Общото е, че като падне камбаната обратно, налягането се вдига и подминава това, което е било преди да почнеш да си играеш. Затова разширителните съдове се правят с малък обем, а освобождаването на налягането от предпазните вентили се прави задължително плавно. Въздушна възглавница има само в разширителния съд и е нежелателно да се появява такава в основния съд под налягане, заради големия му обем.
Изпратено от моят SM-G975F с помощта на Tapatalk
Кога си прочел да твърдя че голямата възглавница в обшия съд е по- правилно или че трябва да е голяма.
Твърдя, че производителя прави съдовете с неправилна пропорция.Пълнят ги на макс и съдовете текат през клапаните.
Ако бойлера е сментат така , че да има нужият обем въздух за свиване при загряване на водата, то няма да има пропикавания от аварийния клапан.
С това се различават старите бойлери от новите.
Бойлера ако стигне 113 градуса аварийно отдавна ще е изплюл достатъчно вода за да започне да си прави въздушна възглавница,на която ти си противник.
Тогава се обезмисля тезата, че въздушната възглавница е минус в съда.
Този пост е редактиран от dokkito; 09-05-21 в 21:00.
Понеже ми писна да се обяснявам (имам си по-приятни занимания в момента), ще приключа така:
Ако бойлерът заври и предпазният вентил отвори, системата остава в равновесие, с константно налягане дотогава, докато се пръсне нагревателя в парата и всичко изстине. До този момент от предпазния вентил ще преминава САМО вода, която ще се превръща в пара на излизане и отново ще кондензира наоколо. Този клапан се монтира в най-ниската част на бойлера, ПОД нивото на нагревателя.
Ако в този момент отвориш крана на топлата вода, в момента, в който парата избута водата от тръбата и почне да излиза от чешмата, бойлерът ще се взриви. Защото няма да си достатъчно бърз да дроселираш.
Приятна вечер!
Изпратено от моят SM-G975F с помощта на Tapatalk
Най-добрият за вас вариант:
1. Водомера да е далеч от бойлера- на "литър" разстояние поне.
2. Да имате нормално налягане на водата до 4бара.
3. Възвратният клапан на бойлера да е комбиниран с диференциален клапан - връщащ към водопровода.
4. Никакви други боклуци, като редуцири и втори възвратен клапан. По-добре филтър отколкото тези.
Това , което казваш е така, но не въздушната възглавница предизвиква взрива!
Причинява го кипването на водата под високо налягане и темперстура.Когато отвориш крана на топлата вода спада налягането и сместа кипва!
В дъното на този взрив, причината е терморегулатор и термозащита!
Това дали бойлера ще е на100% или 97 % и ври няма никакво значение , когато бойлера е в равновесие с аварийният клапан!
Сам го каза, ще пикае докато остане само пара и се пръсне нагревателя!
Разликата обаче между 100% вода или 97% вода в съда е пикаещ АВАРИЕН клапан по време на редовно стопляне на водата!
Това ти дава знак, че в системата се генерира по- високо налягане при пълен на макс съд!
Темата е за неправилна пропорция вода въздух, а не последсвията от врящ бойлер.
Врящ бойлер пълен до горе няма да те спаси от взрив при отваряне на крана за топла вода!
Лека вечер.
Този пост е редактиран от dokkito; 09-05-21 в 21:23.
Доки, би ли направил един експеримент?
Когато ти е удобно, на чалъм и т.н.
Бойлера загрял.
1. Спираш му тока. - да сме сигурни, че няма загрявания, които да объркат работата.
2. Пращаш жената да се къпе!
3. Очакваме, като излезе да няма топла вода подходяща за къпане.
4. Ако случайно има още - източи я до температура хладна за къпане.
5. Спри крана за топла вода.
6. Спри крана студената вода на входа на бойлера.
7. Сложи кофа и наточи от топлият кран вода колкото излезе.
Залагам на 8-10л. гореща вода - неизползваема!
Бъди честен, моля!
От къде ще дойде тази топла вода? Мислиш че ще остане топла вода над тръбата ли?
Вода ще има вероятно около 5, 6 литра над тръбата, но ще се е охладила.
Нормално е при повишаване на налягането да се вдигне нивото и да се покачи над тръбата.
Все още съм в апартамента и бойлера е студен.
Ще затворя крана на студената вода и ще замеря за точност , колко вода се буферира над тръбичката.
При оърва възможност ще кача снимките.
Този пост е редактиран от dokkito; 09-05-21 в 22:01.
Благодаря за отговoра на zxc0.
Нямах обаче предвид да получа съвет какво да правя. Не съм тръгнал да се занимавам с това. Идеята ми беше някой, ако иска, чисто теоретично да обясни какво става - каква е ролята на отделните основни елементи, и конкретно по темата - от какво се компенсира повишаването на налягането. Чисто любопитство. А пък може и да даде тласък в някаква посока на спора.
Има над тръбата.
По твойте думи и по мойте сметки около 8-10л.
Няма да се охлади. Имам бойлер без изолация, границата е рязка по време на къпане.
Пипам го, студен до последният сантиметър, пък още излиза топла вода.
То почнеш ли къпане, ще падне на 3бара при теб.
Ако е 4бара, ще е повече водата.
Провери кат' ти дойде на чалъм.
На чалъм ми е, сега го правя.
Бойлера е студен и мога да кажа само литри.
Налягането ми е на 3.2 бара. Намалил съм го от 4.7 на 3.2 бара .
Ще проверя с гореша вода, когато се нанесем в апартамента.
Направих теста:
Близо си до сметките. При ориентировъчно 10 литра буфер след скъсяването на тръбичката имам 7 литра буферирана вода над тръбичката.
Това носи еди плюс и един минус.
Минуса е че имам 7 литра по- малък бойлер и едни 7 литра постоянно топла вода, която ще бъде почти неизползваема. Загубите и няма да са чак толкова големи защото тя ще отдава част от топлината си на постъпилата студена вода, колкото и малко да е.
Плюса е че системата не си повишава главоломно налягането при загряване.
Точно така работеха старите бойлери.
Този пост е редактиран от dokkito; 09-05-21 в 22:49.
Бойлера е студен, включваме да се загрява, няма консумация на топла вода. - прието, може да се случи!
При това положение, няма значение колко kW е нагревателя.
Водата при 80л. бойлер ще се разшири с 2,5л. грубо. - според начална и крайна температура. 20-50гр., не е като 5-70гр. нали?
Първото което компенсира е въздуха в бойлера. Почва да се мачка ...
От колко почва е важно, т.е. колко е нормалното налягане на водата.
При мен е било 4бара денем, до 5бара през нощта.
Клапана за колко бара е? Има на 6 има на 8.
Ако въздуха в бойлера е достатъчно може да поеме 2,5л. без да качи над 6 или 8.
Ако не и клапана връща може да се разтовари във водопровода.
Ако не може да се разтовари заради редуцири или други възвратни клапани, ще прокапе няма как.
Ако не прокапе ще надува налягане докато кожуха издържи.
Ако кожуха не издържи и има малко въздух ще има малко Бум.
Колкото повече въздух и кожуха не издържи, толкова по-голям Бум.
Бойлера няма да гръмне при отваряне на крана дори и да е в критично състояние просто налягането ще се освободи и ще е доста мъгливо в банята. Аз затова писах преди на един господин проблема с гърмежа когато се случи нещастната поредица от събития е това че водата около нагревателя освобождава пара която се натрупва в обема течност и най накрая отива в горния край на бойлера там започва да се трупа много пара като маса защото течността е несвиваема но парата може да изтърпи доста компресия в същото време самия съд си променя размера поради еластичността на металите и ако по някакъв начин не се освободи налягането се получава взрив.Затова ви казвам че говорите но надали някой от вас е виждал или чувал бойлер преди да гръмне аз имам опит доста е вокално събитието ако има хора в къщата ще го чуят.
Доки, намали налягането още до 2бара, че и по-малко примерно.
И наляганията ще се понижат и неизползваната вода ще е по-малко.
При мен в момента системата е отворена и налягането е 0,2-0,3бара.
Бойлера ми работи на това налягане, няма никакви клапани, сух нагревател, терморегулатора управлява контактор.
И така, според баща ми доколкото помни около 36 години. Аз мисля, че е повече, щото щях да помня ако беше слаган 1985г., но да не издребнявам за 5-10г.
Прав си , но не виждам смисъл да го намалявам повече налягането.
Дори при напълно студен бойлер на 3 бара налягане , до загряването му до максималната му стойност на терморегулатора без грам източена вода не повишава налягането повече от 6 бара.
Същият боклук преди да му скъся тръбичката почваше да тече на 15-тата минута и изплюваше около 2 литра вода от арарийният клапан при същите условия.
Който е ок бойлера да му тече от аварийният клапан при загряване нека му се радва.
АЗ за първи път попадам на такъв бойлер.