Нали това е целта на хладната струя - при ниска консумация да си намали топлоотдаването и само да поддържа температурта. Иначе, ако духа горещо постоянно ще работи като конвенционалка.
Преглед за печат
Конвенционалката бичи на 1500w. примерно. На 300w. си има модулация все пак. Всеки си има предпочитания , отделно зависи и за какво се ползва помещението. На мен като съм се опънал да гледам телевизор струята с 30° на изхода пристига на 3-4м. от него под формата на течение от отворен прозорец през пролетта. Хем ти е топло пък хем трябва да си метнеш едно одеало като си легнал. Нарочно забих термометъра оня ден , за да видя защо се получава така. Накрая вдигнах на 24° започна да работи он/офф на 280w. и заспах :))
Понеже са ми изтрили второто пояснение, ще опитам да се изразя по друг начин:
На първата снимка е дадена 13000 BtU машина в 60 кубиково помещение. Когато върти на 3 скорост със 180W ел. консумация, при външни температури около 8°C, работи On-Off. На авто вентилатор поддържа същата температура от 21°С, но със скорост на турбината около 1-ва, мощност 220W,без да изключва. Сиреч, ефективността и е 4 ПЪТИ по-ниска от тази, при работа на 3 скорост. Как го премерих? Отворих вратите на коридор около 12 кубика + второ помещение по диагонал, около 52 кубика. Тогава машината работи с ел. мощност 180W, без да изключва, поддържайки 22°С в едното и 20°С в срещуположното, където е монтирана машината от снимка 2, която е изключена. Понеже второто помещение е югозападно, ако няма облачност и вратата му е затворена, машината с 10000BtU поддържа в него 21°С с около 50 до 90W, което е несериозно. Единствено при липса на слънчева радиация минава 100 W. Затова твърдя, че голяма машина в малко помещение може да работи комфортно, ако е висок клас, но не може да работи икономично.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...2cd38d3d62.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f1ca1f814a.jpg
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
Ако трябва да избирам между непрекъсната работа на минимум с хладна струя или постоянно да цъка он-офи с гореща струя, аз избирам първото. Минумумът на панасоника на отопление е към 200 вата, на охлаждане към 150 вата (понякога съм го виждал да слиза и на 120) и това ме устройва, по-ниско от това не ми трябва. С ~ 200 вата консумация духа с 32-34 градуса изходяща, което е с 8-10° над стайната и така може да работи без прекъсване до 17-18 градуса външна.
Джак, нали се сещаш, че при +7 и консумация 200W, някои имат COP 3, други 5, че и повече? Сиреч, една ще отдава 600W, друга 1000W (немалка разлика). Особено при по-мощните компресори и машини, често се случва COP да е по-нисък, около 3, при по-нисък минимум. Също така, всички знаем, че при падане на температурите, пада и COP. И така, машина, която не си вдига изобщо минимума и COP 3, при +7, консумирайки 200W, колко ще отдава при температури от 0 гр. надолу? Определено няма да е топла струята. За това и доста марки покачват минимумите си, с падане на температурите. Кои с повече, кои с по-малко. Отделно, че обикновено COP, при по-големите компресори, е по-висок при по-големи натоварвания, а не около минималните обороти. С всички тези работи са се съобразили инженерите, а това, че на някой не му изнася, не значи че е глупаво или неправилно.
Помогнете за избор между новия 12KGTA и стария 12LTC. Важно за мен е доброто отопление и безпроблемната при ниски температури в СИ България край Дунав . Как е реализиран начина на дефрост при двете машини , има ли съществена разлика ? При новия ме блазни ниския шум и хиперинверторната технология - каквото и да значи, както и по-ниската цена. При стария предимство е по-ниско температурен диапазон на работа.
LTC без замисляне.
Аз също бих заложил на LTC-то. Аз също живея до Дунав и смело мога да Ви отговоря, че те са едни от малкото машини, които виреят безпроблемно тук. Дефростите, в сравнение с повечето машини са редки и при нужда. То, покрай Дунав, почти винаги има нужда. [emoji16] Тавата не се обледенява бързо, дренира се добре, но не е изключено да Ви се наложи, да го полеете с топла вода, при продължителни студове, комбинирани с мъгла.
Само външното на 12LTC да е монтирано по далечко от ушите на ползвателя .... Че миналата седмица напънахме едно до Дунав-а в мъглата и "изръмжа" :D
Ще бъде монтиран на открит балкон (на мястото на един 12г. Панасоник) с около 2м. тръбен път. Но пък ползвателите са леко глухи - възрастни хора , за които важно е да им е топло.
А защо не го изнесеш извън балкона. Вярно ще платиш малко повечко път, но ....
Питам просто от любопитство-гледам че външните тела на марките/марката се срещат и с метални решетки и с пластмасови. По-старите партиди ли са били с метални или...? Става въпрос например за модели LMCA/B, LUC.
Здравейте,
За целогодишно отопление в къща до София сме си харесали тези два модела от серия Nordic:
https://www.termo-klima.com/bg/klima...nalen-montaj2/
https://www.termo-klima.com/bg/klima...nalen-montaj2/
Температурата при нас винаги е с 1 -2 градуса по-ниска от тази в София.
Къщата има външна изолация. Има мазе, първи етаж и таванско подпокривно. Идеята е да се сложат 3 климатика: на 1 и втория етаж и един в коридора със стъбите.
Подходящи ли са моделите и има ли по-добри варианти?
Без да претендирам на 100 % че съм прав . Аз от моя опит с климите открих че подовите са най- комфортни и топлят.
Ето ти пример за подов пт марката
https://www.termo-klima.com/bg/klima...u-agyg12lvca2/
Чесно казано незнам колко е студено , но и ЛТЦ 12 ще топли въпреки че не го водят нордик.