как така ще отнема топлина ,да не сте го сложили на ауто
как така ще отнема топлина ,да не сте го сложили на ауто
Пуснат е на отопление, вентилатора е на ауто. Компресора и перката на външното тяло работят, чува се леко свистен на фреон. Може и да е грешка в измерването този половин градус. Но се вижда ясно че ефективността му при тази консумация и външна температура е равна на нула. Консумира си енергия без да затопля.
А каква е температурата в помещението - поддържа ли заданието от 22С? Защо мериш тръбите - премери температурата над машината, там откъдето взима въздух и премери отпред на клапите, от където излиза.
E то посочи каква енергия консумира. Щото като темперира помещението е нормално да консумира малко. При мен климите в това състояние хапват по 100-170 вата в зависимост от марка/модел и помещинието, в което са монтирани. Съвсем нормално е малко да консумира машината , ако е наред и само компенсира топлозагубите. И при тези консумации не може да се очаква да духа топло, а по -скоро умерено затоплен въздушен поток.
Днес установих нещо друго, най-вероятно има някакъв проблем с трв клапана. В помещението 22С външната е 8-9С, климатика е спрян. Пуснах го на 25С. Така работи 10мин, погледнах питата на външното тяло и в единия край по средата беше силно заскрежена. Интересното е че не се чуваше силно кипене на фреон както обичайно, а съвсем леко свистене. Реших да вдигна градусите на 28С, компресора разви максималните си обороти. Силното заскрежаване обхвана средната част на питата с широчина 15см. Свистенето на фреона оставаше все така тихо. Измерих температурата на входящата тръба беше стигнала 65С и продължаваше нагоре. В същото време консумацията на климатика и оборотите на компресора падаха. Температурата продължи да се кацва и спря на 67С а консумацията спадна още. Климатика се държеше перфектно, струята вътре беше гореща и силна. След това намалих зададената температура на 26С. И се случи нещо интересно след известно време. Заскрежаването изчезна бързо, започна да се чува силното кипене на фреон, консумацията се вдигна, компресора се развъртя отново на максимум, и изходната температура на тръбата започна да спада. След половин час климатика продължаваше да работи, консумираше около 500 вата, все така се чуваше силното кипене, питата беше без скреж. А температурата на изходящата тръба беше спаднала много 40С. Климатика влезне ли в този режим с шумното кипене на фреона, остава така за постоянно, без значение колко е натоварен и каква вътрешна температура е зададена. Питата не се заскрежава.
С поред моята логика, трв-то се отваря прекалено и климатика става неефективен. Може би засяда, запушва се от нещо и след това се отпушва или не се управлява коректно от електрониката.
Някой специалист да се изкаже по въпроса, дали има проблем с трв.
Нищо и няма на машината.Кажи му на човека да си я ползва със здраве, а ти си изхвърли термометъра. Остави му я на 22 градуса и никога повече не се занимавай с такива неща. Довери се на някой друг.
Шрайка, имай предвид, че на тези модели Sanyo, ТРВ-то им е единственото слабо място. То е с малко по-различна механична конструкция спрямо нормалните ТРВ-та.
Регулирането става чрез еднооборотна система, а не както стандартните с многооборотна система /от тях има с 500 позиции/.
Та тези ТРВ-та дето ги слагат на климатици Sanyo от нисък до среден клас, дефектират вътрешно и симптомите са такива както ги описваш при теб.
Другият варянт е да не е зареден с везна с точното количество фреон и да е по-малко. Като гледам как немърливо са подходили към рециклирането се съмнявам и в това.
Пробвай да пипнеш тънката тръба в режим отопление на зададени 30 градуса след 15 мин. работа дали я затопля. По това можеш да се ориентираш дали работи нормално.
Заскрежаване на външното тяло ,при темп от 8-9 гр според мене може да се получи ,само ако има някакъв проблем с машината.
Благодаря за информацията. Мога да измеря температурата на тръбата, това е фреона в посока към външното тяло, преминал вече през вътрешното? Какво имаш предвид с "дали я затопля"? Колко градуса трябва да е примерно. Или каква трябва да е разликата в температурата входящ/изходящ фреон.
Може ли да се долее фреон или трябва да се източва целия?
Бе викай ги да си взимат таралясника и дим да ги няма! Този фреон не се долива.
Ма и ти в меката на японките - тия баш да набараш...![]()
ТРВ работи като капилярна тръба с динамично променяща се дължина (електромеханичен дросел-вентил, с електронно управление). Простичко казано. Ако не е наред, няма да се наблюдава картината, която ни описваш. Освен това, има защити, които сработват при налягане около и над 3,8 MPa (61 градуса). Термисторни. На няколко места. Това, което съм написал по-горе е нужно, за да те успокои и накара да бъдеш по-критичен към това, което мериш и начина, по който го правиш. Другите колеги ти дадоха някои насоки.
Успех в начинанието![]()
Този пост е редактиран от dodo_pv; 08-11-15 в 20:07. Причина: допълнение
като изключим шумовете от фреон ( които могат да се дължат на нечитав монтаж ) ми се види че работи нормално машината .. може да заскрежи при положителни температури ако го напъваш а ти си правиш някакви експерименти с него ..
Не може да прави 15см. ивица при 9 градуса.
Има проблем, но кое от двете възможни може да се определи само след презареждане с везна по табела.
Проблемът е, че са говеда монтажниците му и като го разкачат още един път, за да го презаредят, по-добре да го метнат за скрап! И с везна да дойдат, едва ли ще могат да работят с нея по-добре, отколкото колегата с термометъра. Сега, поне работи и топли, със сравнително малък разход на ток. Като го пипнат пак, може и да не тръгне. Няма да питам дали има издадена фактура и гаранционна карта, за да не нахалствам. Вакуумът им е в главите!