Резултати от 1 до 7 от общо 7

Теорията има нужда от практика ;)

Сподели във Facebook Сподели в Twitter Изпрати на Email Сподели в LinkedIn
  1. Junior Member
    Тук е от
    Oct 2003
    Живее в
    Монтана
    Мнения
    13
    #1

    Теорията има нужда от практика ;)

    Хладилник-фризер Miele. Купен е втора употреба, затова нямам други данни. Машината е двукомпресорна с фреон R600a. Подохлаждането на фризера е изолирано и компресора му (с 95% сигурност) е сменян преди да го купя. Какво не ми харесва - когато работи компресора на фризера се чува къркорене, а температурата на кондензатора е ниска (41 на входа и 38 на изхода). Това за мен е малко фреон, но не толкова, че да не изстудява достатъчно (на "Super" стига до -32гр, което е максимума на неговия светодиоден термометър), благодарение на което местни майстори ми казват, че е добре и да не го пипам (като им кажа, че от тях искам да го продухат (въпреки, че според мен няма симптоми на запушване), да сменят филтъра и да сложат вентили (и на горещата страна)), а останалото е моя работа. И се опитват да ме убеждават, че къркоренето (т.е. недостатъчното количество течност в кондензатора и смесването му с пара ( от там спадане на студопроизводството)) не е проблем и така си работел този фреон... На мен ми се струва, че не е така, най-малкото, защото спя в тази стая... Хладилникът не издава звуци, но също му е недостатъчно топъл кондензатора (48 на входа и 46 на изхода). И тези малки разлики между входовете и изходите на кондензаторите не ми харесват... Всмукателните тръбички на компресорите са (според мен) по-топли от необходимото (но моята преценка може да не е меродавна, защото се основава само на теоретични знания, но без практически опит - не съм хладилен техник). Тази на хладилника е горе-долу със стайна температура (дори малко по-висока може би), а тази на фризера студенее (около 10гр. по преценка на ръка) и това при включени компресори! За конденз или скреж изобщо не може да се говори! От друга страна не знам дали трябва да са по-студени, защото те са и топлообменници - капилярките влизат в тях. За експеримент сложих един стаен вентилатор да духа по кондензаторите, в резултат на което къркоренето не изчезна, но намаля и започнаха и двата уреда да работят по-малко - при неотваряни скоро врати хладилника работи ~12мин и почива ~25 (без вентилатор, а с него 9-10/27-28), а фризера 14-15/24-25 без и 12-13/25-26 със.
    Какво е вашето мнение - имат ли нужда от още фреон както аз си мисля, или някъде бъркам?
    Прикачени изображения Прикачени изображения

  2.  
  3. Junior Member
    Тук е от
    Oct 2003
    Живее в
    Монтана
    Мнения
    13
    #2

    Отговор: Теорията има нужда от практика ;)

    Съжалявам за спама, но трябваше по някакъв начин да покажа, че вече може да се пише в темата. Дано някои от тези 200+ човека, видяли я когато беше заключена, да имат какво да кажат. Благодаря предварително!

  4. Senior Member Аватара на badr
    Тук е от
    Aug 2004
    Мнения
    2,688
    #3

    Отговор: Теорията има нужда от практика ;)

    Направи снимка на целия кондензатор.Някои от изводите ти са спорни.Температурата на кондензатора е около 40*, но при каква околна температура? На кои точно места мериш тези температурни разлики.Филтъра не мисля че запушен,).Вентил на високото може да подведе.Ако там се присъединява шланг и той е без кран - при разкачането му се загубва хл.агент в течна фаза,в количество, което ще промени работата на машината.Склонен съм да мисля, че кондензатора ти след елиминирането на подохлаждането е останал малък.На това може да се дължи евентуалното наличие на пара в течната фаза,Но .все пак в дом.хладилник филтъра е и ресивер, а и преохлаждането на хл.агент се извършва в капилярката, затова последната е в тръбата на изхода на изпарителя.Задача на преохлаждането на кондензиралият агент е и елиминирането на некондензирали пари.Доколко се получава при твоя случай не зная. Склонен съм и да се съглася с мнението, че фризера ти работи приемливо, особено щом и смукателната тръба е с по-ниска температура от тази на компресора.
    А малките разлики в кондензатора също могат да се отдадат на скъсената му дължина.При това положение - какво ще промени допълнителното количество агент?
    Темата си я озаглавил "теорията има нужда от практика".Кой въпрос от теорията тук не е ясен.Подозирам, че се опитваш да сметнеш преохлаждането на агента и затова искаш вентил на високото.По налягането на манометъра ще отчетеш темп. на кондензация, която да извадиш от температурата на изхода на кондензатора.Затова ли са и питанията относно малките разлики в твоите измервания? Тук обаче има някои особености.

  5. Junior Member
    Тук е от
    Oct 2003
    Живее в
    Монтана
    Мнения
    13
    #4

    Отговор: Теорията има нужда от практика ;)

    Здравей badr, благодаря ти за отговора! Снимка на целия кондензатор в момента не мога да направя, но ще ти дам данни, които от снимката няма да получиш. По външния му вид нямам забележки (но това разбира се не означава, че ти няма да имаш). За да го снимам трябва отново да го вадя от "дупката" му (отзад и отгоре е свободен - няма проблем с вентилацията). Както се вижда от снимката кондензатора е обща конструкция със самостоятелни кръгове. Левите 6 тръбички са за фризера, а десните 4 са за хладилника. Двата входа са един до друг в средната част (по хоризонтала) на кондензатора, а височината на кондензатора е 1м. "Някои от изводите са ти спорни" - напълно възможно - именно за това кръстих така темата. И все пак с кое не си съгласен? Нали за това е форум, за да обсъждаме идеи, процеси и т.н. "Температурата на кондензатора е около 40*, но при каква околна температура?" - 25-26*. "На кои точно места мериш тези температурни разлики." - точно върху тръбичките (входните и изходните) на 2-3см над дъното (ламелите) на кондензатора, като държа безконтактния термометър опрял в кондензатора с постоянно натиснат спусък и бавно го движа наляво-надясно, търсейки най-високата температура. "Вентил на високото може да подведе.Ако там се присъединява шланг и той е без кран - при разкачането му се загубва хл.агент в течна фаза,в количество, което ще промени работата на машината." - Да така е, но за да се случи това, първо вентилът трябва да е на изхода на кондензатора (а какво пречи да се постави на входа?), и второ - трябва да развиваш маркуча когато работи компресора. Ако са минали няколко минути (според мен 2-3 са напълно достатъчни) след спирането на компресора и там все още има течна фаза, това означава че е толкова презареден, че течната фаза не може да се събере в изпарителя. Когато течната фаза излезе от студения изпарител и навлезе в топлите тръби и компресор, тя ще се изпари и налягането от двете страни на капилярката бързо ще се изравни. ",Но .все пак в дом.хладилник филтъра е и ресивер, а и преохлаждането на хл.агент се извършва в капилярката, затова последната е в тръбата на изхода на изпарителя.Задача на преохлаждането на кондензиралият агент е и елиминирането на некондензирали пари" - това безспорно е така, но не мисля че основната цел е да се довтечни фреона - това е работа на кондензатора. Движението на едно вещество в различни фази води до различна скорост (заради различния вискозитет), тази различна скорост предизвиква удари, които създават звукови вълни. Не мисля че някой производител ще си позволи такова пренебрежително отношение към клиента. Според мен основното му качество е на топлообменник, което пък води до повишаване на студопроизводството, от там по-малко разходи за фреон, от там и по-малко разходи за въглеродни емисии! Това разбира се не е без последствия, но те са негативни само за нас, клиентите. Никой производител не иска да произвежда "вечни" неща, така че завишеното топлинно натоварване на компресора също е в тяхна полза. Това че работи приемливо не го отричам изобщо (а за 50W компресор, няма да си направя труда да го оптимизирам), проблема ми е къркоренето, защото спя в тази стая. Другото, което ме човърка е прекалено малката разлика между входа и изхода на кондензатора - толкова добре ли е изчислен, че 2* са му достатъчни (както знаем прегряването на хл. агент в режим охлаждане не ни носи никакви ползи) или хладилника изобщо не втечнява фреона - в този случай също имаме студопроизводство, но значително по-малко, и в този случай едва ли ще изключва, а той работи с коефициент на запълване 1/3 (12-13 минути работи, 25 почива (ако не е отваряна скоро вратата)). Ще се радвам да дискутираме спорните ми изводи, защото освен да накарам фризера да спре да къркори, искам и да си "сверя часовника". Това е другата причина за заглавието на темата.

  6. Senior Member Аватара на badr
    Тук е от
    Aug 2004
    Мнения
    2,688
    #5

    Отговор: Теорията има нужда от практика ;)

    Цитат Първоначално публикувано от метъл Джума Виж публикацията
    . "Вентил на високото може да подведе.Ако там се присъединява шланг и той е без кран - при разкачането му се загубва хл.агент в течна фаза,в количество, което ще промени работата на машината." - Да така е, но за да се случи това, първо вентилът трябва да е на изхода на кондензатора (а какво пречи да се постави на входа?), и второ - трябва да развиваш маркуча когато работи компресора. Ако са минали няколко минути (според мен 2-3 са напълно достатъчни) след спирането на компресора и там все още има течна фаза, това означава че е толкова презареден, че течната фаза не може да се събере в изпарителя. Когато течната фаза излезе от студения изпарител и навлезе в топлите тръби и компресор, тя ще се изпари и налягането от двете страни на капилярката бързо ще се изравни. "
    Позволявам си да не се съглася.Първо да обясня защо вентила се слага на филтъра.Има филтри с два входа http://www.frigochem.com/images/stor...0343_0x180.jpg

    Както се вижда там може да се пусне тръбичка с вентил.През този вентил може да се вакумира и зарежда, а и да се види налягането на кондензация, което е най-важния параметър.Технологично е удобно да е там.На компресора няма смисъл, няма никакво предимство.

    Начина, който предлагаш е точно грешката, която трябва да се избягва.Маркуча ти е 1,5м диаметъра на отвора му 7-8мм.На твоя кондензатор отвора му 4мм.Имаш 6бр.х1метърх4мм.Значи обема на маркуча е поне 50% от този на кондензатора ти.
    Като се зареди хладилника и работи този допълнителен обем ще е пълен с р600а в течна фаза.
    Като спреш хладилника ще се изравни налягането и по-голямата част от тази течна фаза ще е отишла в изпарителя.Откачаш маркуча, пускаш хладилника отново и той е презареден с количеството, което е било в маркуча.Е малко по-малко от цялото количество в маркуча, но пак едно 40% е презареден.
    Задача на преохлаждането на кондензиралият агент е и елиминирането на некондензирали пари" - това безспорно е така, но не мисля че основната цел е да се довтечни фреона - това е работа на кондензатора.
    Не мога да ти попреча да мислиш каквото решиш.Точно основна цел е елеминиране на парната фаза.Затова е и ресивера - за да се подава само течна фаза към дроселиращия елемент..Плюс това преохлаждането на кондензиралия фреон започва именно в кондензатора..
    Разликата от температурата на кондензация отчетена по манометъра на високото налягане и температурата на входа на дросела е именно преохлаждането на хл.агент.В нашия случай това е температурата на филтър-дехидратора.
    Именно тази разлика определя работата на хладилната.машина.За въздушни кондензатори този параметър е като правило 4-7.*
    Движението на едно вещество в различни фази води до различна скорост (заради различния вискозитет), тази различна скорост предизвиква удари, които създават звукови вълни. Не мисля че някой производител ще си позволи такова пренебрежително отношение към клиента. Според мен основното му качество е на топлообменник, което пък води до повишаване на студопроизводството, от там по-малко разходи за фреон, от там и по-малко разходи за въглеродни емисии! Това разбира се не е без последствия, но те са негативни само за нас, клиентите. Никой производител не иска да произвежда "вечни" неща, така че завишеното топлинно натоварване на компресора също е в тяхна полза.
    Друже, прощавай, но се отплесваш в странно теоретизиране.Няма смисъл тук да се впускаме в пространни обяснения на самия процес на кондензация.Факт е че в голямата си част кондензатора е пълен именно със смес от различни фази, като колкото се отива към края на кондезатора толкова по-малко са парите.Не мисля, че някой производител се е стреснал от това.
    Интензивен топлообмен се извършва именно при турболентен поток.Точно такъв е той в кондензатора.Критерия на Рейнолдс показва условията при които ламинарния поток преминава в турболентен, но чак до кавитация не се стига
    Разбира се че кондензатора е преди всичко топлообменник, но и втечняването на остатъчните пари също е топлообмен.
    Това че работи приемливо не го отричам изобщо (а за 50W компресор, няма да си направя труда да го оптимизирам), проблема ми е къркоренето, защото спя в тази стая. Другото, което ме човърка е прекалено малката разлика между входа и изхода на кондензатора - толкова добре ли е изчислен, че 2* са му достатъчни (както знаем прегряването на хл. агент в режим охлаждане не ни носи никакви ползи) или хладилника изобщо не втечнява фреона - в този случай също имаме студопроизводство, но значително по-малко, и в този случай едва ли ще изключва, а той работи с коефициент на запълване 1/3 (12-13 минути работи, 25 почива (ако не е отваряна скоро вратата)). Ще се радвам да дискутираме спорните ми изводи, защото освен да накарам фризера да спре да къркори, искам и да си "сверя часовника". Това е другата причина за заглавието на темата.
    Проблема с къркоренето може да се дължи на скъсения конднзатор, малката разлика се дължи отново на него.Кондензатора не успява да охлади в достатъчна степен.Един от критериите за хубав хладилник е кондензатора почти да достига горния размер на шкафа.Калпавите пък са с конд. колкото вестник. Но трябва да се има предвид, че равномерното затопляне е добър признак за правилната работа на хл.машина.Означава липса на запушвания.
    Освен това много производители на дом.хладилници изрично пишат, че от хладилника може да се чува звук като дишане, като течаща вода...
    Друга причина може да бъде и начина по който се реже капилярката от стария филтър.Дори се предлагат специални клещи за целта.Ако има осенък, неравност по среза и др.подобни задължително се появява шум.
    Но оценката за работата на машината по налягането на кондензация и температурата на филтър дехидратора.

  7.  
  8. Junior Member
    Тук е от
    Oct 2003
    Живее в
    Монтана
    Мнения
    13
    #6

    Отговор: Теорията има нужда от практика ;)

    Не, нямам нерви... 3 часа писане на вятъра... Бях написал отговора като "Бърз отговор" и за да вмъкна снимка натиснах бутона "Вмъкване на изображение", при което екрана стана като през пелена и дотук... Друг път като пиша големи текстове ги копирам преди да направя каквото и да било, но този път пропуснах... Върнах се назад и ме върна в списъка на темите... Влязох в темата и естествено полето празно... Натиснах бутона "Вмъкване на изображение" и отново екрана стана като през пелена, но този път ми показа прозорец за избор на файл... След дъжд качулка - романа отиде в небитието...

    - - - - - - - - - -

    Започвам отново и ще гледам да съм по-кратък...
    Здравей badr, благодаря ти за отговора! Това че има филтри с два входа е добре, и обезмисля труда по поставянето на вентил на входа на кондензатора, просто трябва да бъдем по-внимателни. Разкачаме топлия шланг, но оставяме студения и коригираме количеството по него, така че налягането да е същото. Студения го разкачаме при спрял компресор, когато отчетеното от него налягане е възможно най-малко, но НАД нулата, за да не смукне въздух и да загубим възможно най-малко. С това въпросът за вентил в топлата страна мисля че е решен.
    Относно температурната разлика 4-7* между температурата на кондензация и тази на входа на дросела очевидно не мога да я постигна, защото тя е 3* между входа и изхода на кондензатора. Меренето на температурата на филтъра нещо не ми се получава - отчитам ~30* (по спомени) при положение, че на няма 10см преди него (изхода на кондензатора) е 38. Нещо доста нереално ми изглежда... Според мен начините да ги постигна са два: 1) (за предпочитане, но по-труден и скъп) замяна на кондензатора с по-ефективен такъв. 2) добавяне на още фреон, с което ще се повишат температурата на кондензация и топлоотдаването на кондензатора, а от там и делта t. Разбира се това ще доведе до невъзможност да се постигнат толкова ниски температури колкото сега (но те не ми и трябват) и (леко) увеличаване на продължителността на работа на компресора, но това ще е поносима цена ако стане.
    До тук говорим само за фризера, но хладилника поддържа само 2* между входа и изхода на кондензатора, а по неговата система нищо не е пипано! В същото време температурите са по-високи (48/46). Според мен това може да се дължи на понижено съпротивление на капилярката (повишен дебит и оттам скорост), което може да стане чрез увеличаване на проходното сечение (на капилярка над метър не виждам как ще стане) или чрез намаляване на дължината и, но според мен всичко е фабрично, така че този вариант отпада. Вариантът да има много малко фреон също е супер нереалистичен, защото както писах, според мен системата не е пипана, следователно трябва да има пробив. Това ще доведе до засмукване на въздух, водните пари в него ще замръзнат на изхода на капилярката... А ако все пак има толкова малко фреон, че не кондензира, въпреки че и в този случай ще има студопроизводство, то ще е толкова малко, че едва ли ще изключи компресора... А хладилника си работи перфектно - не съм му мерил температурата, но съдейки по водата за пиене, която държа в него, не е повече 6-8* и работи ~12 минути и почива ~25... Шах с пешката и мат
    Това е за сега. Другото в друга тема... като събера сили...

  9. Senior Member Аватара на badr
    Тук е от
    Aug 2004
    Мнения
    2,688
    #7

    Отговор: Теорията има нужда от практика ;)

    Цитат Първоначално публикувано от метъл Джума Виж публикацията

    Започвам отново и ще гледам да съм по-кратък...
    Здравей badr, благодаря ти за отговора! Това че има филтри с два входа е добре, и обезмисля труда по поставянето на вентил на входа на кондензатора, просто трябва да бъдем по-внимателни. Разкачаме топлия шланг, но оставяме студения и коригираме количеството по него, така че налягането да е същото. Студения го разкачаме при спрял компресор, когато отчетеното от него налягане е възможно най-малко, но НАД нулата, за да не смукне въздух и да загубим възможно най-малко. С това въпросът за вентил в топлата страна мисля че е решен.
    Това вече е друго.Така се прави.
    Относно температурната разлика 4-7* между температурата на кондензация и тази на входа на дросела очевидно не мога да я постигна, защото тя е 3* между входа и изхода на кондензатора. Меренето на температурата на филтъра нещо не ми се получава - отчитам ~30* (по спомени) при положение, че на няма 10см преди него (изхода на кондензатора) е 38. Нещо доста нереално ми изглежда..
    И откъде разбра, че не я достигаш.Разликата Т(к)-Т(ф - на филтъра) в никакъв случай не е разликата вх/изход.Тези две разлики да не се бъркат..Ако температурата на стаята е 5-6* може и да ги няма и тези 3*.Затова те попитах за температурата на стаята.

    Според мен начините да ги постигна са два: 1) (за предпочитане, но по-труден и скъп) замяна на кондензатора с по-ефективен такъв. 2) добавяне на още фреон, с което ще се повишат температурата на кондензация и топлоотдаването на кондензатора, а от там и делта t.
    Нищо подобно.На изхода от компресора запояваш медна тръба 1/4 или 6мм, която да отиде до горе и се върне обратно, сиреч около 2м.Разбира се тогава ще трябва да се добави хл.агент,Медната тръба има близо 10 пъти по-висока топлопроводимост от железния кондензатор и ще отдава чудесно.Пробив на подохлаждането е най-често срещания дефект и аз добавям медна тръба на мястото на подохлаждането( м/у другото подохлаждане е само когато изхода на кондензатора влиза в него, а филтъра е на изхода на подохлаждането).Другия вариант - от изхода на компресора към шкафа е селски тарикатлък, но много производители го правят.
    До тук говорим само за фризера, но хладилника поддържа само 2* между входа и изхода на кондензатора, а по неговата система нищо не е пипано! В същото време температурите са по-високи (48/46). Според мен това може да се дължи на понижено съпротивление на капилярката (повишен дебит и оттам скорост), което може да стане чрез увеличаване на проходното сечение (на капилярка над метър не виждам как ще стане) или чрез намаляване на дължината и, но според мен всичко е фабрично, така че този вариант отпада. Вариантът да има много малко фреон също е супер нереалистичен, защото както писах, според мен системата не е пипана, следователно трябва да има пробив. Това ще доведе до засмукване на въздух, водните пари в него ще замръзнат на изхода на капилярката... А ако все пак има толкова малко фреон, че не кондензира, въпреки че и в този случай ще има студопроизводство, то ще е толкова малко, че едва ли ще изключи компресора... А хладилника си работи перфектно - не съм му мерил температурата, но съдейки по водата за пиене, която държа в него, не е повече 6-8* и работи ~12 минути и почива ~25... Шах с пешката и мат
    Това е за сега. Другото в друга тема... като събера сили...
    Аз ненапразно ти пиша, че разликата не е тази.Тези твои размисли са рожба на тази заблуда.
    Имаш 20* разлика м/у стаята и кондензатора на хладилника.Умножия по площта и видиш как се отдава топлината.Хладилника трябва да пренесе по-малко топлина, затова и кондензатора му е по-малък.Колкото е по-къса тръбата и разликата е по-малка.Никакъв шах, а още по-малко мат.

Сподели във Facebook Сподели в Google Plus Сподели в Twitter Изпрати на Email Сподели в LinkedIn

Подобни теми

  1. Климатици - основни принципи, теория, практика, технически въпроси и линкове
    От Ventsislav Negentsov във форум Основни принципи, теория, линкове и технически въпроси
    Отговори: 53
    Последно: 30-07-19, 16:32
  2. Нелоялна практика в Техномаркет Варна
    От antomov във форум Черен списък
    Отговори: 36
    Последно: 03-08-14, 18:44
  3. Нужда от помощ.
    От Aleksandars във форум Технологии
    Отговори: 1
    Последно: 18-08-13, 12:01
  4. Нужда от помощ
    От karaul във форум Други начини за отопление
    Отговори: 25
    Последно: 11-06-11, 12:36
  5. Отговори: 1
    Последно: 15-12-06, 14:06
SetCombG.com
SetCombG.com е портален сайт и Форум за битова техника, телевизори, климатици, лаптопи и смартфони, създаден през 1999 година.
Заедно сме над 20 години!
Следвай ни
Горе