Re:при СЛАБ ТОК , какъв КЛИМАТИК?
Нямаше да бъде лошо да се включат хора с наблюдения върху инверторни климатици работещи на места с нестабилно напрежение или токови удари да кажат кой модел как се държи. Преките наблюдения и примери биха били най-полезни.
Много европейски модели продавани в момента я имат тази функция. При Daikin е наименована Econo Mode, сега погледнах и май повечето им модели я имат. Econo Mode reduces the maximum operating current and power consumption of the outdoor unit by approximately 30%.
Re:при СЛАБ ТОК , какъв КЛИМАТИК?
Fuji 09 LKC си работеше нормално при напрежение от 190 волта. Нормлано напрежението си беше около 200в, което не е проблем за който и да е климатик.
Re:при СЛАБ ТОК , какъв КЛИМАТИК?
Основния проблем е, че по места с проблеми с тока, самите проблеми не са само слабия волтаж. Повече е проблем игравещия в големи пикове такъв. Да не говорим, че има места дето ЕРП-тата бъзикат и по основните характеристики на мрежата.
Re:при СЛАБ ТОК , какъв КЛИМАТИК?
Старите серии на Fujitsu - LCC/LDC работят безпроблемно и на напрежение под 190V. В случай на нужда не достигат пиковите си мощности или поне такова е моето усещане :) :)
При резки колебания в напрежението (т. н. токови удари) се получава "цветомузика", но след рестарт от щепсела всичко си идва на място :god
Re:при СЛАБ ТОК , какъв КЛИМАТИК?
При мен напрежението играе в границите от 190 до 230, и няма проблеми с нито един климатик вкъщи включително и GE 35 ,GE 25 и Мидеа CSU 12 HHAA.
Re:при СЛАБ ТОК , какъв КЛИМАТИК?
Цитат:
Първоначално публикувано от valen1
Много европейски модели продавани в момента я имат тази функция. При Daikin е наименована Econo Mode, сега погледнах и май повечето им модели я имат. Econo Mode reduces the maximum operating current and power consumption of the outdoor unit by approximately 30%.
Не съм специалист в климатичната техника, но това няма нищо общо с характеристиките на мрежовото захранване.
...до 190-200 волта всичко си върви без проблем, но съм виждал хладилник как се мъчи и шашка на 160.
Re:при СЛАБ ТОК , какъв КЛИМАТИК?
Горе долу, напрежението варира от 190-210 Волта зимата. Веднъж бях правил замерване миналата зима и до колкото си спомням потенциометъра показваше около 190 -+ 2волта.
За това се интересувам, заслужава ли си да взема нещо хубаво до към 1600лв без монтаж и да го изпробвам 1 зима да видя как ще му се отрази и тогава да се засилвам за още 1 климатик.
Това което обмислям е да взема General 12LE , Или ako намеря LDC, отколкото да взема GE35VA с 300-400лв повече, и да се случи нещо заради слабото напрежение... да знам че все пак съм съм инвестирал предпазливо. А Ако оцелее, 2-риа климатик ще е по хубаво от първия. Предполагам Nocria14ка ще си защитят името в очакващата ги зима :) и догодина цената да им е по евтина :)
А за Toшиба... нямам наблюдение, четох из форума и за LG SQкю сериите, също без наблюдение.
Трудна работа за избор.
Re:при СЛАБ ТОК , какъв КЛИМАТИК?
Ами според мен най-добре ще е да си вземеш климатик на 100в.
И при изработката на трафа ще искаш той да е на 105в при нормално захранване.Което при теб би паднало към 95в и не би оказало такова влияние на работата на климатика.
Re:при СЛАБ ТОК , какъв КЛИМАТИК?
В този случай бих инвестирал около 200лв в един стабилизатор на напрежение като този например.
Хем ще имаш стандартен климатик, хем ще имаш резерв от мощност за да го ползващ и за уредбата си например.
Този вариант с климатик на 110В и поръчков траф с нестандартен коефициент на трансформиране, съобразено с някаква момента стойност на захранващото ти напрежение е техническа недомислица.
Какво правим когато напрежението се нормализира за няколко часа на стандартните 220В?
Какво правим и когато напрежението отиде на 180В?
Климатика продължава да работи извън предвидените норми за входно напрежение, независимо дали е на 110 или 220В.
Ако трябва да се изпълни с технически издържано решение то това е с активен стабилизатор на напрежение.
А като цяло инверторторните климатици би трябвало да са доста по-устойчиви на нестабилно входно напрежение от конвенционалните и хладилниците например.
Естествено ако производителя не е заложил софтуерна блокировка на уреда при излизане на входящото напрежение от зададени рамки.
Наскоро разглеждах сервизни документации на няколко модела от любопитство.
Всичко вътре беше с импулсни захранвания, електродвигателя на компресора за разлика от този на хладилника и конвенционалният се управлява от фазов инвертор (електроника) а не директно от захранващото напрежение.
А на импулсните захранвания това им е един от плюсовете - могат да работят коректно в много широк диапазон от входно напрежение.
Естествено зависи от реализацията но общо взето това са факти.