Screenshot_2017-02-14-20-32-51.jpg
Има контакт маслото се изпомпва от един винт в оста на комптесора и се стича надолу по вътрешните стени където са и намотките.
Sent from my K012
Screenshot_2017-02-14-20-32-51.jpg
Има контакт маслото се изпомпва от един винт в оста на комптесора и се стича надолу по вътрешните стени където са и намотките.
Sent from my K012
Мерси! При това положение е възможно влагата да се отложи м/у намоткити и м/у намотки и корпус, да влоши изолационното съпротивление и след време да се получи пробив.
Маркировката на компресора си беше на Mitsubishi. Забравих да го снимам.
Иначе при първоначалния монтаж, си го вакумираха, както си трябва.
Интересното е, че предпазителя на платката не беше изгорял , а и бушона на таблото не падаше, нито преди нито сега при тестването от техниците?
Така трябва. Нали има процесор да пази.
Малко отчет, относно климатика:
В петък, ми се обадиха от сервиза на Mitsubishi и ме информираха, че климатика е оправен гаранционно.
Сменени са компресора и платката на външното тяло.
Според тях, проблема е дошъл от слабо напрежение. Казаха че сигурно е работил на по-малко от 220 волта, затова се е пържил и греел. Кабелните обувки на компресора били като леко нагорели и това ги е навело на тази мисъл.
Според мен не е от това, защото почти винаги когато съм го мерил, напрежението е било в границите на 227-230 волта.Както и да е , във вторник ще го монтират и ще видим какво са направили.
230V+-10% , ако нещо не е променено.Та -10% са 207V, и уредите трябва да не дефектират в тези граници.
![]()
Той компресора не е на 220 волта така или иначеи аз мисля ,че не е от това макар че не съм спец по компресори поне електротехниката не ми е чужда .
Климатика е монтиран и вече работи.
Както се и очакваше, компресора е сменен, но не е сложен оригинален, а някакъв заместител. Най-вероятно китаец, марка -GMCC , модел - PA290G2CS-4MU1.
То, не че оригиналния не е бил китаец, но не е ли правилно да се смени с такъв какъвто си е бил, или лепенката няма значение.
Единственото нещо което ме притеснява в случая е, че бяха казали относно стария компресор - че е изгорял защото много е греел и и се е бил пържил, а положението с новия не е по различно - след 5 минути работа, компресора не се пипа с ръка.
Какво да си мисля и дали това е нормално според вас.
Компресора вдига температура над 60 градуса. Ако дроселиращата система е наред, няма да премине граничните стойности за да изключи.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Явно не е наред тази система, след като един компресор вече е заминал. Освен ако не е станала практика, компресорите да се сменят като електрически крушки.
Да влезнах в сайта на производителя (бил третия по големина производител на компресори) и му разгледах характеристиките относно температурата. Ако правилно съм разбрал, му дават нормална работа до 110 гр. даже и отгоре.
dodo_pv - какво имаш в предвид, относно това:
Явно не е наред тази система, след като един компресор вече е заминал
Имам пред вид, че при машина от среден клас, компресор не изгаря / не се поврежда току така. Защитата му е двойна (по ток и по температура), което означава проблем с една от двете! Явно не е сензор, след като не споменаваш за инициализиране на някаква грешка. Остава дроселиращата система да не е наред и да го е претоварила, защото при неправилната и работа по-трудно се инициализира грешка, ако машината е в режим на отопление. Аз бих потърсил проблема, докато не е заминал и втория компресор. Има шанс да се провери само с токови клещи и контактен термометър, но не е много сигурно.
Не знам какво да мисля - има си гаранционен сервиз, има си техници, сменяват гаранционно дефектиралите части, изказват предположение от какво може да е било, идват монтират го отново и най-логично би трябвало да се уверят, дали всичко е наред относно тези техни предположения, заради които климатика е дефектирал.
Изглежда им дреме и май колегата ще се окаже прав :
И сега ако обясните какво се има в предвид, относно "дроселиращата система" защото нали ви казах, че климатиците не са ми силна странаОсвен ако не е станала практика, компресорите да се сменят като електрически крушки..
Относно "токовите клещи и температурата" - може и да се пробвам да ги замеря тези дни / имам бегла представа и необходимите уреди/. Ако не се справя и не се получат нещата, ще използвам жокер "обади се на приятел".
п.п. Може и да се филмирам напразно, защото винаги може да се изтегли късата клечка с дадена бройка.
Бих препоръчал за конвенционален климатик да си закупите следната защита:
ПРЕДПАЗИТЕЛ WP 230W^ | Разклонители | TV аксесоари | TV, &
Това е активна защита с микроконтролер - следи се захранващото напрежение и ако излезе от граници се изключва уреда закачен към него. Отделно има и варисторна защита, но такава има така или иначе в самия климатик. По-важното е, че компресорите наистина изгарят при ниско напрежение от мрежата. Най-често се случва при старите хладилници, които не се наглеждат. При климатик така или иначе ще усетиш, че не тръгва.