Такова нещо поне при моя няма. Освен в случайте на дефрост, когато се завърта надолу, клапата седи там, където е настроена от дистанционното.Цитат:
Първоначално публикувано от Julian
Преглед за печат
Такова нещо поне при моя няма. Освен в случайте на дефрост, когато се завърта надолу, клапата седи там, където е настроена от дистанционното.Цитат:
Първоначално публикувано от Julian
Има, има. Не си го забелязъл. Това му е заложено в софтуера. Примерно ако климатика работи на охлаждане и настроиш клапата максимално надолу след определено време тя се вдига.
На охлаждане все още не е работил. Имам го от тази есен и на топло няма грижи.
Тази защита е само на охлаждане, да не кондензира влага по клапата и да не капе, както и да не преохлажда помещението.Цитат:
Първоначално публикувано от Julian
Здравейте!
Забелязвам, че климатика ми /FTX25JV1B/, много лесно достига зададената от мен температура. Въпреки, че е инверторен, той доста често спира да обдухва помещението за кратко време- приблизително 5мин. Получава се един кръг - 10мин. работи и 5 мин. почива. Другият ми климатик- Кериър, почти никога не спира да работи. Възможно е да работи на минимални обороти, но все пак работи. Има и случаи в които спира, но са доста по- редки.
Питането ми е- Не е ли излишно хабене на енергия? Проблема е, че въпреки спряното обдухване вътре, външното тяло продължава да работи. Предполагам, че това е само перката, но все пак. В инструкциите пише, че при изключване на климатика, външната перка работи около 1мин.
Вие какво мислите? По този начин икономисва ли се повече енергия или не?
Машината е с висок минимум, а сега имаш ниски загуби и затова изключва.Машината си има алгоритъм на работа, не е напразно хабене на енергия.
Toва , което обясняваш при каква външна температура става . Към +5 градуса ли ? Ако е така е нормално . Нямаш проблем , не губиш никаква енергия , дори тогава COP-а е максимален .Цитат:
Първоначално публикувано от tafkata
Самият модел има висок минимум , за сметка на което пък има нисък максимум . :)) Моделът не е добър ! Също така е презастрахован на 300% от замръзване. :)...имам подобен , само че е 35 .
Благодаря ти за отговора. Да речем, че максималната отдавана мощност ме устройва. За цена 1300лв, каква е минималната консумация, която можех да получа с избора си на друг климатик?Цитат:
Първоначално публикувано от dimon
Поздрави
Maлко развитие по темата за дефроста ... :)
Не писах дълго понеже чаках да паднат температурите под нулата.
Направих малък "чип тунинг" на моя FTX35JV1 , който под нулата започваше дефрост на двадесет и няколко минути.
Измених показанията на термистора на топлообменника на външното тяло с 4 градуса в положителна посока , т.е. да показва примерно вместо (-4) .... -0 градуса. Резултатът е окуражаващ :) - периодичния дефрост на време сега започва чак от -4 градуса . Става дума за сухо студено време. Имах възможност да наблюдавам и много дефрости при температури над нулата , но във влажно време : външното тяло се опакова добре в сняг и се размразява когато вече няма пролуки. Страничният ефект е , че малко се удължи времето за дефрост - около 10-12 мин , но пък се размразява само когато е нужно.
При температури под -4 градуса започва пак дефроста на време , макар и да няма грам скреж . Тази нощ другият ми климатик -Панасоник не направи нито един дефрост .Температурата стигна до -9. Дайкина правеше през 25 мин , но след като Т падна под -4 . За мен това имаше доста поучителен ефект. :)
Въпросът е дали си струва да се"поизлъже" още малко термистора ( примерно с 6 градуса, а не с 4 ) , за да държи още малко на студ или не си струва ?
Наблюденията продължават !
п.п. като сме се родили тука и не можем да си връщаме стоките , които не ни харесват - какво друго остава !!!! Поздрави!
Да не стане фал при температури между 0 и -4 и висока влажност.Тогава събира най-много скреж и лед.
Според мен с "лъженката" не трябва да се прекалява за да не се "забави" прекалено много дефроста когато обледи. Що не пробваш с термистор вместо с резистор за да получиш нелинейно "лъжене" - идеята ми е като е "топло" (малко под нулата) да го лъжеш с повече (да повдигаш температурата повече за да не включва дефрост) от колкото когато е -10 (тогава да го лъжеш че е -9). Може и резултата да е негативен но знае ли човек...
П.С. сега като се замисля май Еди е прав - по добре е да го накараш да дефроства често когато -5 +0, и да го прави рядко когато е -10...
Бдял съм с часове за да следя . :) Точно когато се загладят процепите на топлообменника , скрежът излиза с 2,3 мм от ламелките и се дефроства . Преди това се размразяваше без дори се натрупа"сняг" .
_________________________________________________[color=red]слети поредни публикации на: [time]1296041589[/time]_________________________________________________
Идеята е добра , но трябва да направя цяло алтернативно управление примерно с PIC , пък нещо не ми се занимава...Цитат:
Първоначално публикувано от sunmanbg
Ами незнам защо така ти работи ftx-са.Снощи в София си беше студено,но въпреки това при мен нещата са коренно различни.Дефрост почти никакъв.Сутринта беше в скреж целия,но работеше доста тихо.Даже вечерта,като го намалих спря-почна on-of работа извесно време.Ако и доктора сподели как е бил неговият ftx,ще имаш пак добро инфо за серията KOMFORT.
На колко градуса е бил настроен вътре, колко градуса е било навън и в какво помещение-квдратура/кубатура???Цитат:
Първоначално публикувано от ferdi
апартамент или къща???
Според документацията за дефроста не може да се излъже лесно машината. Аз мисля, че трябва да се пробва с твърда стойност -да се имитират +5градуса температура -колкото килоома са по таблицата. Възможно е тогава добитъкът да започне да обескрежава по подусловие 1- температура на въшен топлооменник -12градуса. Но не е много сигурно, защото всичко е комплекс от условия и ако се разбута един параматър влияе на друг и т.н.