Обаче най-разпостранените бойлери са 3кв(15А)
Преглед за печат
Обаче най-разпостранените бойлери са 3кв(15А)
И с това съм съгласен,но се намират и други,могат и да се поръчат( е,зависи от дистрибутора ;)),а пък да се смени нагревателя с по-маломощен не е по-трудно и скъпо, отколкото да се монтира контактор :tongue:
badr,
действително казана се скапва основно в горната част. Причината вероятно се крие в по-високата температура, както и в по-голямата концентрация на шевове там.
Относно срока на експлоатация на водосъдържателя че ще се увеличи с 0,00 секунди - това твърдение ще е вярно според мен или при липса на електролиза или при наличие на такава но с отлагане в посока от нагревател към казан. В първият случай - защо всички толкова се притесняват от тази електролиза ? Във втория ще увеличим живота поне на нагревателя. И в двата случая ако нищо не спечелим ще загубим 5 -те си минути свободно време и стойноста на 10 см. меден проводник, което не би било болка за умиране за когото и да е. За вкарването на електроника също съм си мислил. То и без терморелето ще минем, но доколко би било надежно това и защо не се правят фабрично така. Не знам как би и се отразил някой токов удар въпреки, че *600V/40A звучи добре.
Lazar,
че ползвам бойлер на 37год. си е *баш за хвалба за на публично място. Т.е. побългаряването му се отразило благоприятно. Миналата година вместо да го сменям нацяло го апгрейтнах с хромникелово казанче. Нямам нищо против и внуците ми да го ползват. Ако желаеш икономисвай ежемесечно от телефонни сметки и*си го сменяй своя на всеки 5 години. Постоянно ще ти е в гаранция. И да гръмне ще си спокоен поради неизтеклата гаранция. Аз обаче нямам такива мераци.
Ако залепнат клемите на силовата верига на контактора, ще се случи абсолютно същото каквото и да залепне терморелето - гърмеж/За това съм включил вече и термозащита/. Но си мисля, че задачите им са малко различни - на терморелето да бъде надежно, а на контактора да държи на яки тоци. В комбинация от двете може да се наблегне на предимствата им. Моя е включен на 1 - около 750 вата / 3-4 ампера/ и стопля за около 5 часа вечер, което ме устройва напълно.*
llll,
това ясно /http://forum.setcom.bg/index.php/topic,23258.msg178178.html#msg178178/ ама да връткаш постоянно кранове не е много комфортно.
:offtopic: Май ще го докараме до инфрачервени камери и дублирано микропроцесерно управление....
@KTT,разбрахме се. Нали и аз за такава превенция говоря - за нагревател с мощност до 2-2.5кв. Защо ти е тогава контактор :coolsmiley:? Няма значение,да е весело.Айде наздраве и лека нощ :Drinks:Цитат:
Първоначално публикувано от KTT
Lazar,
1. за по-висока надежност;
2. за да не се включва повторно след изключване;
/понякога ми се налага и на 4 да го включвам, но основно е на 1/.
Къде е превенцията. Да се експлоатира терморелето /на който производителя заявява, че максималния ток е 16 А/ с 14 А /3 КВ/ дори и с 10 А /2.5 КВ/ ? Не ми звучи съвсем разумно.
badr,
никой не те принуждава да комутираш 3 КВ през един контакт на контактора или релето. Може единият контакт да е за 2-то КВ /9 А/, един за 1-я КВ /4,5 А/. Освен това могат да се навържат няколко контакта паралелно. Това допълнително ще намали тока през контакт. Например 3 броя за 2-то КВ, токът през контакт ще е 3 А. Не знам дали при паралелното свързване на контакти освен намаляне на тока* няма и недостатъци, но за сега не се сещам. М.б. някой контакт ще включи с някоя хилядна от нанопетилетката по-рано и ще поеме основния удар, но така или иначе ще си е в рамките на допустимия ток, а и контактора не е съвсем бавен за разлика от терморелето.
Wise,примера с паралелно свързване на диоди не е съвсем приложим в случая. Там явно подобряваме един параметър Х пъти и явно влошаваме друг параметър също Х пъти. Решението е - кое е важно в дадения* случай и кое не /кой от двата тока ни е нужен/. Сори, че пиша над поста ти.
Хм...
Нещо не съм Фен на паралелното свързване на контакти на контактор.
То е почти същото , като паралелно свързване на диоди.
А и експерименти с бойлери не ми се правят. С акумулираща печка - да.
Защитите на бойлера е добре да се проверяват за работоспособност.
Едната от тях е терморелето. Не съм привърженик да го шунтираме.
Остава термозащитата и ако е нещо повредена ще чакаме на клапана.
За мен първичната защита - периодичното превключване на терморелето е най-надеждно.
Не съм спец по бойлерите - сменил съм 4-5 само.
Хм...Цитат:
Първоначално публикувано от Wise
Не отбираш от тоци а?
Ако ще е контактор трябва да е 25А и нагоре на контакт.
По принцип сменя ли програматор на пералня слагам контактор(К0)на нагревателя и то както казва КТТ паралелно.
При пералнята обаче ще изгори нагревател за 10лв.Ако залепне контакт разбира се,а това е много рядък случай.
При бойлер обаче предвид всекидневната употреба,по-големия ток рискът става недопустим.
При контактора в/у първия контакт в момента на включване пада цялата мощност.
Колкото и добре да е изработен контактора един контактите му включва пръв преди другите,както през диоди.
Здравеите! Искам да ви попитам какъв модел точно трябва да бъде релето дето може да превключва големия ток вместо термо релето на бойлера? И евентуално от къде може да се купи?
Благодаря!
И аз ще се престраша да попитам.
Имам стар бойлер, който се ползва рядко - по 2 седмици в година.
Напоследък започна да се изключва, преди водата да се дозагрее.
Видях, че някаква като биметална пластина в него изключва връзките.
На нея има ботче за регулиране, и леко го врътнах, така че вече започна да гаси навреме.
(Не знам термините, за което се извинявам.)
Въпросът ми е: доколко е опасно това, което съм направила?
От магазините за резервни части за битова техника.
Моделите са много.На самите релета са обозначени номиналните им параметри.
Важно е бобинката на релето да бъде за 220в. променлив ток.
Bibi
ВЕДНАГА ОТИВАШ И СПИРАШ БОЙЛЕРА.
НЕ ГО ВКЛЮЧВАШ ДОКАТО ТЕРМИЧНАТА ЗАЩИТА НЕ БЪДЕ ПОДМЕНЕНА ЗАЕДНО С ТЕРМОРЕЛЕТО.ТОВА Е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ОПАСНО
Ако това дето си го "врътнала" има около него обозначени градуси или "+"..."-", то не е толкова опасно. :)Цитат:
Първоначално публикувано от Bibi
Ам ти така си го обяснила, че май е по-добре да го погледне някой друг.
Много точно е обяснила калпазанката.
Болт има само на термоограничителя.
За регулатора има врътка и не изглежда като болтче и болтчето има капка боя и не се бара в никакъв случай,дори и от оторизирани сервизи.
Точно така - биметалната пластина я има само на защитата,а "регулирането" и е много опасно-следващият път може да не сработи!
И аз съм правил "номера" на каката. Защитата изключва - аз я включвам с отвертката.
След като видях как излиза пара, вместо вода, не ми се иска да повтарям.....
(В Сливен има много котлен камък и вентилчето си е винаги позапушено)
Вярно, че и от него струеше пара, но тънка струйка. Явно бях на косъм.
То и бойлерчето течеше от горе, та и това ме спаси май.
Както и да е - въпросът е изключително сериозен. В никакъв случай не бива да се елеминират
защитите.
Може да се отвори и почисти от котления камък. Но самоделки да не се правят.
И не е работа за каки..... ;)