1 Прикачен файл(ове)
при 20мм шпилка, какъв външен диаметър = нужен ключ?
така сега, работите са сложни и ще се опитам да го обясня правилно.
Имам схема, на нея е зададен вътрешният диаметър на гайка, стъпката и качеството на желязото, демек с цифри 20*150-11. Но, за външният диаметър на гайката никъде не се говори. Няма как да отворя, за да видя, тъй, като става въпрос, за скоростна кутия, която мисля да отварям този уикенд. Интересува ме каква вложка трябва да използвам. На схемата виждам, че става въпрос, за 12 разрезки. Инструменти имам всякакви, но без 26, 34, 36, 38,40,42. Търсих доста из интернет, но не намирам някакъв стандарт, говорих с продавачи на инструменти в специализиран магазин, и един вика 25, други 28, трети 30. Трябва да съм сигурен, за диаметърът, защото ще съм само с тази кола и представете си, какво ми коства, като време и усилия, за да сваля скоростната кутия а после да я разглобя и да се укаже, че нямам нужния инструмен. :) Не че не мога да отида пеша до магазините, ама да ударя 27км на там и 27 на сам, ъъъ не мерси. Така че помагайте братя, щото м.. си е. е :)
Прикачен файл 16017
Отговор: при 20мм шпилка, какъв външен диаметър = нужен ключ?
Щом имаш всякакви инструменти един раздвижен ключ нямаш ли?
Иначе намери в нета болт М20 и по стандарта за резби намери какъв е размера, би трябвало да е 30мм.
Отговор: при 20мм шпилка, какъв външен диаметър = нужен ключ?
Може да е нестандартно оборудване, имат навика да ги навират в колите.Раздвижния, като начало, е най-доброто решение.
Отговор: при 20мм шпилка, какъв външен диаметър = нужен ключ?
Друг вариант е, ако нямаш точния ключ, да вземеш най-близкия по-малък и с ъглошлайф да отнемеш необходимите мм за да ти пасне. После си купуваш нов ключ вместо разваления, а за в бъдеще ще имаш точния ключ за скоростната кутия.
Отговор: при 20мм шпилка, какъв външен диаметър = нужен ключ?
така. Оправих схемата да не бъде, като линк а снимка. Може да не сте я забелязали, заради това. Та на тази схема се вижда, че самата гайка влиза в един ангренаж, който е част от механизъма, на синхронизатора на пета скорост. За това раздвиженият ключ не може да ми помогне, при тия условия. А трябва също да се има предвид, че това нещо е затегнато сигурно с повече от 400 N.m, за което ще си трябва голем напън.
@AC from HEll
Да така е, стандартно при 20 милиметров диаметър се ползва ключ 30, тая сутрин гледах една графа в нета. Но тук става въпрос ,за резбова стъпка 250, а при мен тя е 150. От тук идват всичките съмнения.
@daley
Това също е идея, адаптирането на някой инструмент ми е минало през главата. Въпросът е там, че трябва да пасне добре, за да свърши работа при голям напън. Авантажа е, че имам пневматичен ключ.
Отговор: при 20мм шпилка, какъв външен диаметър = нужен ключ?
сега потърсих из нета, информация, за силата на затягането на всички болтове, по кутията и намерих един PDF, дето показва, че гайката има три фази на затягане. Първо затягане на 10 m.daN, след това отвиване 1/4 и второ затягане на 10 m.daN - (10 m.daN = 100N.m). Пневматичният ми ключ я е развил, само с един удар. Но мистерията си остава, спрямо външният диаметър. Тия хора не се научиха да обясняват човешки, като дават пълноценна информация. Но поне съм доволен, че този документ спрямо силата на затягането е подробен. Така поне при сглобяването ще си стегна всичко, както трябва. Разбира се с готина уплътнителна паста на локтит, между картерите.
Отговор: при 20мм шпилка, какъв външен диаметър = нужен ключ?
Каква е каруцата,година,мотор ск.кутия .
Мога да ти дам линк към 1 човек в Париж авторемонти за да го питаш.
Влез | VW club BG
1 Прикачен файл(ове)
Отговор: при 20мм шпилка, какъв външен диаметър = нужен ключ?
citroen C4 HDI 1.6 92, 2011, без FAP. Кутия BE4R, на 175605км.
Купих го нов, избутал съм го до тук, без грам проблем. Само редовна смяна на филтри, масло, накладки, дискове и доливане на охладителна и от време на време, наливане на течност за чистене на инжектори, в нафтата.
Преди две седмици реших да му сменя съединителя, че му беше време. Не че създаваше проблеми, но педалът беше станал твърд и се чуваше едно леко стъргане. Помислих си, че шумът, както обикновено при износен съединител иде, от онова, малкото кръглото, дето се слага на вилицата, (не знам как се казва на бг). Но не е това, оказва се, че е лагер в кутията. Поръчах двата лагера на входния вал и утре ще я свалям и разглобявам, за да ги сменя.
А ето ви и снимка, след разглобяването, за подмяна на съединителя. Не се плашете. ;)
Прикачен файл 16022
И пак превключваше скоростите, без грам проблем. Само педалът беше твърд :))
Феродовия диск беше станал тънък на хартия, нитове почити нямаше, както се вижда, те бяха изяли механизъма.
Всичко съм подменил с ново, освен маховика. Самият той оцелял, спрямо силата на светия дух. :)) Нитовете, от страната му, бяха на ниво на диска. Само беше огледален, та го оправих с една въртяща се пластмасова четка. Но се оказва, че лекото стъргане иде от лагер. Не че самата кола е от такова важно значение. Карам друга, най често, ама аз кат съм малко сбъркан и маниак, това като го знам, ме дразни и до като не оправя проблема, няма да се откажа.