Да ви е честита новата 2иляди и 6 та година скъпи съфорумци.
*
Преглед за печат
Да ви е честита новата 2иляди и 6 та година скъпи съфорумци.
*
Честита Нова Година!!! :dock:* :081:
Най-накрая да намеря тема като за мен, че подлудих "нормалните" хора!
Интересувам се от отопление на "пасивна" къща. При -16 оС загубите от стени прозорци и таван са 2 KW. Къщата е 160 кв.м.
Обем 400 м3 без мебелите. Вентилацията е принудителна 600 кубика на час. Въздуха първо минава през 3*100 метра тръби Ф120, които са достатъчни за усвояването на 6 KW и в крайна сметка от -16 въздуха е с температура 8-12 градуса.
"Отработения" въздух (24 оС) минава през рекуператор, като отдава топлина на "свежия" (8-12 оС) въздух. На изхода на рекуператора имаме "свеж" въздух с температура 19 градуса и "отработен" около 15 градуса. Идеята е този 15 градусов въздух да не се изхвърля, а да се подава на изпарителя на климатик, а кондензатора да загрява "свежия" въздух от 19 до 34 градуса. Възможно ли е това да стане? Тези 15 градуса въздух са около 3 KW. Така че ще покрият загубите от 2 KW + 1 KW в рекуператора. Това е при външна температура -16 оС при по-висока например 0 оС няма да са необходими 2 KW, а 1,2 KW или температурата може да е, не 34, а 30 градуса...
Въпросът ми е възможно ли е климатика да отнеме 15 градуса от "отработения" въздух при същия дебит (600 м3/час) и да го добави към "свежия", така че да достигне 34 градуса?
При тези температури дали ще работи при коеф. 4?
Като отнеме от 15 градуса пак 15 градуса изхвърленият въздух ще е 0 градуса. Възможно е да се положат още 3*100 метра тръби и да имаме 1200 кубика "полу-свеж полу-отработен" въздух с температура 13 градуса, но е свързано с още вентилатори и инвестиция за полагане на тръбите. Така ще отнемем 7,5 градуса вместо 15 и на изхода ще имаме 5,5 градуса.
Ще се радвам на всякакви мнения по въпроса.
Уточняващ ? Къде са разполежени тия 3 * 100 метра тръби?
На 1,7 метра под земята.
Добре е да има хора като теб, иначе света ще стане стандартен а техническия прогрес - "анатема"Цитат:
Първоначално публикувано от Petyr
Идеята е добра. Виждам че ще ползваш топлообмена земя-въздух + пасивен рекуператор + активен рекуператор.
Аз бих предложил топлообмен земя-вода + активен рекуператор защото топлообмена с вода е много по-ефективен.
И какво като имаме неустойчив изотоп на Хелий 3? То и при радиоактивния разпад на Уран 235 имаме сумати изотопи, които имат полуразпад от няколко секунди, до няколко стотици години. Някой например са вредни, защото поглъщат неутроните и спират верижната реакция на делене на Урана, например Ксенон 135. И така се "отравя" реактора и спира да работи, въпреки че има още Уран 235. От къде ще взимаме Хелий 3? Сигурно е в изобилие, като Уран 235?? То и водород +кислород = енергия + вода, но нещо няма, кой знае колко свободен водород, а вода колкото искаш. Така че ако търсиш алтернативни източници на енергия и то такива от които може да се възползваш сега се ориентирай към енергията на Слънцето и тази на вятъра (за вятъра само ако си около н.Калиакра).Цитат:
Първоначално публикувано от toto1
Сега да се надявам да разбереш защо за хладилен агент се ползва Фреон (а понякога и Амоняк). Хладилниците работят обратно на цикъла на Карно, може да вземеш някакъв учебник по термодинамика и да прочетеш за него. Именно чрез него се получава енергия в ТЕЦ и АЕЦ. Та обратния цикъл е да се вкара енергия, за да успеем да пренесем топлина от по-студено към по-топло тяло (което по-принцип нестава.. допри се до радиатора и пробвай да му отдадеш малко топлина от твоите 36 градуса :) ) Та цяката работа е в, това да компресираме някакъв газ, така че да се кондензира (втечни) при което се отделя топлина, а после да го изпарим, като го разширим, при което се поглъща топлина. Доту всичко е много просто, но се налага да се ползва някакъв газ, който да се изпарява/кондензира при удобно на нас налягане и температура и имено за това се ползва Фреон.
То проблема не е в това дали топлината ще отиде във въздуха, а е в това дали почвата ще може да я отдаде, тя отдава някъде около 10-35 W/линеен метър. Така че ще успее да подгрее въздуха, дори в пластмасови тръби. Топлината идва от слънцето и колкото са по-дълбоко заровени тръбите толкова по-трудно се загрява лятото, но това е ако се ползва само за отопление. Ако лятото се ползва за охлаждане, то топлия въздух ще се охлади, като загрее и почвата.. затова ако се ползва само за отопление се заравят на 1,2-1,5 метра (като зимата почвата на тази дълбочина се охлажда повече (достига до 5 градуса), а ако е на по-голяма дълбочина лятото няма да може да се затопли от слънцето (от земните недра не достига почти никаква енергия /някъде около 1mW/кв.м/).Цитат:
Първоначално публикувано от alexi_dobrev
Само незнам дали един 4КВ климатик с дебит 600 м3 ще може да загрее поток от 600м3 с 15 градуса, като топлината е взима от същия поток с температура 15 градуса? И ако смогва, то какъв ще му е коеф. на трансформация?
Имам предвид че ако топлообмена е земя-вода би бил много повече от 10-35 W/m.Цитат:
Първоначално публикувано от Petyr
Не са случайно избраните температури 7 градуса за студеното и 20 градуса за топлото при изчислението на COP : идеята е че при такива температури се гарантира пълното изпарение и кондензация на фреона. При система земя-въздух или земя-вода ти имаш необходимите 7 градуса, така че въпросният коефицент 4 е достижим ( обаче трябва да се има предвид мощноста на вентилаторите които ще ползваш - те със сигурност ще намалят коефицента )Цитат:
Първоначално публикувано от Petyr
Самата почва ако отдава повече ще се охлади много (ще замръзне) затова се смята по толкова. За да работи един отоплителен сезон системата се смята с 10-35 вата (в зависимост от почвата и влагата). Ако ползвам вода с антифриз, то пак ще трябва да сложа 300 метра тръби (с по-малък диаметър), но поради по-добрия топлообмен почвата ще замръзва лека полека от студения край и към края на отоплителния сезон ще е останала такава незамръзнала дължина, която ще е достатъчна да загрее водата до 10 градуса.
Дължината се смята по формулата:
дължина=необходима мощност/топлоотдаване на почвата
Например 12 кв. термопомпа/0,02 при суха глинеста почва = 600 метра. За да няма големи загуби от местни съпротивления се прави на 6 кръга*100 метра (незнам защо е решено точно 100 метра).
Малко лошо обяснявам, но идеята е че се оразмерява по това колко отдава почвата, а не по това колко приема водата или въздуха (друг е въпроса относно това колко ток ще хабят вентилаторите и колко помпата и в термопомпата/климатика с кое ще има по-добър топлообмен, но при мен и без друго въздуха ще ми трябва с този дебит за вентилацията, защо да ползвам по-скъпа термопомпа, като има възможност да мина с климатик за 1000 лв.
Мен ме интересува дали ще може да вдигне температурата до 34 градуса с едно преминаване на въздуха през кондензатора. Ако зимата може да затопли помещение до 24 при външна -16 имаме 40 градуса разлика и например едно помещение 25 квадрата (75 кубика) ако има 15 квадрата прозорци с К=2 и 40 квадрата външни стени(таван) с К=0,5 то загубите ще са 50*40=2000 вата. Ако има инфилтрация 75 кубика на час , то загубите в помещението от това ще са 1 КВ или общо става 3000 вата (колкото са при мен), но при 4 пъти по-малък обем (75 м3 обем на помещението + 75 инфилтрация на час) И температурата на изходящия въздух трябва да е 26,5 градуса (защото ще подава тези 2,5 градуса 4 пъти за 1 час и ще покрива загубите). А аз незнам дали може само при едно обръщане да загрее въздуха с 15 градуса до 34.
И ако може, колко електическа енергия ще консумира?
Опитвам се да пробутам немалко дъвканата идея за потапяне на външното тяло на евтин климатик в казан с вода/антифриз която пък от своя страна се загрява от земята през онези твойте тръби.Цитат:
Първоначално публикувано от Petyr
Да, аз прочетох темата. Идеята с няколкото стъпала ми допадна. Мисля че проблема е единствено, че трябва да се купят 2 климатика, като все пак при климатиците инвестицията е сериозната част. Инъче и това с потопения изпарител не е лошо, но при мен ще трябва да грея въздуха, защо да минавам през топлообмен с вода? Няма смисел.
Проблема по-скоро ми е в това, дали климатика може да бачка на 34 градуса при външна над 0 градуса? Възможно ли е да си надуя климатика в стаята на толкова и колко ще му е СОР?
Или може би кондензатора да загрява вода или масло в един варел и там да е потопен изпарителя на друг климатик, който да е настроен за 20 външна/ 34 вътрешна ... И така и двата да имат по СОР 4.
Но ако е само един и има СОР 3 и струва 1500 лв. а другите два са с СОР 4 и струват 3000 лв. бачкат целогодишно на 1,5 КВ то в първия случай годишно ще харчи 550 лв. а във втория - 420 лв., то дали си струва за 130 лв годишно да дадеш 1500. Ще се изплати за 12 години, което е повече от 10, а не сме смятали и загубите във варела, а и подръжката ще е двойна.
:016:Вие ще ме накарате да си хвърля дипломата на боклука!
Хайде като имам време ще се опитам да поразвия идеите ви
Не съм сигурен дали ти разбирам въпроса : при нормална работа на кой да е климатик имаш температура на фреона поне 50-60 градуса. Ако си направиш топлообменник работещ на противоток - може да духа точно с тези 50-60 градуса.Цитат:
Първоначално публикувано от Petyr
Точно това ми беше въпроса, дали топлообмена ще е достатъчен. Мерси за отговора. Само СОР дали ще е близък до 4?
Може да си го сметнеш ( температура ~ = мощност / поток )Цитат:
Първоначално публикувано от Petyr
COP-а ще е ~ 4 ако осигуриш номиналните условия ( 7 - 20 градуса )