панасоника 9ка около 300-350 вата при зададени 22 и около 2-3 градуса навън ,фуджитсуто не съм го мерил но съдейки по сметките за ток и той е там някъде
Преглед за печат
панасоника 9ка около 300-350 вата при зададени 22 и около 2-3 градуса навън ,фуджитсуто не съм го мерил но съдейки по сметките за ток и той е там някъде
Относно дървата моята равносметка за изминалата година: 12 куб. по 40 лв. (цени за 2005 г., сега са 45 лв.) + 3 лв. рязане + 3 лв. за цепене и една седмица разправия с тях. "Фитнеса" и средсвата за боядисване на пролет не се броят в сметката. Тази година съм на климатик в едната стая, а за другата чака в кошона. Та сметката за м. ноември за 9-ка обикновен Панасоник бе 19 лв. Всичко добре, но се качи сметката за ток понеже бойлера е със серпентина към парното. През уикенда съм на парно и термометъра показва в момента 28.3*, което с климатик се постига трудно. Всеки начин на отопление си има и предимства и недостатъци.
За дарвата и климатика и фитнеса , всичко опира до комфорта , комфорта има цена........важно е като се пребереш да ти е комфартно и да се поувстваш Човек.
Taz,с тия 4кубика дърва направо изби рибата.Да беше казал по колко часа на ден гори каминката ,колко киловата е и т.н.Аз отоплявам почти същото жилище/4 стаи+баня/,гори около 12-13ч на ден,само почивните дни нон-стоп и за един сезон = 10кубика.
Радвам се, че все пак идеята е станала ясна....Цитат:
Първоначално публикувано от miry
Колкото до цената - извинявам се - един приятел ми ги кара на тази цена. Оценявам грешката, но дори при 50-55 лв пак се връзват нещата.
Колкото до 4-те кубика - в това число ПВЦ дограма, 5 см каменна вата изолация на стените и на тавана от вътрешната страна, пароизолационна мемдрана и 2 см фибран от външната страна на стените.....
Малко повечко кинти първоначална инвестиция, но пък си струва...
Taz...човече,ти какво си се опушил.човек ще си помисли че си построил противоатомно скривалище:)То кат гледам махай парното-пак ще ти е топло:)
Дай боже повече хора с такива скривалища :yahoo:
Тези токове и мощностти обикновено се дават от производителите за условия които много рядко се получават реално, а именно +7 градуса температура на изпарение на фреона което в зависмост от климатика означава че температурата на външния въздух е поне 10 градуса но това зависи от топлообменика на външното тяло. Второ температура в помещението +22 градуса и влажност на въздуха в стаята 45%. Горе долу при тези параметри климатика е в "режим" и с оптимални параметри на работа на компресора, тогава най вероятно твоята машина ще консумира минимално количество електроенергия и ще има максимален COP, всичко останало са търговски трикове.
снощи засякох моите 2 клими ,за 8 часа 4.4 КВ 2та - отопляват общо 45 кв/м(2 стаи северни с пвц и изолации) оставени през ноща на 20 градуса при около -2 ,-3 навън :)
20 градуса според мен си е доста хладно - при така задане темп, реалната в помещението не е повече от 17-18 градуса. Оставиги на 24-25гр. и тогава засичай :). Аз моя под 23 зимата не го пускам.
в стаите си е 20 ,имам еталонни живачни термометри :) в едната стая при това няма никой през ноща а другата е спалня .. денем вдигам на 22 което е достатъчно като са ти добре стоплени стените и не вее от дограмите
А на каква височина са ти термометрите? За мен е важна температурата на не повече от 85см от пода, а не мога да приема че няма разлика в температурата при климатика на височина 2,4 - 2,5м и 0,8м!
При зададени 20 гр термометъра отчита 22 гр. Поставен е на около 80 см от пода.
на около 1.20 от пода ,но съм ги смъквал и долу има един градус разлика .. пода е топъл съседа и той се отоплява все пак ,имам и паркет навсякъдеЦитат:
Първоначално публикувано от Pat
Всеки инверторен климатик си има определен диапазон на отдаваната енергия- минимална и максимална. като за различните марки и модели е различен. Цитирам ти данните например за Fuji RS-9LA:Цитат:
Първоначално публикувано от did
капацитет на охлаждане- 2.60(0.5-3.6) kW
капацитет на отопление- 3.60(0.5-6.0)
Fuji RS-12LA:
капацитет на охлаждане- 3.50(0.9-4.2)
капацитет на отопление- 4.80(0.9-6.6)
Разбирай го така: капацитет на нещо си- преди скобите е средно, в скобите е от минималния такъв до максималния. За първия пример минималния капацитет е 0.5kW, за втория е 0.9kW.Тези данни могат да бъдат дадени и в другата мерна единица- BTU. Със сигурност на някое от телата на твоя климатик или в книжката ги има тези данни в някои от вариантите /kW или BTU/, а може и в двата. По малко от минималната обявена стойност не можеш да искаш, защото такава е заложената логика и/или възможности на компресора, управлението му и цялата система въобще. Пък и в крайна сметка и променливо токовите и постоянно токовите машини /разбирай в случая компресори/ си имат физически ограничения на диапазона на регулиране на оборотите им. Най-общо и грубо казано от 0 до 25% това управление е невъзможно или по-скоро неприемливо, защото тогава ел.машините са в режим близък до късо съединение /или пуск при застопорен ротор/ и ако не ги изключи защита, то те ще прегреят и изгорят, защото нямат необходимия въртящ момент. И за да се "избяга" от физиката на конкретната единична машина, се прилагат двойно роторни компресори, хибридни управления и т.н.