https://youtu.be/A0HNhNgCzeQ?list=PL...uGTnHRHvlIXh4d
Гледайте видеото за 10 минути. Принципът на работа тук е ясен.
Оги28б, извини ме за откровеността, но машината ти работи, като нокрия в кенеф. Напълно изправна си е и е нормално да харчи колкото маслен радиатор. И няма да слезе на 180W, освен ако не открехнеш някой прозорец. Писано е доста по въпроса, написал си го и ти няколко пъти, на 5-та страница ти го е споменал дори Миланов. Не може правилно оразмерена машина да поддържа на quiet режим 23°С при нулева външна температура. И ние имаме панасоници, знаем какво могат и как го правят. Нямаш обем и топлозагуби за такива машини.
Съгласявам се с мненията и приемам съветите на Rafailiev от последното му мнение. Пък да видим. Благодаря ви за мненията, за кой ли път вече. Едни казват добре е, работи правилно, другите казват нещо му има.
Никога не съм го предвиждал с цел да топли. Това течение ми е супер-неприятно. Но се сетих, че може да топли, когато не съм в стаята, за малко по-евтинко, все пак защо не, като има възможност, излиза ми от джоба в края на краищата. То пък не ще. Еми кот - такоа. Спирам да ви досаждам. Ако ми изскочи възможност някъде да го сложа на по-голям обем - ще го сложа. Засега - толкова.
Май е по-добре леко да се преоразмери помещението спрямо климатика.
mbirol, гледах клиповете, поздравления за това, че си ги направил и си ги споделил!
---
mbirol, I watched the videos you made for KIT Z25 and some others, greetings to you for taking those videos and sharing them.
---
Само за информация споделям, нито ще се оплаквам, нито ще се хваля. Задал съм на системата да работи на QUIET и 21.5 градуса. За 12:30 часа от снощи до днес е дръпнал само 3.7 киловата, а сутринта си беше -3, -4 наоколо. Ще споделя информация след седмица. Малък му е тоя обем и помещението е добре изолирано. След като гледах клиповете наколегата от разглобяването на външно тяло на Z25, там може да се види компресорът - 10 200 BTU, а при мен е достатъчно 7000.
Като се замисля, май този Z25 трябва да отиде в хола ми, а Z35 от хола - за някой по-голям обем или по-лошо изолиран същия обем. Просто като го купувах не предлагаха Z20, Той щеше да е идеален.
Климатика ти има различно поведение според мен. Първите два цитата са абсолютно ненормално поведение. Да харчи толкова много в тая стая, дето казваш че има 500W загуби е много странно.
Много харчи, струята е хладна, стаята не се стопля пък не се оплакваш от много дефрости или скреж по питата???
Ако топли нормално според консумацията си ще се спука от ON-OFF, както е в последният цитат. Тук работи логично като за висок минимум в стая с малки загуби.
Не мисля, че е липса на фреон - как ще се самодолее и един пък работи доста по-нормално от друг.
При големите консумации, ако всичко е наред, щеше да се оплачеш от доста дефрости. Очевидно външният топлообменник не е достатъчно студен за да направи скреж. Защо не е достатъчно студен е въпроса? Моето мнение е че има проблем с ТРВ-то или управлението му.
Аз бих почнал оттам, да забия един термодатчик във питата на външното и да следя какво става.
Имам преоразмерен климатик в толкова голяма стая, но е със поне 3 пъти по-големи загуби от твоята. 500W харчи когато стане -10гр. отвън.
Още по-добре за това помещение ще е Z15 ако измислят. За съжаление когато съм го избирал, въпреки че дойде техник-консултант, огледа всичко внимателно, но не ми каза, че за това помещение е препоръчителен по-слаб климатик. Както и да е, минало вече. Е, сега поне знам, че си имам климатик за 20-25 кв. м. със средна изолация и сигурно за 30-40 с добра изолация, говоря точно за тази машина.
-----------------------------
След внимателно четене на документа в цитираното мнение и изследване на работата на машината, въоръжен с термометри, дистанционното, тефтер и химикал, снощи вниматлено следих работата му и открих топлата вода: заради малкия обем и добрата изолация, в комбинация с алгоритъма на работа, който е записан в софтуера, машината зацикля.
Ето какво се получава:през деня като е топло и грее слънце през прозорците, температурата на входящия въздух става по-голяма с 2 градуса или повече от зададената, тогава компресорът изобщо изключва. Вътрешният вентилатор продължава да върти, като постоянно взема данни за температурата. По-късно, като залезе слънцето и стаята леко изстине, идва момент, в който температурата на входящия става с около 1 - 2 градуса над зададените. Понеже логиката изисква при температурна разлика под 2 градуса компресорът да включи, Той включва и за момент вдига мощността малко повече, което води до по-висока температура на изходящата струя, от около 35 - 37 градуса. Поради малкия обем, помещението и въздухът в него се затоплят изключително бързо и температурата на входящия въздух много бързо става отново с повече от 2 градуса разлика спрямо зададените. Имам предвид,че разликата не става 5-6 градуса, а по-малко - съвсем малко над прага на изключване, да кажем около 2.5 - 3 градуса. Тук логиката на работа отново изисква компресорът да изключи. Той изключва и започва да следи вътрешната когато стане с разлика по-малко от 2 градуса от зададената - да включи отново. Като включи - отново в началото има повече мощност, избълва топла струя, тя не може да изстине бързо, така вътрешният сензор на питата отчита топъл постъпващ въздух, което води до изключване накомпресора след 3 минути.
И така този цикъл може да се повтаря до безкрай, ако изолацията на помещението е добра и въздухът изстива много бавно. Климатикът влиза в непрекъснат ON-OFF режим
РЕШЕНИЕТО на проблема със зациклянето ОН-ОФФ в моя случай е такова: малко след поредно включване на компресора (около 2-3 минути), да се зададе температура с 1 - 1.5 градуса по-висока + по възможност да се отвори врата към по-хладно помещение (да се увеличи обемът). Така въздухът в помещението с климатика няма да може да се затопли прекалено бързо и сензорът на питата няма да може да отчете тези 2 градуса разлика между постъпващия въздух и зададените градуси. Понеже вече зададените ще са близки или съвсем малко под температурата на постъпващия, компресорът няма да спре, а ще намали скоростта си. Това пък ще доведе до по-ниска температура на струята, което в комбинация с по-високата зададена температура и евентуално отворената врата към друго помещение - ще доведе до стабилизиране на работата и на температурата в помещението.
Възможно е, както каза и един колега по-назад в темата - заради позицията си, сензорът да отчита температурата на нагрятата пита и заради това да си мисли, че постъпващият въздух е по-топъл. Това допълнително би помогнало за влизане в Он-Оф цикъл.
След около 10-на - 15 минути може да се избере зададена температура с 0.5 градуса по-ниска. Това допълнително ще намали работата на компресора и още малко ще охлади струята. След още 10-на минути може да се намали още 0.5 градуса, след още 10-15 минути - с още една стъпка и така нататък.
По този начин климатикът се вади от това зацикляне на ОН-ОФФ. Друг важен извод при такива условия, е че компресорът трябва да започва работа при зададена температура равна или по-висока от текущата в помещението. Ако зададената е по-ниска - почти сигурно ще се получи това зацикляне.
Докато масовия производител прави 7 и 9 с еднакви компресори и минимуми няма особен смисъл от по малката машина ..
Колега не е ли много сложно така, и аз имам преоразмерен климатик и просто ограничавам вентилатора до 2 или 3 степен с постоянно отворена врата и така нещата са значително по добре от към он/офф. От към консумация не мога да кажа, като цяло хитачите е с висок минимум но това не ме притеснява толкова. Струята е винаги топла и да изхарчи 5 лева повече за месеца ще го преживея, поздрави и дано ти помогне моето мнение.
Защото машината е достатъчно добра. При цепениците с високи номинали (BTU) и шепичка фреон, външните тела са много студени през зимата и много топли през лятото. Писнало ми е да го наблюдавам, питай Миланов.
Колега, привидното винаги мами! Затова реват толкова много измамени камилчета. По-важното е числото 18, 20, 25, 35 и т.н. отколкото означението на минимума или максимала в някаква неясно откъде преписана / съставена таблица. Пряко свързано е с обема на помещението, от което зависи и комфорта. Компресорът не е в стаята.
Ами при мен се получава така, че целодневно вратата ми е отворена, защото предпочитам като грее слънце - да се затоплят и останалите помещения. Така като дойде време да се включи компресорът - съседното помещение е на практика със същата температура, не е по-студено. И машината си зацикля. Трябва да затворя вратата, да чакам съседното помещение да изстине повечко и едва тогава да отворя вратата към него, и да се надявам, че ще е достатъчно. Онзи ден се получи, но вчера не стана само с това. Трябваше да повиша и зададената температура, едва тогава излезе от цикленето. Мисля си, че Он-Оф е вреден режим за компресора и целта ми не е просто да е по-добре откъм Он-Оф, а изобщо да го няма. А вентилаторът ми го държа на QUIET, защото на АУТО цялата машина започва да работи неадекватно, а като е на фиксирана степен - тогава все едно е на АУТО, пак си върти с произволна скорост, когато и както намери за добре. На Quiet за момента работи почти както очаквам и няма да го променям поне една седмица.
Оги28б, имам една тошиба 10-ка в 60 кубика помещение, чиято консумация пада до 55W, като напече слънцето. Побеснявам, като я видя така, а не в -Off, както подобава. Почнеш ли да отваряш врати на климатизирани помещения, задължително се променя и климата, и начина на работа на машините. Съдя по моите 3 такива, съответно когато са отделени и свързани.
Аз съм с 12 Ка Панасоник по стар модел и при температури под 4 градуса си слиза на минимум над тези външни градуси работи им офф постоянно, в 14 кв спалня държа го на скорост 1 винаги и повечето време си работи на минимум от 180 200 вата.