Да го заредят на везна и може да се оправи, има голям шанс щом лентата се е преместила, може и да не е вакумиран и да има въздушна тапа която да се е преместила, въпреки че това е трудно да се оправи.Цитат:
Първоначално публикувано от valvrv
Преглед за печат
Да го заредят на везна и може да се оправи, има голям шанс щом лентата се е преместила, може и да не е вакумиран и да има въздушна тапа която да се е преместила, въпреки че това е трудно да се оправи.Цитат:
Първоначално публикувано от valvrv
rsvr какво точно означава на везна ще споделиш ли ?
това означава да го източат и да му сложат точно толкова колкото пише на етикета измерени с електронна везна .. такова доливане на 100 грама на око е крайно непрофесионално и може да доведе до дефектирането на климатика
Аха, точно! Има ги разни "майсторета", дето разправят, че накланяне на бутилката с фреона за 1 секунда било доливане на 30 грама и други глупости.....Цитат:
Първоначално публикувано от Alexi
Климатикът трябва да има точно толкова газ, колкото пише на табелата на външното тяло и ще работи най-добре.
Ъъъ, само да кажа наблюденията си върху точно този китайски Панасоник. Когато вентилатора е на макс... климатика не работи добре. Не се размразява и става точно както е на снимката. Всякаш се успива, духа, духа, но забравя да се размрази. Побеляха ми косите. Когато го сложих на ауто (вентилатора на вътрешното тяло)... заработи като цвете. Дефроства си точно навреме, изчиства си питата добре... и не ми прави генерални проблеми. Така преживях и големите студове. По наблюдение, повечето време работи на средна скорост.
да питам и аз за тази лента
моя климатик е друг модел втора употреба инверторен
когато се размразява последното нещо което се стопява е тази лента , оставава само на дъното 1см лед ама то няма как
това че не се размразява едновременно навсякаде значи ли нещо ? да не се нуждае от повече фреон? или нищо не може да се каже така (не знам дали преди беше така не сам забелязвал май, климатика е стар и когато се размразява се чува голям шум от обръшане посоката на потока)
също така искам да попитам когато се размразява климатика консумира някъде около 400-500Вт макс , (тои си е 1кВт) :help
това нормално ли е за инвертор
а и още нещо да попитам ако някой знае, когато е изключен косумира 80вт което "подгрявало климатика" дали някои знае какво точно се загрява с каква цел и с какво (нагревател? защото по схемана май няма)
какво губя ако не се загрява - освен че тръгва по бавно :081:
Цитат:
Първоначално публикувано от valen1
Много е писано но ще ти кажа че това с натрупване на лед предимно в средата е признак за недостиг на хладилен агент(фреон)или намалял ресурс на компресора другия признак е честото размразяване. Това с подгряването е глупост за наивници невярвам да е 80w консумцията но може заедно с трафа консумация (готовност).Цитат:
Първоначално публикувано от ist3k
мерси на muchoto за инфото
още не сам изчел нацяло форума и не съм видял че има такава подробна информация вече...
иначе си гълта 80вт при да речем -2-3*С понякога е по малко включва-изклчва ... иначе уредчето ми показва 10вт на празен ход, за по новите модели от тази серия пише че е 30вт(ама може пък да е усреднено ;) )
така си и мислех че ползва намотките на двигателя с ВЧ да загрява
а VeleV.Klima наистина не усещам кой знае ква разлика по шума на компресора така че ... в най големите студове -7 -10*С си го оставям да се "топли" иначе го "лъжа" да не гълта :)
а за тези 500вт дето ги харчи при defrost дали е нормално за инвертор??? гледал съм го и при -12 и при 3*С пак не е повече от 500вт , няма как да проследя някой друг как се държи , та питам ако някой от форума е обърнал внимание или да е прочел в някой service manual щото аз никъде не видях писано
иначе си се размразява нормално май, но лятото няма да е лошо да го прегледат ама задължително да е с везничка :033:
Имам въпрос към хората познаващи климатиците Мидея.
4-5 годишна Мидея 18- ска която до този момент си работеше перфектно от два дни прояви следният проблем- режима на разскрежаване са включва през около 45- 60 минути, но от два дни малко преди да се включи да разкрежава турбината вътре неретмично усилва и отслабва силата си, лампичката която свети при дефрост пре мигва и някакво реле щрака, отвън компресора спира, вентилатора също, турбината отвътре спира , лампичката на дефроста светва така седи 5-7 минути, но компресора отвън изобщо не тръгва. След това отново включва да духа топло, но малка по-малко отвън трупа лед. На студено климатика работи.
blue1: Възможно е проблемът да изчезне ако се изключи климатика от мрежата за 20 минути. Вероятно поради токов удар нещо да се е объркала програмата. Изглежда има проблем в процесора в който е програмата за работа на климатика. Допълнително това което навежда към подобна мисъл е променливата неритмична скорост на вътрешният вентилатор
Щом релето което управлява компресора го включва на отопление и охлаждане, проблема не е в него, а в процесорът който подава сигнал за включването на релето. Според мен проблема е в процесора, може да е временен, може и постоянен.
Valen1 след изключване за около 3 минути, включихме климатика отново, поработи около 10 минути и се включи най-нормално на дефрост, питата почти напълно се разтопи и машинката тръгна да работи. Благодаря за бързия съвет, надявам се това да е бил проблема наистина. :Drinks:
Не съм сигурен но май сработва токова защита малко е глупаво да се даде заключение по такова обяснение само с оглед.Цитат:
Първоначално публикувано от blue1
Здравейте , на Всички от форума.
Отдавна не бях писал , но неволята ме принуди.
Та какъв е проблема:
Имам Осака 12 JV.Вече пета година работи безпроблемно.Във В.Търново също имаше много мъгли.Но климатика работеше.Размразяваше и т. н. Но един студен ден спря да размразява.И естествено се обледи достатъчно че да почне да духа студено.Купих си печка на дърва и се топля вече 20 дни.Но като се стопли времето отворих външното тяло и открих че датчика/терморезистор може би/ не работи. мерих го с омметър но съпротивлението му е мн. голямо-6-8мегаома
Та въпроса ми е колко трябва да е съпротивлението?
Къде да намеря такъв датчик?
п.п. датчика е на външното тяло на медна тръба.То друг датчик няма и без това.Освен ако на самата платка има вграден.
Благодаря на Всички за идеите по темата.
Датчикът трябва да е около 10-12 Кома, при 20 градуса външна температура, някои хора си слагат тримерче за да си го гласят на колкото им е необходимо. Ако след дефрост, ти остава линия с лед е добре да се премести датчика , там където прави линията.Цитат:
Първоначално публикувано от johnYork
http://i.data.bg/08/01/22/771446_orig.jpg