1 Прикачен файл(ове)
Самоделна Термопомпа Въздух-Вода,Питанка за Т на фреона!
Здравейте на всички, направих си ТП от климатик Fujitsu AUYG30LRLE с топлообменник 1.38м2 който му дават 14кв на кондензация,системата ми е 10кв,но прецених,че по големия ще и повлияе добре.
Отоплявам общо 100м2,две къщи свързани с локално парно помежду си с радиатори.Вече 2 месеца машинката си работи като часовник до 5C външна Т гори 600-800вата ,до -1 C гори 1000вата и при -7 гореше средно с дефростите около 1600вата.
Поддържам водата на 36-38C топла и студената ми е 34-36C, до тук добре,но идва и питането ми което се породи от няколко мнения в друг форума където се спомена,че ако фреона влиза с T по ниска от 46C в кондензатора има вероятност да се товари компресора и едва ли не да изгори.Трябвало входящата Т на фреона да е поне и над 50C за да не се получи навлизане в компресора на фреон в течна фаза?! Има ли истина в тези предположения,защото определено се поуплаших за системата си,а при мен в 90% от времето когато навън е над 0C фреона който постъпва е 36-38C,когато машината трябва да наваксва охлаждането на радиаторите се форсира, прави за известно време фреона на 45-50C и полека спада в режим на поддържане при температурите споменати по горе.
Добавям и снимка при външна Т от 6C,има ли основания за притеснение при такива температури който се измерват на вход/изход на топлообменника като са абсолютно реални.
Благодаря ви предварително,надявам се да намеря отговори тук,защото на другото място всеки мълчи.
Отговор: Самоделна Термопомпа Въздух-Вода,Питанка за Т на фреона!
Нищо му няма външното тяло нали има електрически клапан дето му викат ТРВ той си знае какво да прави в зависимост от натоварването не се панирай.
Отговор: Самоделна Термопомпа Въздух-Вода,Питанка за Т на фреона!
Цитат:
Първоначално публикувано от
seanjohn
Здравейте на всички, направих си ТП от климатик Fujitsu AUYG30LRLE с топлообменник 1.38м2 който му дават 14кв на кондензация,системата ми е 10кв,но прецених,че по големия ще и повлияе добре.
Отоплявам общо 100м2,две къщи свързани с локално парно помежду си с радиатори.Вече 2 месеца машинката си работи като часовник до 5C външна Т гори 600-800вата ,до -1 C гори 1000вата и при -7 гореше средно с дефростите около 1600вата.
Поддържам водата на 36-38C топла и студената ми е 34-36C, до тук добре,но идва и питането ми което се породи от няколко мнения в друг форума където се спомена,че ако фреона влиза с T по ниска от 46C в кондензатора има вероятност да се товари компресора и едва ли не да изгори.Трябвало входящата Т на фреона да е поне и над 50C за да не се получи навлизане в компресора на фреон в течна фаза?! Има ли истина в тези предположения,защото определено се поуплаших за системата си,а при мен в 90% от времето когато навън е над 0C фреона който постъпва е 36-38C,когато машината трябва да наваксва охлаждането на радиаторите се форсира, прави за известно време фреона на 45-50C и полека спада в режим на поддържане при температурите споменати по горе.
Добавям и снимка при външна Т от 6C,има ли основания за притеснение при такива температури който се измерват на вход/изход на топлообменника като са абсолютно реални.
Благодаря ви предварително,надявам се да намеря отговори тук,защото на другото място всеки мълчи.
Здрасти.
Оня в другия форум не е зле да отиде да се прегледа. Такава глупост, че компресорът щял да изгори от ниска температура на кондензация още не бях чувал.;)
Първо на първо компресорът не смуче фреон от кондензатора, а от изпарителя.
Компресорът нагнетява пре-нагрят газ вътре, към кондензатора. Там газът се охлажда и кондензира в течност. Течността под високо налягане после преминава през дроселиращото устройство(капилярка, eev), впръсква се под формата на аерозол(финни капчици) в изпарителя, където поглъща топлина и пак се изпарява. От изпарителя компресорът засмуква изпарения газ и цикълът се повтаря.
Температурата на входа на кондензатора няма връзка със "засмукването на фреон в течна фаза"
За да не засмуче течен фреон компресорът, от значение са температура/налягане на изпарение във външното тяло, количество на хладилният агент, колко добре външният вентилатор обдухва питата и стойността на superheat - т.нар. прегряване, или перегрев(не знам как се превежда точно на български), което е разликата между температурата на изхода на изпарителя и температурата на кипене на фреона.
Когато става по-студено, или когато няма достатъчно дебит през външният топлообменник, или когато има твърде много фреон в системата, стойността на прегряването става малка. Тогава има опасност течен фреон да навлезе в компресора и да го повреди, затова производителитe слагат докипатели, за да се застраховат.
В твоя случай(освен ако не ти е презаредена с голямо количество фреон системата) нямаш причини да се притесняваш за компресора, още по-малко за температурата на входа на кондензатора.
Ако разбираш английски тук е обяснено подробно
https://www.youtube.com/watch?v=_7dy2eiGpqI
Отговор: Самоделна Термопомпа Въздух-Вода,Питанка за Т на фреона!
Джак.
Не давай мнения по въпроси далеч надхвърлящи твоята компетентност.
Съвсем очевидно е, че за да влиза фреона в кондензатора с ниска температура значи фреоновите пари на входа на компресора не са прегрети в достатъчна степен, дори и да са минали през докипител.След като не са прегрети парите, значи няма достатъчно изпарение.
Въпросът тук е доволно сложен и изисква ревизия на целия проект.
- - - - - - - - - -
Отговор: Самоделна Термопомпа Въздух-Вода,Питанка за Т на фреона!
Напълно нормално е когато инвертор работи в разтоварен режим, температурата на входа на кондензатора да е ниска, а умникът от другия форум да ходи да си пие хапчетата.;)
За хардуера, а и дори от гледна точка на ефективност, е по-добре да работи в разтоварен режим при по-ниска температура на кондензация.
Отговор: Самоделна Термопомпа Въздух-Вода,Питанка за Т на фреона!
Така, тази касета има 1 тръбен и 1 въздушен датчик. Тръбния го слагаш където му е мястото, дебелата тръба. За да си настроиш въздушния, взимаш съд с вода,загряваш я до 30 градуса като си потопил датчика в нея и му мериш съпротивлението. После загряваш водата до 50 и като си сложил един тример на датчика нагласяш същото съпротивление, което си измерил на 30 градуса. Датчика го слагаш на изходящата вода. За фреона не бери грижи, както каза колегата, ТРВ-то си знае работа. Хубаво е да му сложиш едни манометри да се види какви налягания прави. И накрая може да си догодиш и тн. делта Т /входа и изхода/ на водната система.