Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
Цитат:
Първоначално публикувано от
bobivg
Вече ти казаха - решението е вътрешна изолация при такъв начин на ползване.
Мисля че си имал някакви нереалистични очаквания. Иначе каквито щеш опции си цъкай, ако искаш го смени и чакай чудото да се случи, това обаче физиката не я интересува.
Пример:
Помещение с размери 4х4м височина 2,5м Тухлена стена с мазилки 30см. Това са 12метра кубични тухла.
За да повишиш температурата на тези 12м3 тухла с 5 градуса e необходимo да вложиш 31,5kWh енергия.
От дата бука при отрицателни температури и максимално натоварване копа му е под 3, а топлообменика като се заскрежи ще падне още повече, колко един бог знае.
Та колкото и оптимистично да гледаме и пренебрегнем всички останали фактори само за стените за да им вдигнеш температурата с 5 градуса трябва да вкараш 31,5/2,75=11,45kWh електроенергия.
Топлоотдаването ако не е заскрежен в диапазона 0 до -7 градуса по каталог е 4,08 - 3,3kW, сам си сметни колко часа трябва да работи само за стените. А какво правим с под, таван, нещата вътре в помещението които трябва да се загреят и не на последно докато го прави това трябва да покрива и топлинните загуби от помещението към околната среда.
Значи по тая сметка Дайсейкая работи перфектно. Щом поддържа 23 градуса в стаята с разход от 500 до 800 вата, това е положението. По документи я дават на -15 отдаване 2.6 кв. номинал. На -7 да държи 3 кв. Значи трябва поне няколко седмици да поработи, за да падне разхода й като Мицубишито в съседна стая. Ако това не се случи и се явява недооразмерен има ли смисъл да се мести в по малка стая 13, 8 кв. и да сложа 13ка в това помещение с отдаван номинал 4,2 кв.? С изолации частично няма да се занимавам, ако ще се прави, ще е външна цялостна, но понеже предвиждам след време повдигане на половината покрив с 1 метър и превръщане на таванска част в етаж с височина 2.60 на този етап такава изолация ще е безсмислена.
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
разхода ще падне още една идея , а цялата галимация с местене на климатик е безсмислена
вътрешна изолация без проблеми можеш да направиш поне на тавана -3-5см фибран + мазилка за общо няколкостотин лв и разхода ще падне още доста - реално ще е добре да имаш изолация на тавана без значение от външната , така че когато и да изолираш тавана все ще е късно - все пак топлината върви нагоре
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
Цитат:
Първоначално публикувано от
Poco
разхода ще падне още една идея , а цялата галимация с местене на климатик е безсмислена
вътрешна изолация без проблеми можеш да направиш поне на тавана -3-5см фибран + мазилка за общо няколкостотин лв и разхода ще падне още доста - реално ще е добре да имаш изолация на тавана без значение от външната , така че когато и да изолираш тавана все ще е късно - все пак топлината върви нагоре
Ще видим за таван, притеснява ме подобно изолиране на парче да не почне да прави кондензи и мухъл. Иначе има място за картон с вата каменна, тавана е 1, 63. Климатика е на 17 см от тавана.Но ще видя тая зима и ще го мисля. Другото което ме интересува нагревател на външното тяло може ли да се сложи, както Дайсейкай 6.5 е имал такъв? И това би ли помогнало да дефростира по рядко, ако се настрои да се включва под нулата? Четох, че ги слагат някъде около топлообменника?
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
Цитат:
Първоначално публикувано от
Vanser
Значи по тая сметка Дайсейкая работи перфектно
Да според мен работи нормално. Не разбирам защо си си втълпил, че трябва да харчи колкото мицубишито. За стотен път ли да го напиша, че това че две помещения са със сходна квадратура не означава че имат еднакви загуби.
Какво очакваш да се случи ако го смениш с 13-ка?
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
не е по темата , но на къщата таваните сложих 3см фибран преди 20г - никакъв мухъл нямаше , но веднага се усети и то много - даже повече от външната изолация на къщата (преди 10г)
А сега по темата - картон + вата са ти едни 15см надолу , което ще ти пречи на климатика - писал си , че е на 15см от тавана - тоест ще го оставиш на нулата ?
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
Сложи на тавана паропропусклива изолация или панели!
Направо я залепи, без конструкция.
Не помня вече коркът дали беше паропропусклив. Но цената му е в пъти по-висока, спрямо пластмасовите варианти.
Друг вариант: Изолационна ролка за вътрешна топлоизолация на стени 4мм, каширана ⋆ MASTERHAUS
Не XPS (фибран), който задържа влагата на границата с въздуха в помещението.
Освен това отразява звука и кънти ужасно. Особено, ако подът е гол (без пътеки или килими) и помещението не е запълнено с мебели.
Спирам вече, че Alexsandars вече ни предупреди да се придържаме към темата.
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
Въздухо-плътността е по-важна от изолацията.
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
Цитат:
Първоначално публикувано от
Gena_bs
Сложи на тавана паропропусклива изолация или панели!
Направо я залепи, без конструкция.
Не помня вече коркът дали беше паропропусклив. Но цената му е в пъти по-висока, спрямо пластмасовите варианти.
Друг вариант:
Изолационна ролка за вътрешна топлоизолация на стени 4мм, каширана ⋆ MASTERHAUS
Не XPS (фибран), който задържа влагата на границата с въздуха в помещението.
Освен това отразява звука и кънти ужасно. Особено, ако подът е гол (без пътеки или килими) и помещението не е запълнено с мебели.
Спирам вече, че Alexsandars вече ни предупреди да се придържаме към темата.
А нагревател на външното тяло по топлообменника и в тавата намаля ли дефростите и въобще има ли смисъл от него за този модел?
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
Нагревателя предпазва от запушване на тавата. Няма общо с честотата на дефростите.
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
За нашите условия като цяло няма нужда от нагревател
Миналата година 3 пъти съм наливал топла вода ,че беше натрупал лед , тая година още не съм . Дойде ли мъгливо,студено и влажно време си е нормално , но за няколко размразявания в годината да харчи едни празни ватове едва ли е нужно
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
@vanser,
Питай подизпълнителя или директно Вимакс.
Не знам дали има възможност за монтаж на допълнителен нагревател на топлообменника.
Логично е наличието му да влияе на дефростите. Но само, ако алгоритъмът не е единствено по време.
Погледни двете ръководства, които ти постнах.
Обикновено се слага нагревател в тавата и около компресора, ако няма фабрично в последния (Nordic версиите).
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
Как ще сложи нагревател на топлобменника, какви ги блещите.
Vanser , пак да питам
Какво очакваш да се случи ако го смениш с 13-ка?
Аз май бях до тук с тази тема, стана доста абсурдна.
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
според мен говори за нагревател на самото дъно на климатика (ламарината под топлообменника) , а не за външна пластмасова тава
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
Цитат:
Първоначално публикувано от
bobivg
Как ще сложи нагревател на топлобменника, какви ги блещите.
Vanser , пак да питам
Какво очакваш да се случи ако го смениш с 13-ка?
Аз май бях до тук с тази тема, стана доста абсурдна.
Ами не разбирам затова питам. Когато го купувах изрично поставих въпроса с всички условия на помещението на поне няколко фирми. Всички казваха да не преоразмерявам, че щял да работи он оф. В случая ако има повече запас като мощност не е ли по добре за един климатик? Едно е в студеното време да вкарва в стаята 4, 2 кв, друго е да вкарва 3.2. Така ще достига по бързо градусите и после само ще ги поддържа. За нагревателя само съм чувал, нямам си никаква идея къде се слага.
Отговор: TOSHIBA Daiseikai 9
Каза се прекалено много по темата и би трябвало ситуацията вече да е ясна, от уважение към бъдещите читатели нека не разводняваме повече.