Здравейте,<br>За да няма невидели - котелът е Мотан Оптимус МТ 24 квт, двуконтурен, производство на Кьобер в Румъния, никога не съм успявал да държа налягане съществено и задълго над 1,2 бара, но пък при отсъствието на течове по мойта система ми се е налагало да доливам веднъж на месец приблизително и то защото съм забелязал че котела е паднал на 0,8 до 0,6 бара да речем. Да уточня, че котелът вече е на почти 10 год., веднъж преди 4-5 години виках за профилактика - да се сменят гумички , да се почисти топлообменник и т.н. , за това време не съм правил никакви ремонти по котела освен смяна на помпа - Данфос/Грундфос преди 3-4 години мисля беше. Отоплението е по външна температура, с едни сложни криви и коефициенти се контролира, помпата е на трета степен, обичайно отоплението затопля водата до не повече от 55-60 градуса, единствено при свръх студено време (За Варна - минус 10- минус 15 градуса) качва до над 70 градуса водата за отопление. БГВ -то е нагласено на 39-41 градуса според сезона..<br>Проблемът вероятно е започнал дълго време преди да стане толкова критичен, но преди около 10 дни, в Неделя изведнъж сутринта се оказа че няма налягане и отчита грешка 01, което е липса на налягане. Допълних и след няколко часа липсата на налягане пак спря котела. През вечерта проблемът се влоши, а на сутринта се обадих на монтиралия котела преди 10 г., който ме пренасочи към негов работник тогава. Пристигналия монтажник свали Разширителния съд , напомпа го в колата си, като се върна каза че държи, бил сменил някаква цедчица и т.н. То така ама аз забелязах че през шева на съда изпускат балончета съвсем бавно и се виждат с просто око. Диагнозата беше РС за смяна. Оказа се че тези котли са с много влошена поддръжка понеже ги внася само една добричка фирма и в техния магазин няма наличен, имало в Добрич... Моите монтажници вече работят без фирма, и съответно разполагат с изостанали количества резервни части на склад, но не от всеки вид и по 1-2 броя. ... Та в най-голямата виелица газ до Добрич да взема РС защото нямаме алтернативно отопление. На следващия ден с малко преправяне - огънахме една медна тръбичка която идва от помпата към РС да слезе малко по-надолу и една гъвкава връзка вързахме новия РС, който тествахме че е надут на 1 бар. Обаче проблемът остана - налягането падаше плавно , вече се задържаше повече време докато отчете грешка от 1,2 бара до 0,2 . Обадих се отново - диагноза и датчик налягане за смяна... Сменихме уж с нов датчик, в началото докато работи отоплението наблюдавахме час, час и нещо налягането не мръдна, монтажникът си отиде, но 1-2 часа по-късно пак почна да пада налягането... Държеше по няколко часа докато падне, което за мен не е опция понеже вечерта трябва да седя до късно, а сутринта да се събудя в 4-5 за да го подкарам понеже замръзвахме по стаите. Обадих се отново, монтажникът каза че е имало случай да сменя няколко такива датчика, но вече нямал такъв нов, затуй трябвало да си купя... Купих нов от вносителя този път на убийствената цена от 102 лв с новото кабелче, направи ми впечатление че този датчик е близо с два пъти по-малък корпус, единия цвят на кабела различен, сечението на кабелите и буксата на новия датчик също са много по-малки от предходния... Вчера сменихме тоз датчик, като просто по цветове вързахме кабелите без да пипаме нещо по платката.След като напълнихме системата изчакахме известно време , изпробва се БГВ, изчакахме да поработи помпата, цикли включено изключено, и т.н. и налягането не мърдаше..да речем 20-ина мин. Тръгна си монтажника и след няколко часа пак същия филм.... Вече дадох почти 400 лв по ремонти, нов котел е 1300 да го ева...Какво може да причинява тая работа... Прави ми впечатление че като пипна тръбата на топлата вода за БГВ и тя е топла (не колкото тази за отопление) сега затворих кранчето й да вида дали оттам нещо може да става, но нали налягането на водата от ВиК е по-голямо... как може да изпуска там.. Също така ми прави впечатление че докато работи помпата не пада налягането толкова осезаемо, освен това вчера докато децата и жената взимаха по един бърз душ ми направи впечатление че при превключването отопление БГВ за има - няма 10-ина мин. се губеха по 0,2 бара налягане...<br>Може ли пак да е датчик налягане, днес вечерта ще изпразня системата и ще пробвам с манометър РС дали има налягане, но поне като натисна с пръст клапанчето свисти силно въздух(съвсем за милисекунда естествено). Може ли проблемът да е някакъв винтил, или да има пробит топлообменник някъде?<br>Системата е от 6 радиатора и лира на 2 хоризонтални кръга без колектор, всички фитинги са открити, тръбите минават над естествен паркет, проверявах няколко пъти за теч - такова падане на налягането означава приблизително по 2 чаши вода загуба, а на естествен паркет това си личи веднага, пипах с ръка да не да е мокро и да сълзи пък да не виждам, обезвъздушавам редовно от лирата, чат пат и последователните радиатори. Първите три радиатора са с ръчни обезвъздушители, другите, които и са по-далеч по кръговете са с автоматични..На лирата и единия радиатор наподобява винтила на автомобилната гума, другите два са нещо странно дето тече, когато не му е завита капачката и съответно не тече, когато му е завита капачката. На всички радиатори обезвъздушителите се явяват най-горна точка, това го следя с непрофесионален нивел.... Освен тройниците по тръбите за радиаторите и ъгловите кранчета имам общо 8 90-градусови фитинги, които са на открито, и 2 90-градусови прес фитинги, които също са на открито. За това време един път сам си сменях едната двойка 90-градусови фитинги с по-хубави Honeywell, че тия турските не ми вдъхват доверие , краят на едните 90-градусови влиза в гипскартон и не са изцяло отвън, но пък ако има теч там поне гипскартона ще се навлажни... Когато тръба минава през стена - минава само тръба, няма закопани връзки... Общата вода в системата я изчислявам на около 45 литра. <br>Моля , братя, особено опитните инсталатори, дайте някакъв съвет..<br><br>