Най лесно е със резистор на кабела на сензора(реже се и се свързва резистор 5kohm), но по добре да се монтира външен сензор под новия изпарител. Сензора е NTC 5kohm при 25градуса става от климатик и се пуска външен кабел.
Най лесно е със резистор на кабела на сензора(реже се и се свързва резистор 5kohm), но по добре да се монтира външен сензор под новия изпарител. Сензора е NTC 5kohm при 25градуса става от климатик и се пуска външен кабел.
Благодаря за инфото! Сигурен съм, че е по-добре да има сензор, отколкото да няма, обаче той защо точно е там? Какво разбира платката при промяната на стойността му? Т.е. разбира колко е студен изпарителят, но за какво служи тази информация?
Следи кога да включва компресора за да не се обледи, В момента е в авариен режим и му дава по голяма почивка. Ако се сложи съпротивление може да се обледи и ще спре да охлажда. Един сензор за климатик е под 5лв. кабел 1,5-2 метра 2х0,5 и работа 30 мин. Сензорите са 2 вида с метален и с пластмасов накрайник. Пластмасовия е по малък и идеално се крие зад изпарителя.
Имам едно такова термометърче, което мери почти точно, само с 2 градуса над реалната Т. В този вид не ми върши кой знае каква полезна работа. Да му ползвам неговия сензор? Ще го измеря колко е като стойност и ще го сложа. Доколкото разбирам - идеята е да е допряно до изпарителя, зад него, там където си посочил? Самия кабел през дупката за тръбите ли да мушна?
NTC Датчик 5КΩ
Правиш нова дупка малка отдясно на изпарителя близо до него колкото да мине кабела на сензора.
Този дето имам няма да стане, 10 КОма е, и май е PTC, нали така - като загрява, повишава съпротивлението?
Иначе реших, че няма да се занимавам със слагане на нов сензор. Важно ми е само да не мига грешката. Отворих платката, измерих сензора и показваше 410 ома точно. Сложих съпротивление 3.25 КОм и грешката изчезна. Благодаря ти, batalski, задължен съм ти. Ако някога се срещнем - задължително почерпката е от мен!
Само не съм сигурен дали така е редно да остане, или да добавя още 1-2 такива съпротивления. Сега платката си мисли, че е 35 градуса на изпарителя. Ако сложа още резистори, да стане към 9.5 КОм, ще си мисли, че е около 10 градуса. Как да постъпя?
Вече трети ден, всичко е нормално. Още с пускането на хладилника след изчистване на грешката Е2 забелязах, че работи осезаемо по-малко време. Според уредчето за консумация работи с консумация средно 49.5 вата на час, което е около 10 % подобрение спрямо преди това, когато мигаше грешката е2. Не съм засичал точни времена, обаче. Поддържа си зададените +4 / -18 както е бил винаги. Кой знае откога е имал проблема с тая разлепена стена и в комбинация с грешката Е2, не знам как е работил, но почти не го чувах да спира. Сега кухнята е някак тиха, спокойна :D
Здравейте
Темата е сравнително стара но имам питане - хладилника и контролера са същите
Преди 3 дни отворих вратата на хладилната част и осветлението премигна няколко пъти и изгасна нацяло.
Скоро бях сменял крушката и имах резервна - смених я но и тя не светна
Замерих и двете крушки - ок бяха
Демонтирах от вътрешната част кутията с прекъсвача - профилактирах клемите на ключа , замерих всичко с мултицета всичко изглежда ок , ключа за отворена врата работи също ок вече
Свързах всичко осветление няма
Докато се чудех при затворена врата и несветеща крушка хладилника вдигна аларма със звук и мигаща червена индикация
Нулирах я звука изчезва но светодиода продължава да мига
След извесно време алармата се появи отново
Реших че все пак ще трябва да спим и реших да разкача най-десният куплунг от снимката със двата кабела - установих че захранват ключа и крушката за осветлението
В това състояние няколко часа нямах звукова аларма и реших така да го оставя
Изкара един ден и на следващият започна пак да си пищи когато реши
Реших да му махна buzzer-a - ако се закрепи така докато реша какво да правя
За мое учудване при мигаща червена индикация за аларма която вече няма как да чувам все пак си коригира температурата - беше се повишила до 8 и си падна до 6 колкото е настроен
Въпросът ми е :
Дали някой има подобен случай ?
Вероятно целият контролер е за смяна ?
Само да кажа че още преди 10-на години когато беше гаранционен ми излезе прословутата Е2 грешка - смениха ми контролера и тя естественно остана и така се позлва от тогава повече от 10-на години
Сега гледах че подобен контролер ако може да се намери е около 130 - 160 лв. но не съм сигурен дали изобщо ще му реши проблемите ?
Замислям се за нов но поне да мине тая пандемия