Стаята е някъде около 17 квадрата. Климатика не го спирам, а го намалям. Мисля че така ако тръгне да обледява ще си пусне defrost-а.
Стаята е някъде около 17 квадрата. Климатика не го спирам, а го намалям. Мисля че така ако тръгне да обледява ще си пусне defrost-а.
Не знам колко го намаляш, т.е не знам и каква темп. поддържаш и какъв е климатика, но това което си написал е най добрия начин да не си пусне дефроста и да се обледени.
Всъщност не разбирам въобще логиката да вземеш евентуално евтин климатик, след това да добавиш още пари за скъп конвектор, с което сумата да достигне горе долу стойността на добър, качествен климатик и накрая да плащаш и по високи сметки за ток, като даже и комфорта е на нивото на евтин климатик.
Този пост е редактиран от tony34al; 08-01-13 в 09:24.
tony : лесно е за разбиране , липсата на кинти.
чуваш от едини че с климатик става - хвърляш кинти , после виждаш че не става особенно ако не си хвърлил много парички няма как да направиш същата грешка.
и така почваш да чуваш много доволните от адаксите а те не са малко пълно е с доволни със сметки на които дори и японци с последни модели клими ще завидят, и пак пари на вятъра и за радиатор и за ток.
за мен лично номера с адаксите е че може да ги спреш и да ги пуснеш когато си пред тях, проблема е че така са икономични ако има някой да топли отдолу то и с климатик е така
та най-евтиното отопление е изолацията, и то не 5 см сложени на едната стена.
а да по евтино е със съсед на дърва отдолу.
То за топленето ще стопли(дори по-добре от климатика), ама колко ще изхарчи
Климатика е сигурно поне 2 пъти по икономичен, то и затова се дават сумати пари за климатици пред, това да дадеш на половината половината за конвектор...
Та моето мнение, вечерта да включваш климатика и конвектора, през деня оставяш климатика и спираш конвектора... С цел пестене на ел енергия...
Или друга врътка. Поддържаш 24 градуса, адакса го правиш на 22, и ако случайно случайно климатика вземе да издъхва, конвектора се включва да помага...
Този пост е редактиран от glowndark; 08-01-13 в 10:55.
Климатик в стаята има. Няма грешка, бачка без проблеми, но на миналогодишните минус 20 градуса и при мъгла не може да отопля съвсем комфортно. В началото на темата бях казал че в стаята спи малко дете и не искам климатика постоянно да и фири. Комфорта с конвектора определено е по-добър от климатик.
Както казах - отоплението през деня е на клима, между 21 вечерта и 8 сутринта - конвектор. Отоплям се от 15 години на климатици, в спалнята съм с "модерен" и миналата година по студовете умрях от студ и размразявах външното тяло със сешоар Какъвто и да е климатика при ниски температури е нормално да издъхва според мен не е зле човек да има резерва за такива случаи. В момента обмислям покупка на още два конвектора - за спалнята и хола (основното отопление е климатици - по-икономично и достатъчно при не кой-знае колко ниски температури) за помощ и резерва при големи студове.
Не видях някъде да си споменал , какъв е климатика , да не е някой дайкин ?
Не Климатика в тази стая е около 15 годишно (по спомен) НЕО. Охлажда добре през лятото, зимата до минус 15 градуса бива, но на по-студено не се държи много добре. Монтиран е на северно изложение може би затова така. Не знам защо се оказаха толкова корави тия нео-та, чак да не повярва човек...
А знаеш ли как се извършва замерването за новия стандарт на японците АПФ?
Зимата климатика работи от 6.00-24.00 а не денонощно.
Защо Хитачи рекламират за новия си модел 40-ка че при 2*C външна температура.Климатика дига температурата в стаята от 10*C до 20*C за 6 минути?
Не се заяждам просто задавам въпрос на които отговора също ме интересува.
Аз имам климатик Шарп инвертор модел 2004, взех го втора ръка, ползвам го вече трета зима. Аз също не мога да спя на климатик и го спирам вечер. Когато го пускам сутрин той никога не тръгва веднага, има едно 2-3 мин.,зависи от студа навън, време през което климатика си прави там негови неща и чак след това отваря клапите и почва да духа топло. Мисля, че японците са предвидили пускане при минусови температури.
vergildido,
Виждал съм една табличка, публикувана от Aleksandars в неговия сайт, но честно казано ми изглежда доста сложно. Все пак, принципно, мисля че разбирам за какво става въпрос. Това обаче, какво променя? Върхови модели за японския пазар, у нас, са изключение, а не правило. А и рекламата е едно, а реалното ползване на една техника съвсем друго нещо. Необходимо е също и да се отчитат разликите в климата, у нас и в Япония.
ПС - Мисля, че би било добре, ако разбира се Александърс желае, да публикува и тук тази табличка и да има дискусия за АПФ-а. Даже мисля, че си има и подходяща тема за КОП-а при съвременните климатици.
ПС2 - Опитвам се да си представя, какво става в стаята, когато за няколко минути климатик вдига температурата от 10С на 20С. А и друго: Знаеш ли за колко татами се препоръчва от японците климатик 40ка? При нас такива машини се слагат обикновено в 30+м2.
Този пост е редактиран от tony34al; 09-01-13 в 09:38.
Ето и НЕО, което се ползва само за охлаждане. Пробвал съм да се топля но много е некомфортно.
При - 15 е невъзможно да стопли(стаята е вътрешна). От трите климатика, който имам се справя без проблеми само стар КРАУН на R22.
DSC01475.jpg
Знам 14 татами или около 23 м2 въпросния климатик за които пиша на макс вади 11.4 кв което е доста.Знаеш ли за колко татами се препоръчва от японците климатик 40ка?
Типичните 12 които се слагат в Бг нямат нищо общо с тази машина.Но японците така са преценили,но всичко си зависи от топлозагубите които за еднакво по площ помещение могат да се различават във пъти.
Да проблема не е в етикетчето, който са лепнали Китайците а в количеството фреон и по- слабите компресори(спрямо старите машини).