби на помещението, без да влияят на комфорта. Осмицата на дайсейкай го прави, предполагам от новите японки ще да е копирано. Или се ориентираш към тях, или променяш концепцията за отопление. Може и да си свиркаш, без нищо да правиш, не е болка. Но не очаквай чудеса в термос.