панасоника 9ка около 300-350 вата при зададени 22 и около 2-3 градуса навън ,фуджитсуто не съм го мерил но съдейки по сметките за ток и той е там някъде
панасоника 9ка около 300-350 вата при зададени 22 и около 2-3 градуса навън ,фуджитсуто не съм го мерил но съдейки по сметките за ток и той е там някъде
Относно дървата моята равносметка за изминалата година: 12 куб. по 40 лв. (цени за 2005 г., сега са 45 лв.) + 3 лв. рязане + 3 лв. за цепене и една седмица разправия с тях. "Фитнеса" и средсвата за боядисване на пролет не се броят в сметката. Тази година съм на климатик в едната стая, а за другата чака в кошона. Та сметката за м. ноември за 9-ка обикновен Панасоник бе 19 лв. Всичко добре, но се качи сметката за ток понеже бойлера е със серпентина към парното. През уикенда съм на парно и термометъра показва в момента 28.3*, което с климатик се постига трудно. Всеки начин на отопление си има и предимства и недостатъци.
За дарвата и климатика и фитнеса , всичко опира до комфорта , комфорта има цена........важно е като се пребереш да ти е комфартно и да се поувстваш Човек.
Taz,с тия 4кубика дърва направо изби рибата.Да беше казал по колко часа на ден гори каминката ,колко киловата е и т.н.Аз отоплявам почти същото жилище/4 стаи+баня/,гори около 12-13ч на ден,само почивните дни нон-стоп и за един сезон = 10кубика.
Радвам се, че все пак идеята е станала ясна....Първоначално публикувано от miry
Колкото до цената - извинявам се - един приятел ми ги кара на тази цена. Оценявам грешката, но дори при 50-55 лв пак се връзват нещата.
Колкото до 4-те кубика - в това число ПВЦ дограма, 5 см каменна вата изолация на стените и на тавана от вътрешната страна, пароизолационна мемдрана и 2 см фибран от външната страна на стените.....
Малко повечко кинти първоначална инвестиция, но пък си струва...
Taz...човече,ти какво си се опушил.човек ще си помисли че си построил противоатомно скривалищеТо кат гледам махай парното-пак ще ти е топло
Тези токове и мощностти обикновено се дават от производителите за условия които много рядко се получават реално, а именно +7 градуса температура на изпарение на фреона което в зависмост от климатика означава че температурата на външния въздух е поне 10 градуса но това зависи от топлообменика на външното тяло. Второ температура в помещението +22 градуса и влажност на въздуха в стаята 45%. Горе долу при тези параметри климатика е в "режим" и с оптимални параметри на работа на компресора, тогава най вероятно твоята машина ще консумира минимално количество електроенергия и ще има максимален COP, всичко останало са търговски трикове.
снощи засякох моите 2 клими ,за 8 часа 4.4 КВ 2та - отопляват общо 45 кв/м(2 стаи северни с пвц и изолации) оставени през ноща на 20 градуса при около -2 ,-3 навън
20 градуса според мен си е доста хладно - при така задане темп, реалната в помещението не е повече от 17-18 градуса. Оставиги на 24-25гр. и тогава засичай . Аз моя под 23 зимата не го пускам.
в стаите си е 20 ,имам еталонни живачни термометри в едната стая при това няма никой през ноща а другата е спалня .. денем вдигам на 22 което е достатъчно като са ти добре стоплени стените и не вее от дограмите
А на каква височина са ти термометрите? За мен е важна температурата на не повече от 85см от пода, а не мога да приема че няма разлика в температурата при климатика на височина 2,4 - 2,5м и 0,8м!
При зададени 20 гр термометъра отчита 22 гр. Поставен е на около 80 см от пода.
на около 1.20 от пода ,но съм ги смъквал и долу има един градус разлика .. пода е топъл съседа и той се отоплява все пак ,имам и паркет навсякъдеПървоначално публикувано от Pat
Всеки инверторен климатик си има определен диапазон на отдаваната енергия- минимална и максимална. като за различните марки и модели е различен. Цитирам ти данните например за Fuji RS-9LA:Първоначално публикувано от did
капацитет на охлаждане- 2.60(0.5-3.6) kW
капацитет на отопление- 3.60(0.5-6.0)
Fuji RS-12LA:
капацитет на охлаждане- 3.50(0.9-4.2)
капацитет на отопление- 4.80(0.9-6.6)
Разбирай го така: капацитет на нещо си- преди скобите е средно, в скобите е от минималния такъв до максималния. За първия пример минималния капацитет е 0.5kW, за втория е 0.9kW.Тези данни могат да бъдат дадени и в другата мерна единица- BTU. Със сигурност на някое от телата на твоя климатик или в книжката ги има тези данни в някои от вариантите /kW или BTU/, а може и в двата. По малко от минималната обявена стойност не можеш да искаш, защото такава е заложената логика и/или възможности на компресора, управлението му и цялата система въобще. Пък и в крайна сметка и променливо токовите и постоянно токовите машини /разбирай в случая компресори/ си имат физически ограничения на диапазона на регулиране на оборотите им. Най-общо и грубо казано от 0 до 25% това управление е невъзможно или по-скоро неприемливо, защото тогава ел.машините са в режим близък до късо съединение /или пуск при застопорен ротор/ и ако не ги изключи защита, то те ще прегреят и изгорят, защото нямат необходимия въртящ момент. И за да се "избяга" от физиката на конкретната единична машина, се прилагат двойно роторни компресори, хибридни управления и т.н.