трябва да може - на някои панасоници не се върти, явно се задава като настройка, но трябва код
трябва да може - на някои панасоници не се върти, явно се задава като настройка, но трябва код
Това с бипкането беше добра подсказка, включих звуците за да проверя - и при мен е така на Z25, на някои функции бипка, на други - не. Промених само 60 - Deice start determination judgement temperature switching. Даже не знам какво да очаквам, ама да видим, ако забележа промяна - ще пиша.
Интересно, че ODOR CUT CONTROL По подразбиране е 0 (изключено), а при мен си работи винаги, даже тествах в режим на охлаждане и с двете настройки - все си работи. При промяна на настройката - бипка, значи има реакция от машината.
Да, точно така. За да се настройват тези опции климатикът трябва да е изключен от дистанционното(но не и от контакта). В сервизното на моя модел са пропуснали да споменат тази "маловажна" подробност и аз се чудех защо нищо не става, когато се опитвах да променям някои функции на пуснат климатик.
Искам да се оплача от написаното по-горе - при едно и също задание, поддържат различни температури в помещението. Доста е неприятно, защото съм настроил и си ползвам RM-Mini-3, въобще не пипам другото ДУ, а климатикът си има собствено мнение. Ама когато навън е над 0, нощно време като спя, вътре е 20.5 - 21.0 (до +2.0 гр. разлика). Това е при настройка 19 от ДУ. Падне ли с 2-3 градуса навън, да стане под 0, и вътре веднага вдига с 1 градус, става 21.5 - 22 (+3.0 градуса разлика). Не ми пречи кой знае колко (освен няколко дефроста допълнително), но не ми е нужно. Спя си нормално и на 20-21 градуса, защо ми е да държи повече... Това веднага се отразява и в електроенергията - като поддържа +2.0, за нощта има изхарчени 0.2 - 0.3 кВч, а като поддържа +3.0, за нощта харчи 1.4-1.5кВч. Това не е проблем, а проблем е че прави нещо, което не искам да прави. Странен софтуер!
"Нощта" е периодът от 23:00 до 07:00.
В една друга тема един колега пита колко разлика може да направи Z25 между вход и изход при максимален дебит. Качвам тази картинка, която показва защо разликата трудно и почти невъзможно може да е повече от 20 градуса, с кратко обяснение:
От една страна е извън възможностите на машината като мощност. От друга - в помещение с температура 20 гр., в режим на максимална мощност при тавана сравнително бързо става около 23-4 градуса. При 20 градуса вход-изход, това значи изходящата да е около 43-4 градуса. Още малко като се стопли, при температура на изходящата около 46, сензорът на тръбите отчита 49 и следва промяна на честотата на компресора. Това веднага се отразява на мощността и разликата спада под 20. Дори и при опит ръчно да се ограничи турбината на по-ниска скорост, това ще доведе до кратковременно увеличение на разликата, но щом изходящата мине над 46 гр., честотата ще спадне още, а това се отразява на мощността и струята неизбежно изстива. Като спадне под 43 на струята, честотата пак се увеличава. В общи линии струята варира между 43-46. Може да мръдне малко нагоре за много кратко и после надолу, но това е когато компресорът променя честотата. Почти невъзможно е струята да отиде към 50 градуса. Това е възможно само ако входящата е над 30, но тогава се задейства една от другите защити - за температура на входящия въздух, и пак сваля честотата.
![]()
ogi28b, Имам същия климатик само, че Z50. Нямам твоя проблем и си мисля, че всичко идва от малката стая в която е монтиран. Може ли да споделиш по колко време , климатиците ти размразяват външното тяло? При мен средно по 6 мин,. но имам редки случаи по над 15 мин, и много ме дразни това! Благодаря!
Много бързо - 2-3 минути и стига толкова. Но и двата климатика работят постоянно он-офф с кратки интервали. Навън трябва да е много студено, за да задържи повече от 5 минути он, но най-много 7-8 минути и изключват. Те дори не работят достатъчно дълго, за да загреят вътрешното над 35-36 градуса и да разреши следващите степени над 1-ва. Предполагам, че това е причината външното да не изстива много под околната температура и съответно да не трупа много конденз.