Половината говорите за 50Вт на КУБИЧЕН а другите за КВАДРАТЕН метър което е РАЗЛИЧНО!!! при квадратния са по-скоро 120-130Вт норма
Преглед за печат
Половината говорите за 50Вт на КУБИЧЕН а другите за КВАДРАТЕН метър което е РАЗЛИЧНО!!! при квадратния са по-скоро 120-130Вт норма
Сега...
Вероятно през времето когато е бил на 20*С наистина не се е включвал, или се е включвал за малко (не мога да кажа със сигурност, защото вече съм на работа и го виждам вечер в 18 ч. и сутрин в 6 ч.)
Както много пъти казах параметър А3 е фабрично настроен на 5, а параметър А4 е фабрично на 9. Така са си и не съм ги пипал.
Предполагам (само предполагам!!!!), че това е първия режим от стр. 19 от ръководството - Пропорционален напор (делта Т=0): скоростта на помпата варира според мощността, подавана от горелката. Колкото по-голяма е мощността, толкова по-голяма е скоростта.
Италианеца, ако си спомняш, каза че моя котел не може да работи във втория режим (делта Т константа (делтаТ=5-25К): скоростта на циркулационната помпаварира с цел поддръжане констатна стойността на делтаТ.....), защото няма сонда за температура на връщата вода.
А за да мина в третия режим (Фиксиран (5-9): при настройване на параметри "А3" и "А4" на една и съща скорост....), трябва да настроя тия два параметъра на една и съща стойност.
Погледнах, когато котела е на 40-42*С колко е стойността на параметър "d 1.4" и показва дебит 0.8 lh/100.
Демек на 5-та скорост прави дебит 08 lh/100 (каквото и да означава тази мерна единица).
Според стойностите, написани като граници при третия режим, мога да настроя А3 и А4 на една и съща стойност, като най-малката стойност е 5, а най-голямата е 9.
Така разбирам аз написаното.
Въпроса е какъв дебит е нормален за една инсталация като моята, за да наблюдавам като ги сменя тия параметри?!?!
Що се отнася до 0.7*С за 1 час... температурата на водата беше на 60*С. Вдигнах я на 62*С и стайната температура достигна зададената за около 1 1/2 - 2 часа.
2880 -литра за час.
Помпа Вило 25/4 на втора скорост-2880л/ч.
Само,че такава помпа с три скорости,се ползва за малки инсталации -трета е близо литър в секунда,малко под 3.5 кубика вода за час.
В упътването нямали данни за помпата?
При теб хр.съпротивление е голямо,за да знаеш действително колко е? Слагаш водомер в системата.Спрямо дебита ще сметнеш мощност при различни градуси на отоплителната вода,която пращаш към радиатори.
После знаеш нататък!
Поздрави!
Няма данни за помпата.
Прикачен файл 25280
Ето ти формула за смятане.
Обаче не забравяй за водомерче.
Успех!
Сега видях, че на 62*С на водата, d1.4 показваше 07 lh/100.
А на дисплея на котела най-отгоре дето показва на каква мощност е горелката имаше една чертичка от 3 възможни.
Каква е логиката иди го разбери...
А като повиши температурата на котела какво става с температурата на входа?
Не съм я мерил
Чакам си утре лазерния термометър.
Щом държиш на точност за t°,има лаборатории.
Купуваш два потопями термометри,калибриране,монтаж и си ти.
Контактен термометър без калибрация,дава не повече от 2° С отклонение-за домашни условия,не знам дали си заслужава...
Значи има определени условия,при които dt-5°C е достатъчно.Никакъв гишенг повече.
В темата има специалисти,които имат газови котли от две години,четат в нета и са номер едно!А инсталация не е само котел!
Чудя се дали да пиша за уникалните мод. термостати,които свалят разходите с...
"pepitoff " Ти всъщност какво търсиш с това дТ на водата.Не ти е топло ли,много ти гори ли не знам.Толкова много писане че се обърках.Котела и инсталацията ти е направена много добре по снимките гледам.Не е ли в гаранция този котел,какво ровиш по него настройваш и така нататък.Викаш специалисти ,ама специалисти не кокошкари да ти видят котела и системата и готово.Гледам че разполагаш със средства,какво се чудиш къде да ръчкаш и настройваш,ф-то било малко,голямо и ще почваш да сменяш на пролет да хвърляш пари и така нататък.Ако видиш моето изпълнение на с-мата ще се хванеш за главата.Наистина разхода ти е голям за тези квадрати площ,явно има нещо както не е.Но сам да ръчкаш и оправяш и да питаш по форуми не знам.Отоплявам чисти 80м2 ,за ноември имам 114м3.От 05.40ч -21.00 -22гр,другото време 20гр.От снощи направих на 21гр през нощта вече.От 1-ви до днес имам 30м3.Котела е Висман-витоденс-100,програматора -компютъртерм7.Водата на котела показва 50гр като работи парното.
С това dT търся оптимизация - ниски сметки, работа в кондензен режим и комфорт.
За топло ми е топло, не мръзна. Просто от няколко дена вдигам температурата на водата с по 1-2 градуса, за да се стопля по-бързо у дома и вече котела не работи в кондензен режим през по-голяма част от времето.
Преди изобщо да тръгна да се занимавам с газификациране, естесвено направих почуване кое как е с кондензните котли и прецених, че за моята специфика на апартамента котела ми ще работи в режим 65/55 на водата и ще си е в кондензен режим. Демек всичко ще си е наред.
Докато не установих, че нямам dT на радиаторите, т.е. много е ниско 3-4 градуса. Зададох въпрос, защото тук е мястото да се задават такива въпроси и получих отговори (приемливи или не - зависи от това кой как е намерил за добре да отговори).
Още в първия си пост, написах че НЕ ЗНАЯ ДАЛИ ТОВА МАЛКО dT Е ДОБРО ИЛИ ЛОШО. Потърсих съвет(и).
След това взех да правя експерименти с температурите (на водата, стайната), режимите и т.н. и започнах да пиша отчети от експериментите.
Котела не съм го пипал - така си е както е доставен и си работи както си пише по инструкциите. В гаранция е, защото работи само месец и половина.
В моят град Враца няма към кого да се обърна - прочел си на какво дередже са майсторите, официалния представител и сервиз на Immergas.
Въпросите си съм задал в писмен вид и на официлания вносител и представител на Immergas за България - АмаксГаз.
Познай дали ми обърнаха внимание :lol:
Така че се налага да се оправям сам както мога, с помощта на този полезен форум.
Тръби няма да сменям, не знам защо така си си помислил. Напролет ще правя изолация на таваните в стаите в които няма (в една от тях /хола/ се намира и стайния термостат).
Някъде нагоре бях писал - 220 лв. сметка за ноември за 80 м2 (няма и толкова чиста отопляема площ), което е абасолютно неприемливо.
"Котела и инсталацията ти е направена много добре..." казваш ти. И аз така си мисля, но виждам, че има нещо не както трябва в системата и го търся, за да го отстраня.
Надявам се сега всичко е ясно.
Казваш "Викаш специалисти ,ама специалисти не кокошкари..." - хубаво. Ми дай ги тия специалисти де. Къде са, че нещо не ги намирам баш?!?!
P.S. Ха, че се сетих нещо,за което не съм споменавал досега и не зная дали оказва някакво влияние на цялата ми система:
На колектора имам монтирани спирателни кранове за входа за всеки радиатор и секретни кранове за изхода на всеки радиатор. Отделно на всеки радиатор има спарателен кран на входа и секретен кран на изхода.
То ако в БГ всеки си разбираше от работата и я вършеше съвестно, щеше да е чудесно ама.....
Здравей Пепи,
При толкова много кранчета, защо не си поиграеш с тях. При мен някакси се получи. Целият Ноември си играя с кранове на радиатори и накрая мисля, че оптимизирах леко системата. Знаеш при мен е също студен апартамента ( бетоннно бункерче) и в октомври бяхме с еднакви консумации, но сега гледам ме изпреварваш доста. Консумацията ми стигна до 8-9 м3 в най-студените дни при стар котел Вайлант 9 -24КВ ,северен апартамент без топлещи съседи.
А за лазерният термометър, много съм любопитен дали ще разбереш нещо. Взех един, но моят не лови на радиатори. Показва 30 градуса J
Поздрави