Мда...просто след 5-10 години ще почнат да продават сегашните японски модели и в европа за тия пари...
Мда...просто след 5-10 години ще почнат да продават сегашните японски модели и в европа за тия пари...
Мандалото лопна ... утре ще ми монтират 12lgc (вече ми стават 2). Дано не е петъчна бройка и да изкара дълги години тормоз
жулихме ракийка + пържолки + домашна трушийка до 4 сутринта дефрост не хванах колкото и да се услушвахПървоначално публикувано от estqwerty
Честито нова машина, аз събирам парички се чудя за 7-ца лдс почти същата като 9-ката е, и за 40м3 ще ме изкара с дайкина оттатък.
Ами аз го взех за 36 м3 (демек силно преоразмерен) и бачка в голяма част от времето на минмум (и вентилатора въпреки, че е на High той си го сваля на low и quiet). Поради този факт обаче е добре за спане щото и вътрешното и външното тяло работят през голяма част от времето доста тихо.
мда - когато климатика е преозмерен си работи "леко" като е студено, няма бучене, няма "мъка" - обаче това си има недостатъци... Като се затопли навъкна (около 0) при мен (а и при теб предполагам) почва на он/офф, а ако има мъгла при 0 градуса климатика не се и сеща да размрази...е сеща се ама си седи яко в скреж поне 1-2 часа преди да размрази.
Ами не съм пробвал още в по-топло време, но тъй като е в спаляна съществува възможноста в по-топло време просто да не го включвам. Днес при температура +1 градуса (и нагласен на 21 градуса от дистанционното) се изгаси точно 2 пъти и се размразяваше само веднъж (през деня).
Каква е връзката между ON/OFF-а и това, че климатика не се сеща да се размрази ?
при LDC (предполагам и при LGC) влизането в дефрост е свързано с времето през което компресора е работил - само че не само време ами и обороти - т.е. ако работи 2 час с консумация 300 вата се равнява на 1 час с консумация 600 вата (очевидно консумацията тук съм я вързал с оборотите на компресора). Това съм го установил по емпиричната система (а май и в сервизното което имах се споменаваше нещо в тази насока - в условието пише "Compressor integrating operation:"). Та идеята е че ако климатика не се натоврва и работи "леко" то реално му трябва повече време за да влезе в дефрост - и ако е мъгливо се оказва че мъглата го заледява доста преди да включи размразяване.
ОН/Офф-а реално не пречи (той си "помни" че е работил) - просто се удължава още времето...
хммм явно при тебе загубите са големи... за тази малка кубатура да работи постоянно... интересно къде е това +1 градуса - в цяла България днес го дават голям студ...Първоначално публикувано от webdude
В Ямбол, вчера беше тази температура според външния термометър (или по точно беше 0,5 градуса). А за загубите съм писал ... на последен етаж съм и с 6 м2 прозорец (без К стъкло). През нощта обаче като го намалих на 18 градуса изключваше по често. Дано не му стане нещо
Да, в Ямбол по принцип тези дни е топло, вечер да е най-много -5, -7, тази зима още не е зима при нас.Нищо и няма на машината, моя ДЖЕНЕРАЛ по цял ден работи на 18 градуса, вечер е на 19-20, размразяви си, когато му трябва и не е замръзвал до сега никога.
След работата на климатика (при 0 градуса външна температура без мъгла) днес стигнах до извода, че ако го държа при 21 си работи около минимума (работи цял ден без да се изключи), но сваля ли го на 20 градуса и почва On/Off. Какво ли ще е при 5 градуса навън ... (може би трябва да го държа на 25 градуса). Климатика в спалнята стриктно си държи нагласената по дистанционно температура.
ми при +5 външна е ясно че ще изключва и включва... просто няма как с този минимум от 900 вата. Единствено качествените японски клими имат имимуми от порядъка на 200-300 вата. Въпреки че да си призная това с ниския минмиму е нож с две остриета.
Ако е прекалено нисък минимума то климатика духа "хладен въздух" и създава дискомфорт ако си наблизо. Високия миниму пък води до он/офф при "топло време" и това тръгване и спиране все пак се усеща (чува) а и температурата в стаята се потдържа по трудно "константна". Лично аз съм раздвоен кое от двете би ми било по-приятно
През деня предпочитам да е на он/офф (за да не усещам хладната струя) а нощно време да е с нисък минимум за да не го чувам как включва/изключва.
Като цяло почнах да му свиквам на моя - при температури около 0-3(както е сега) работи на 300 вата и си духа топличко (от време на време само изключва - средно на час електромера отчита 270 вата). Като застудее (-3, 0) и падне мъгла климатика не изключва но струята става по хладна (въпреки че вдига консумацията около 330). Май това е най-неприятното време при мен. Като паднат температурите (-5 и надолу) климатика почва да дърпа 350-370 и стуята е приятно топла. Вентилатора го държа на ауто - винаги работи на най ниската си степен (с изключение като излиза от дефроста) или ако го накарам да "скочи" с 2-3 градуса "засилва" вентилатора за около 20-тина минути и след това пак намаля.
предният пост май най-накрая ми изясни какво е минимум номинал и подобните - мерси.
дайкина в хола на 20 градуса вечер също бачка на он - офф вечер и се чува като припалва компресора.
ми вземи си 7-цата на LGC 0.5 минимум има и развърта до 4.5 максимално като нормално я дават 3кв а не 3.2 както 9-ката.
притеснява ме само че в немския сайт гледам едни номера на телата а в бг са други.
какво ще кажете дали получваваме някой окастрен модел за БГ?
7 и 9 са една и съща машина с малко промен firmware за номинална мощност. Лично аз не бих избрал 9(7) след като разликата в цената до 12 е малка. Верно че слиза до по нисък минимум но както писах по горе - за мен е спорно до колко това е предимство (а и ефективността на машината при този минимум е съмнителен според мен - все пак това не са японски тошиби). Ако трябва да избирам сега климатик пак щеше да е 12-ка (можеби нямаше да е Генералче) пред 9-ка (за стая < 20м2)
Като преглеждах разни спецификации ми направи впечатление следното:Първоначално публикувано от sunmanbg
09LGC - минимум 0,5 кв с консумация 0.250 кв.
012LGC - мимимум 0,9 кв с консумация 0.250 кв.
А сега де
Когато е по-топло навън мога да си отварям да ми стопли и коридора малко хем да не прави ON/OFF.
Климатик SHARP AY-XPC12JR * Климатична инверторна
* Отдавана мощност
* Охлаждане –3.5 KW (0.9 - 3.8 KW)
* Отопление – 4 KW (0.9 - 5.5 KW)
* Консумирана мощност
* Охлаждане –1.09 KW ( 0.2 - 1.3 KW)
* Отопление – 1.02 KW ( 0.18 - 1.62 KW)
* Plasmacluster Йон Генератор
* Температурен диапазон (-15~ +46)
* 'Coanda' система за управление на въздушния поток
* 24 часов таймер
* Самопочистваща система
* Анти мухълмиещ се филтър
* Автоматичен рестарт
* Енергиен клас на ефективност ''АA ''