Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
Здравейте. Много се чудя какво да избера за отопление. Стаята е около 10-11 м2. Предната зима изкарах с вентилаторна печка. Тогава ме устройваше заради работата- не стоях често у дома. Сега обаче ще се задържам малко повече и ми трябва нещо по-добро. Замислих се за маслен радиатор (Tesy или Diplomat) за около 100-110лв. радиаторите са 2KW и няма да излиза евтино. Какво мислите и има ли някой предложение за горе-долу същите пари (максимум 150лв). За другата зима няма да мисля понеже съм на квартира и какво ще става идея си нямам :) Затова не виждам смисъл да инвестирам в нещо скъпо, което да не мога да преместя лесно. Т.е. накратко казано търся най-добрия вариант цена/разход на месец за моя случай
Едит:
Сега видях, че има друга тема, същото каквото питам. Ще постна там, това ако модератора реши да го трие
https://forum.setcombg.com/index.php/topic,34324.0.html
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
Здравейте,
Пречетох цялата тема, но освен нападки и реклама отговор...
И въпроса ми е, като изключим климатика, кое е излиза най-евтино и комфортно.
Става дума за хол 40м3. вътрешен апартамент, панел без изолация, изложение - югозапад / но първи етаж и едно дърво отпред /, един прозорец, нови ПВЦ.
Човека няма да излиза много и не обича много климатиците / но в краен случай.../
Прочетох всичко от клима до.... но отговор не мога да намеря
Та ако може малко помощ......
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
Здравейте и от мен. Чета с интерес форума отдавна, но пиша за втори път. Благодарение на специалистите тук и ползвателите на климатици избрах модела който си купих. Та по темата мисля, че е добре да се изложат предимствата и недостатъците след което ползвателя да избере с кои от недостатъците може да се примири.
Уговорка: Дадено помещение да се отоплява денонощно при почти еднаква искана температура. Инсталираната мощност да превишава топлозагубите и в най-лошият случай.
1. Марков инверторен климатик
Предимства: СОР > 3,6 + ; Работи и под -15 градуса; Точно поддържане на зададена температура ; Бързо достигане на желаната температура ; Може да охлажда (изсушава въздуха); Таймер ; Плазма ако има; Равномерно разпределение на температурата. Най-малко ток харчи сравнено с тези по-долу; Няма пикова консумация при включване.
Недостатъци: СОР пада с намаляване на външната температура (На моя му дават 1,8 при -15 градуса – за макс. мощност, което предполага приблизително 2 при номинал); Топлоотдаването също намалява с намаляване на външната температура; Мъглата също влошава нещата; Режим на разскрежаване харчи ток и не топли; При близка до зададената темп. духа субективно хладен въздух 35 град. примерно; Може да се мести само от специалисти и се плаща; Профилактика от време на време – и тя се плаща; Висока цена; Калпав монтаж може да намали осезаемо ползите; Възможни шумове от фреон; Възможни вибрации.
2. Климатик Мидеа – както някой каза по-горе (добро оразмеряване)
Предимства: СОР > 2,9 + ; Работи и под -10 градуса; Точно поддържане на зададена температура ; Бързо достигане на желаната температура ; Може да охлажда (изсушава въздуха); Таймер ако има ; Равномерно разпределение на температурата.
Недостатъци: СОР пада доста с намаляване на външната температура ; Топлоотдаването също намалява с намаляване на външната температура; Мъглата също влошава нещата; Режим на разскрежаване харчи ток и не топли; При близка до зададената темп. духа субективно хладен въздух 35 град. примерно. Може да се мести само от специалисти и се плаща; Профилактика от време на време – и тя се плаща; Калпав монтаж може да намали осезаемо ползите; Възможни шумове от фреон; Възможни вибрации; Има пикова консумация при включване при конвенционалните модели.
3. Акумулираща печка
Предимства: Плащаш тока по цената на нощна енергия, като може да ползваш голяма част от тази енергия през деня; Коефициет на далавера** <= 1,42 (КПД*,СОР*)– ако се ползва само на нощна енергия (По цени на ЕОН : дневна – 0,185лв./kwh , нощна – 0,1136лв./kwh , средно – 0,1612лв./kwh); Работи и под -30 градуса; Може да седнеш върху нея и да си стоплиш д...то дори ако спре тока (акумулиращ ефект); приемливо разпределение на температурата.
Недостатъци: Не можеш да спреш топлоотдаването ако не ти трябва (през деня си изтива до някаква степен докато си на работа) (или пък на другия ден пекне слънце и в стаята ми става 22-23градуса без отопление – как спираш ТАП-а да не топли и той). Не може да охлажда (изсушава въздуха); Може да се мести само от хамали (приятели) и се плаща (без почерпка едва ли ще мине); Коефициента на далавера** (КПД*СОР*) пада при използване през деня; Заема място; Може да се опариш ако си я заредил много; Натоварва доста ел. инсталацията ако е 4 kW + ако пуснеш бойлера 3kW за да ползваш нощна = 7 kW (друго по-добре не пускай) – не се знае какво ще се издъни първо (ако не днес - утре).
Ако е 3kW - по бива за инсталацията, НО 3kW х 8 часа – 24kWh може да заредиш макс.
Значи разполагаш с по 1kW на час да топлиш 24часа. Ако загубите ти са по големи от 1kW на час няма да стоплиш. При 4kW съответно 1,33kW.;Топлоотдаването също намалява с времето защото тухлите се охлаждат – към 21 часа са най-студени; Не може да отдава толкова колкото ти трябва и да поддържа една температура без нещо допълнително.
4. Конвектор с много добър терморегулатор (електронен още по-добре) КПД = 1,00 (СОР*)
Предимства: Работи и под -30 градуса; Сравнително точно поддържане на зададена температура ; Може сам да го местиш; Ако има повече от 2 степени; Няма шумове; Няма хладно течение.
Недостатъци: Не може да охлажда (изсушава въздуха); Неравномерно разпределение на температурата. Висока цена за качествата си. Харчи колкото са топлозагубите.
5. Радиатор КПД = 1,00 (СОР*)
Предимства: Работи и под -30 градуса; Може сам да го местиш; Може да седнеш върху него и да си стоплиш д...то дори ако спре тока но за кратко; Ако има повече от 2 степени;Няма шумове; Няма хладно течение.
Недостатъци: Не може да охлажда (изсушава въздуха); Неравномерно разпределение на температурата; Висока цена за качествата си; Неточно поддържане на зададена температура ; Харчи колкото са топлозагубите или повече, заради лоша терморегулация.
6. Духалка КПД = 0,99 (СОР*)
Предимства: Работи и под -30 градуса; Ако има повече от 2 степени; Може да я ползваш за вентилатор; Може сам да я местиш, Сравнително бързо достигане на желаната температура; Може да си топлиш краката, ушите и т.н.; Равномерно разпределение на температурата; Най-ниска цена.
Недостатъци: Не може да охлажда (изсушава въздуха); Много неточно поддържане на зададена температура ; Харчи колкото са топлозагубите или повече, заради лоша терморегулация; Възможни шумове;
7. За лъчистите и инфрачервените нямам преки наблюдения и само предполагам
Предимства: Предполагаем коеф. = 1,2 (КПД*СОР*) примерно ако си пред тях, т.е. температурата в стаята може да 3 – 4 градуса по-ниска – от там да идва разликата.
Недостатъци: Не може да охлажда (изсушава въздуха); Където няма пряко излъчване си мисля че ще е студено.
8. Електролизни котли КПД <= 0,99 (СОР*) (Водната помпа харчи ток)
Не мога да повярвам, че КПД-то им е по-голямо от КПД на котле с обикновен воден нагревател.
Загубите на обикн. нагревател са пак топлина (Ако щете загубите по кабелите на всеки електроуред са топлина която също влиза в стаята).
Предимства: Работи и под -30 градуса; Няма хладно течение; Няма да изгорят нагревателите защото няма такива. Акумулиращ ефект (зависи от обема на течността и температурата му – “колкото повече – толкова повече”).
Недостатъци: Изграждането на системата от специалисти – плаща се; Не може да охлажда (изсушава въздуха); Неравномерно разпределение на температурата; Висока цена за качествата си; Неточно поддържане на зададена температура; Харчи колкото са топлозагубите или повече, заради лоша терморегулация; Може да се мести само от специалисти и се плаща; Всички части заемат място; Ако протече не можеш да долееш вода от чешмата без да влошиш показателите.
Ако котлето е в място където не ти трябва да топли – ще има загуби и КПД намалява.
Ако може да регулираш температурата на всяка стая независимо ще е още по-скъпо.
Както се казва “Мерак – с пари се гаси” или “Кеф – цена няма”.
Като цяло разпределението, достигането и поддържането на температурата зависи от много фактори (Изолации, Изложение, Дограма, Етаж, Топлещи или нетоплещи комшии, Регион и др.).
Икономия може да се прави при всичките ел. уреди като работят само през ноща като цената на електроенергията е 1,42 пъти по-ниска от средната цена на ел. енергията. Естествено само при ползване на помещението за през ноща (тогава се губи смисъла на акумулиращите ел. уреди).
Май дълго стана (още по-дълго след добавките) – сори. Може да съм пропуснал нещо – ще извинявате.
PS: Абсолютно съм съгласен със забележката на Lupus по-долу, затова ще коригирам леко и допълня каквото се сетих още.
СОР* - Все пак КПД и СОР са почти едно и също, но КПД <= 1 (няма от къде да откраднем), a СОР може да е повече и от 5 (крадем от външната температура).
Коефициент на далавера** - току що измислен, отразява акумулиране на по-евтината нощна енергия с последващо ползване през деня. Важи за всички акумулиращи елементи. Може да се изменя от 0 до 1,42 и пряко зависи от съотношението между цена дневна и цена нощна енергия. 0 е когато си акумулирал енергия, а се случи следващите ден (денонощия) да е (са) топъл(топли) за при което акумулатора се е разредил напълно.
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
Здравейте,
Добре е, че се опитвате да обобщите нещата, но понятие СОР при електроуредите не се дефинира и сравнение с тях и между тях по този показател е некоректно!
Цитат:
Един от най-често срещаните параметри на климатиците е параметъра COP. Това съкращение идва от английския термин Coefficient Of Performance. На български език това се превежда като коефициент на трансформация и означава каква енергия ( при климатиците най-често електрическа) е използвана и каква е придобита. Този коефициент се отнася само, кагато климатика работи в режим на отопление. В режим на охлаждане има друг коефициент и той е по-малък защото при отопление загубите на компресора ги получавате като топлина, докато при охлаждане тази топлина изобщо не ви е необходима.
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
Здравейте , от 10 дни се запалих по идеята за инфрачервеното отопление заради многото му предимства . Иначе къщата която имам съм оборудвал с локално парно на дърва към което от скоро свързах и газов котел Стела 24 квт . Отделно за три стаи горе имам инверторен климатик Панасоник 12 и при целодневно отворени врати и външни температури от -5 нагоре не се налага да се използва парното но недостатъка е че долу ни е кухнята и банята и за там се налага да се ползва духалка . Впечатленията които имам е че на дърва е ефтино ама хамалогия , на природна газ е удобно ама скъпичко защото от няколкото проби показа към 10 кубика дневно , на ток с климатика е ефтино но долу за 10 квадратни метра кухничка с духалка ми е по скъпо от горе климатика за трите стаи 40 квадрата и като цяло тока отива над 240 лева за януари . И идеята ми е в банята и кухнята да сложа по един панел инфрачервен нагревател от 600 вата на тавана на помещенията със съответните термостати . До днес попадах само на скъпи варианти и това ме караше да отлагам но тая вечер попаднах на такива панели от български производител с цени в пъти по малки от западните маркови . И се оказа че производителя ми е на около 60 км и ако не тая седмица поне другата ще отида да закупя първите два панела за да проверя ефективноста им и ще споделя . Още утре може да ви дам линк на производителя но искам първо да се обадя по телефона да ми потвърдят информацията .
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
Ивелин19, не го приемай като заяждане, но ако искаш да ти е топличко - ползвай си локалното парно. Съвсем се изнежихме, искаме да ни е топло и само да си стоим на дивана. Хем пък и да е без пари. Не става. ;)
Дървата са уникални с тази си особеност, че топлят два пъти - веднъж през лятото ги режиш и цепиш, втори път - през зимата, кято горят. :) А рязането и цепенето на дърва е повод на сбирка и къркане на бира с приятели докато се свърши работата. А това, според мен, е безценно :)
На газ вече е скъпо, инвестицията в котле, такси за присъединяване и т.н. е по-голяма или съизмериа с покупката и монтажа на 2-3 климатика, например. Инвестицията за изграждане на локално парно може да дойде и по-скъпа, но пък използваш "възобновяем" източник на енергия, който не влия на "глобалното затопляне", т.е. твоят carbon footprint намалява.
В апартамента съмс 2 климатика, топло ми е, но не ми е уютно, сметките за ток са солени. В къщата на майка ми сега преправям старото локално парно, като сменям старият котел тип "самоделка" с (Dakon Dor) сега Junkers (после Bosch) и подменям тръбната разводка от Al-Pex-Al с PPR-GF-PPR. И знам, че с 5 кубика дърва и тон въглища (за съжаление) цяла зима в къщата ще е за ходене по потник...
С най-добри чуства, хора, както казва Макс Кавалера, Back to the Primitive, връщайте се към дървата, а ако желате да сте модерни - биогорива, като пелети и екобрикети :)
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
Здравейте и от мен! Отново идва зима! :( И аз се колебая какъв отоплителен уред на ток да избера. Ще отоплявам стая 25 кв. м със стара дървена дограма в тухлена сграда със сериозни зидове. Колебая се между конвектор 2*1,5kW от тези марки нашумели напоследък споменати и във форума и лъчист радиатор - 1*2kW. Всичко, което изчетох за лъчистите радиатори ми се струва доста добро, но все пак за мен е ново и непознато.
Моля ivelin19, а я някой друг който има опит с лъчистите радиатори да сподели своите "за" и "против"!
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
Още от комунистическо време имам един платков радиатор 1, 5 кв. Правеха ги някъде в Пловдив. Много съм доволен от него, но никъде не съм виждал да се продават такива платкови радиатори. Моля, ако някой е виждал по магазините да пише.
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
Цитат:
Първоначално публикувано от abv
Още от комунистическо време имам един платков радиатор 1, 5 кв. Правеха ги някъде в Пловдив. Много съм доволен от него, но никъде не съм виждал да се продават такива платкови радиатори. Моля, ако някой е виждал по магазините да пише.
Има ги на ТЕСИ модел МС201
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
Здравейте!
Бих искала мнение за керамичните стенни отоплителни печки на Дипломат.
По скоро ме интересува дали са икономични пък и дали греят добре?
Благодаря предварително.
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
според мен е духалка закачена на стената за да нея риташ по земята
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
За греенето - греят. За малки обеми вършат работа. Имам KPT 4003 в кухнята.
Обаче са шумни (над 60db), вентилатора постоянно работи, дори когато нагревателя е изключен от термостата, толерансът м/у вкл. и изкл. е 4 и 5 градуса разлика. Не мога да напиша точен разход на еленергия, но не е малък. Определено е по-голям от този на духалката на Delonghi, която също 2000W.
Препоръчвам ти да се ориентираш към конвекторен радиатор с електронен термостат. Обаче там цените за 2000W са между 212 и 380лв. според марката и модела.
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
Благодаря ви за отговорите!
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
За 2 стаи по 12 квадрата какво ще препоръчате за зимата ,стаите са с изолация и дограма(кухня и детска),нещо да топли и да харчи малко ток?
Re:Кой уред на ток е най-евтин след климатика?
Да харчи малко-ще харчи толкова, колкото са топлозагубите.При добра изолация за двете помещения конвектори с ел.термостат по 1кW и колкото са по-ниски и широки толкова по-добре.