Резултати от 1 до 2 от общо 2

FAQ:видеокамери и фотоапарати

Сподели във Facebook Сподели в Twitter Изпрати на Email Сподели в LinkedIn
  1. Senior Member Аватара на hristoslav2
    Тук е от
    Jun 2008
    Живее в
    Варна
    Мнения
    41,434
    #1

    FAQ:видеокамери и фотоапарати

    Мегапикели (Mpx) - Това е броят на пикселите (точките) с които разполага матрицата(сензора) и съответно снимката която се получава. Тоест ако имаме 5Mpx матрица се получава снимка 2560х1920 пиксела.
    Въпроса е колко мегапиксела ни трябват?
    - Ако ползваме снимките си да ги гледаме само на монитор (до1280Х1024)
    ни трябват 1.3 mpx
    - Ако си вадим снимка до 10/15 см ни трябват 2.2 Mpx (при печат 300dpi)
    Защо тогава сега всички фотоапарати са по 10Mpx ще кажете ?
    Ами поради няколко причини
    - Ако искате да си извадите снимка повече от 10/15 ще ви трябват пропорционално повече.
    - Ако искате да извадите само част от снимка или да приближите обект като изрежете само него ще намалите резолюцията на снимката поради което ви трябват повече Mpx.
    - Колкото повече увеличавате дадена снимка толкова повече си личат недостатъците на вашия фотоапарат - тоест когато имаме повече Mpx можем да прикрием част от тях
    В общи линии фотоапарат с 6 мегапиксела не е много по-добър от този с 5 и по-добре вижте останалите характеристики.
    Тук ше вмъкна, че е по-важно оптиката да е качествена за да направите хубави снимки отколкото сензора да е 10Mpx
    И все пак по-голямата резолюция си има своите предимства и не става въпрос че 5 е повече от 10 а дали си заслужава да дадем двойно пари само да кажем че имаме 10Мрх

    Zoom (оптичен) - виждаме че различните фотоапарати имат 3х, 5х, 7х, 10х, 12х, 16х оптично варио.Това ще рече имат различни възможности за оптично приближение.
    Предимствата са ясни - можем да снимаме от далече без да ни забележат, или да снимаме само част от нещо, или да направим портрет без да се навираме в човека!
    Недостатъците са, че голямото оптично приближение изисква по-голям, по-тежък и съответно по-скъп обектив. Затова в повечето случаи апаратите с 12х са доста по-големи и по-тежки и скъпи от тези с 3х.
    Затова просто трябва да решите кое е по-важно за вас размера на фотоапарата или вариото,
    Има и изключения естествено - Панасоник направиха джобния PANASONIC DMC-TZ1 с 10х, а Самсунг NV7 с 7х и 1100 с 10х, но както при всичко идеални неща няма, на панасоника му липсват ръчни настройки, а Самсунг са доста скъпи. Така че изберете вариото според нуждите и възможностите си.
    Няма да говоря за цифров Zoom защото това можете да си го правите и у вас на компютъра. Просто с една дума при негo има компромис с качеството а при оптичното не. Не се лъжете от неща като "общ zoom"

    Оптика - По-евтините модели апарати са с оптика на самата фирма производител, а по-скъпите ползват оптики на известни фирми за оптика. Най известните са Carl Zeiss на Sony, LEICA на Panasonic, Shneider Kreuznach на Samsung и Kodak и оптиките на традиционни производители на фотоапарати като Pentax, Nikon, Canon, Olimpus.
    Може много да се спори коя оптика от тези е по-добра, но е едно нещо може да се каже със сигурност,че марковата оптика си заслужава.
    Добрата оптика е може би една от най-важните предпоставки за добра снимка и затова при избора си не правете компромис с нея за сметка на мегапискели или дисплеи

    Оптична стабилизация - доста полезна екстра (особено ако имате паркинсон ), която позволява да снимате снимки без те да се размазват.
    Когато се снима от ръка снимките много често се размазват, това се получава, когато снимате на закрито без светкавица или снимате с zoom при слаба осветеност. Получава се защото при слаба светлина трябва повече време за да се получи добра снимка, трябват над 1/30 сек. и движенията на ръката размазват снимката. Оптичната стабилизация неутрализира тези трепвания на ръката и снимките стават по-резки и фокусирани.
    Това дава възможност да снимаме и ползваме вариото в по-лоши светлини условия или да снимаме на закрито без светкавица.
    Все пак оптичната стабилизация не прави чудеса и не може да замести статив например. Тя просто е необходима ектра

    ISO - стандартизация която описва чувствителността на сензора. По принцип са 50,100,200,400,800,1600,3200 има и някои междинни. колкото е по-високо ISO, толкова сензора е по-чувствителен и му е нужно по-малко светлина за да се получи правилно експонирана снимка.Това означава че можете да правите снимки на по-слаба светлина и да не ползвате светкавица.Реално обаче нещата стоят малко по-различно. Високото ISO означава повече шум на вашите снимки което влошава тяхното качество. Качествени снимки с компактен фотоапарат се получават до ISO 200, нагоре се включва или вградения шумоподтискащ софтуер или трябва сами да си оправите шума на вашия компютър. Всичко става естествено с компромис на качеството.
    Тук идва въпроса кой фотоапарат прави повече шум, а не кой има по-голямо исо така че бъдете малко скептични към апарати с голямо исо - то е за сметка на качеството на снимката. И все пак с добро шумоподтискане или обработка на вашите снимки можете да направите що годе прилични снимки, но все пак не разчитайте само на това.

    Макро - Това е режим при който вашия фотоапарат може да фокусира от много близко 1 - 30 см., при което можете да снимате разни буболечки и други такива миниатюрни работи В характеристиките на някой фотоапаратите пише че фокусират от 1 см - това е така, но помислете как ще снимате някоя пеперуда или друга такава животинка от такова разстояние освен ако не е препарирана. Така че не се лъжете по-малкото сантиметри 5 са напълно достатъчни

    Дисплей - наистина по-големия дисплей е голяма екстра защото можете да си разглеждате и показвате снимки или видео на самия фотоапарат.
    Вече има 3 и даже 3,5 инчови дисплей с разделителна способност 230 000 и нагоре пиксела. Големите дисплей означава обаче понякога повече пари и винаги по-голям разход на батерия. Естествено скъпите модели са помисли за разхода на батерия, но при по-евтините го имайте в предвид. Иначе не се отказвайте от големия дисплей.Също така колкото е по-голяма резолюцията по-добре
    Даже е добре понякога да имате визиьор за да можете да изключвате дисплея, макар че напоследък има доста апарати без визьор.

    Видео - Както знаете окото възприема плавно видео при над 20 кадъра в секунда (fps)така, че когато си избирате фотоапарат гледайте характеристиките с 30 кадъра/с защото видео с 15 не изглежда добре.
    Също така разделителната способност на самото видео е добре да е по- голяма за да имате по-голямо качество, което обаче води до голям размер на видеото.Нормалното е около 640х480.
    Друго важно нещо е компресията на видеото - хубаво е тя да е MPЕG4 защото така видеото заема много по-малко място.
    Друга екстра е ползването на вариото по време на видео - в по-новите модели я има.
    Все пак фотоапаратът не е камера и няма да можете да правите същото видео, но за домашно видео става.

    Батерии - Едно от нещата в електрониката което почти не се развива
    Единственото което производителите правят в тази насока е да правят апаратите по-икономични.Затова по-скъпите модели имат разработки чрез които ползват много по-малко енергия. За консумацията на фотоапарати се използват стандартите на TIPA като с две думи се гледа колко кадъра први с стандартната батерия като половината кадри са със светкавица. Просто ако ги има в брошурата вижте колко снимки прави. Добре е да са над 200.
    Друг е въпросът дали е по-добре с литиева вградена, или с стандартни АА батерии. Според мен стандартните са по-добрия вариант, защото винаги когато ти свърши батерията можеш да ползваш обикновени, или втори чифт, не са скъпи също така. Но пък съм чувал, че литиевата зарежда светкавицата по-бързо и като цяло е по-добра.Тук въпроса пак е спорен

    Ръчни настройки - много хора си нямат и понятие от бленди, скорости, баланс на бяло и ISО и по-точно как да ги ползват, затова предпочитат да си карат на автоматичен режим.
    Обаче автоматичния режим не винаги дава много добри резултати, затова по принцип е най-добре да работим на полуавтоматичен или ръчен. Проблема е, че не всички компактни апарати имат такъв за да не плашат с прекалена сложност. Според мен тази функция не трябва да се изрязва защото се реализира изцяло на софтуерно ниво и не коства повече пари на производителя. Тя просто разширява възможностите за ползване на апарата и не мисля, че го усложнява. Защото днес карате само на ръчен режим, но утре вече искате да коригирате нещо и ако нямате такъв режим е жалко

    Сензорът на дигиталния фотоапарат e онова нещо, което замества лентата при лентовите фотоапрати, т.е. той улавя светлината преминаваща през обектива и чрез по-нататъшни процеси получаваме готовото изображение.
    Размера на сензора е от изключително важно значение за КАЧЕСТВОТО на изображението. Особенно важна е големината на сензора за т.нар. "ШУМ" /онова неприятно "пиксализиране на снимката" особенно видимо при високо ИСО/.
    Кагато четете характеристиките на апарат без сменяема оптика най-често ще срещнете следните означения за големина на сензора: 1/2.7", 1/2.5", 1/1.8", 1/1.7", 2/3". При апартите със сменяема оптика нещата са малко по-различни /ще видим по-долу/.
    Какво означават гореспоменатите размери:
    при 1/2.7" имаме диагонал 6.721мм. ширина 5.371мм и височина 4.035мм
    при 1/2.5" имаме диагонал 7.182мм ширина 5.760мм и височина 4.290мм
    При 1/1.8" имаме диагонал 8.933мм ширина 7.176мм и височина 5.319мм
    При 1/1.7" имаме диагонал 9.500мм ширина 7.600мм и височина 5.700мм
    При 2/3" имаме диагонал 11.000мм ширина 8.800мм и височина 6.600мм
    Общо-взето казано колкото по-голяма е матрицата, толкова по-качествено ще е изображението /в общия случай/.
    За съжаление световна тенденция е съсредоточена върху маркетингова атака над клиента състояща се в:
    1. По-голям брой пиксели
    2. По-голям зум
    Всъщност истината е че в момента в матрици с размер 1/2.7" или 1/2.5" се натъпкват 8 милиона пиксела. Това вреди на качеството на изображинето и производителите се опитват да го компенсират чрез следващите процеси - обработката на сигнала, най-вече силно шумоподтискане. Преди 3-4 години Олимпус имаха един 8 мегапикселов модел С-8080 WZ, разкошен фотоапарат с мактрица 2/3". Този фотоапрат е само със 5х зум, но съм сигурен, че ако сравним картинка от него с който и да е съвременен 12 или 18 зумов нов модел, то новият просто няма шанс /дори вече старичкият, макар и доста по-нов от Олимпуса, Панасоник FZ-50 с 8 МП и матрица 1/1.8" няма шанс/ . Давам Ви този пример не, за да се втурнете да търсите С-8080 WZ /той не се произвежда доста отдавна/ а за нещо по-важно, а именно, че големият зум е пряко свързан с размера на сензора.
    Това е така защото по-малкият размер на сензора дава възможност оптиката която стои пред него да е по-лека и по-малко обемна. Т.е. на производителите се отвори страхотнта възможност да натъпкват увеличения в по-компактни, по-леки и съответно по-евтини обективи. И те се възползват. Съвременните суперзумове като напр. Olympus SP-560 UZ /18х зум/ или Panasonic Lumix DMC-FZ18 /също 18х зум/ или Canon PowerShot S5 IS /12х/ са 8 мегапикселови юнаци с матрица 1/2.5" /1/2.3" за Олимпуса - все тая/.
    Фотоапратите със сменяема оптика /ДСЛР/ имат матрици с размери 18х13,5 мм, 23.7x15.7 мм, 28.7x19.1мм. и 36х24мм /наречен още Фул-фрейм/.
    Както виждате размерите на тези матрици са огромни в сравнение с другите. Това естествено води и до по-високо качество на картината.

    фокусното разстояние на апарата
    Казано простичко колкото по - малко е фокусното разстояние, толкова повече влиза в кадъра. Повечето апарати на пазара са в диапазона 35-39мм (35 мм екв.). Ако искате да снимате всички от отсрещната страна на масата без да ставате обаче е добре да се ориентирате към 28 мм апарат. Или широкоъгълен, хваща повече от пейзажа и е особенно полезно при снимки в стаи, където просто няма накъде да се отстъпи назад за да хванеш целия купон в кадър.
    Минусите са че заради размерите на апарата трудно се комбинира малко фокусно разстояние с голям сензор. Има изкривявания и хроматични аберации по ъглите (едни такива лилави гнусотии).

    Другото много съществено нещо което трябва да се гледа е светлосилата или блендата на апрата, нещо много мистично и странно изглеждащо от типа на "бленда - f/2.8 - 5.8" или "светлосила 2.8 - 14". Имайки се предвид , че фотографията е да гепиш светлината за гушата и да я съхраниш за в бъдеще, това е една от най - съществените характеристики на апарата. Та и тук колкото по - малко е числото , толкова по - добре. И по - скъпо де.

  2.  
     
  3. Senior Member Аватара на hristoslav2
    Тук е от
    Jun 2008
    Живее в
    Варна
    Мнения
    41,434
    #2

    Re:FAQ:видеокамери и фотоапарати

    Предназначение



    Преди да купите цифров фотоапарат помислете за снимките, които бихте желали да правите. Ако нямате опит с фотографията, а имате желание да снимате лесно и само с натискането на един бутон, тогава за вас може да са подходящи любителските камери тип Point-and-shoot (насочи и снимай). Този вид апарати са и най-популярни, защото работата с тях е много лесна и почти всеки може да прави красиви снимки с тях с минимални усилия.

    В случай, че искате да имате по-голям контрол върху процеса на снимане, имате желание да правите ефектни нощни снимки, да заснемате максимално приближени обекти (макро снимки), да улавяте бързо движещи се обекти и др., тогава за вас може би ще бъде по-подходяща една полупрофесионална камера. Този вид камери също предлагат възможност за лесно снимане, подобно на Point-and-shoot аналозите си с автоматични настройки, но ви дават и по-големи възможности за допълнителен контрол.

    Мегапиксели

    Производителите на цифрови камери и продавач-консултантите в магазините често изтъкват количеството мегапиксели като основно качество на апарата. Максимата „Колкото повече, толкова по-добре”, обаче е със спорна вярност. В действителност, мегапикселите не са най-важното. Те са важни най-вече когато имате желание след това да правите по-сериозни обработки на снимките с графичен софтуер, или да ги разпечатвате в голям размер (например за плакат). В действителност, за снимки с размер от 9x13 см. е достатъчна и разделителна способност от 1 мегапиксел. В момента 5 до 10 мегапикселовите камери се считат за „златната среда”.

    Така например, една камера с максимална разделителна способност на заснеманите изображения от 1600 x 1200 пиксела е добър избор в случай, че снимате главно изображения, които хоствате в уеб или изпращате по e-mail, разпечатвате ги на хартия за фотоалбуми или зависите от своя бюджет.

    По-сложна камера, с някои ръчни функции и максимална разделителна способност от 2048 x 1536 пиксела е идеална, ако:



    – отпечатвате снимки с големина по-голяма от 20 - 25 см (постери).

    – нуждаете се от повече гъвкавост при заснемането на изображения, като ръчен фокус и настройка на експонацията.

    Върховите за момента модели с 8 или 10 мегапиксела, множество ръчни настройки са задължителен избор, в случай че:

    – планирате да правите множество широкоформатни снимки или изображения с професионално качество, включително и за предпечат.

    – искате да получите пълен контрол над камерата си.

    Обектив


    Обективът е най-важният елемент в една цифрова камера. Колкото и да са мегапикселите, колкото и да е качествен светлочувствителният CCD сензор, ако обектива е некачествен снимките няма да са добри.

    Едно просто правило – гледайте обектива да е изваждащ се навън. Има разработки, които са с вграден обектив, които също правят добри снимки, но най-добре е да заложите на външен.


    Увеличение

    Има два вида увеличение (zoom) – оптично и цифрово. Често стойностите им се калкулират заедно, въпреки, че не става дума за сравними неща. Например, трикратно оптично увеличение и седемкратно цифрово, се представят като десеткратно. Не се подвеждайте от тази сумарна цифра и се поинтересувайте какво е реалното оптичното увеличение, това, което се постига чрез лещите на обектива. Цифровото увеличение представлява интерполация, т.е. запълване с математически изчисления на липсващите пиксели и същото може да постигнете и чрез графичен софтуер, като Photoshop, PaintShop Pro и др.

    Памет

    Повечето камери идват с някакъв вид сменяема flash памет, като Memory Stick, CompactFlash, SmartMedia или SecureDigital карта. Сменяемата flash памет е лека и можете да купите допълнително карти за съхранение на повече снимки. В случай, че се спрете върху 5 мегапикселова камера, 512 MB карта е повече от задължителна за комфортна работа. При 8 мегапикселов модел, е препоръчително да си вземете карта с 1 GB.

    Стабилизатор

    Една важна функция при цифровите камери е стабилизаторът, който е много полезен при снимане с увеличение, макро композиции и нощни снимки. При този вид снимане е много важно да се ползва статив, защото всяко едно трепване на ръката може да доведе до размазване на заснетото изображение. Стабилизаторът, познат също под името anti-shake помага това размазване да се избегне, но с цената на известни други недостатъци на изображението, които обаче не са толкова фрапиращи, колкото една размазана снимка. Затова, стабилизаторът е една от екстрите, които е добре бъдещият ви апарат да притежава.

    Скорост на стартиране, фокусиране и снимане

    Не пропускайте да се поинтересувате и какво е времето на стартиране на камерата от състояние на покой, както и времената на фокусиране и снимане. Това са важни характеристики, защото от тях зависи комфортът на снимане – представете си че искате да заснемете бързо танцуваща двойка и все не можете да уловите добър момент, защото камерата ви фокусира много бавно. Докато фокусирате и двойката се е отдалечила достатъчно, че да е необходимо отново да бъде настроен фокуса... Обикновено цифровите камери фокусират по-бавно на слабо осветление (времето може да достигне и до 2-3 секунди при някои бавни модели), а в слънчев ден фокусирането може да стане и за части от секундата.

    Батерии

    Батериите са един от най-подценяваните от купувачите елементи в цифровите камери, но и едни от най-важните. За разлика от механичните си предшественици, тук без батерия не може да се направи нито една снимка, затова е нужно още преди да купите своя нов апарат да помислите колко често ще го ползвате, дали ще пътувате често и дали зареждането на батериите има вероятност да бъде проблемно.

    На пазара ще намерите два вида цифрови камери - с вградена презареждаема батерия и такива, използващи стандартните AA акумулатори и обикновени алкални батерии. И двата вида си имат своите предимства и недостатъци, но само ще споменем, че вградените батерии често пъти са нестандартни и по-скъпи, което затруднява покупката на резервни.

    Затова някои предпочитат камерата им да работи със стандартни и акумулаторни AA батерии. Така на път, когато наблизо няма електрически контакт е възможно просто да се купят еднократни алкални батерии и да се продължи снимането.

    Размер на камерата и дизайн

    Някои хора обичат големи камери с удобни за натиск бутони и близки по тегло до SLR камерите с филм. Други пък предпочитат нещо малко и леко, което спокойно да се побира в джоба на якето и не е нужно да се носи в специална чанта. Изборът на дизайн, размери и тегло, са индивидуални за всеки, но имайте предвид, че малкият апарат можете по-лесно да носите непринудено със себе си навсякъде и по всяко време, за разлика от по-обемистият и тежък модел. За сметка на това, големите им събратя са с много повече функции, а големият им обектив носи допълнителни екстри, като по-голямо увеличение, широк дисплей и др.

    Дисплей

    Дисплейът е важен за удобството при снимане, но не и толкова за качеството на заснетите изображения. Колкото по-голям и ярък е дисплея, толкова по-комфортно ще работите с камерата и ще е по-удобно да разглеждате изображенията и видеоклиповете преди да сте ги качили на компютъра. В момента 2 и 2,5 инчовите LCD дисплеи са се наложили като стандарт.

    Допълнителни технологии

    Много от производителите се гордеят с допълнителни технологии, които са вградили в камерите си. Често това са специални процесори, които оптимизират фокусирането и цветовия баланс на изображенията в реално време и спомагат за подобряването на качеството на снимките. Поинтересувайте се задължително и за наличието на такива технологии в избраният от вас апарат.


    Ценови различия

    Някои цифрови камери са значително по-скъпи от другите. Въпреки това, имайте предвид, че обикновено за по-висока цена вие плащате за важни надстройки, като по-висока разделителна способност, по-съвършена цифрова технология, по-добри лещи в обектива, висока скорост на снимане, допълнителни функции, ергономичен дизайн или по-голяма компактност. Всички тези разлики могат доведат до по-добро качество на вашите снимки. И ако се интересувате от наистина добри кадри, можете да останете разочаровани от евтините бюджетни камери.

    Последна стъпка преди покупката

    Когато сте в магазина и сте избрали вашия апарат, направете няколко пробни снимки, преди да го купите. В повечето магазини продавач-консултантите няма да ви откажат да направите няколко тестови снимки, да разгледате менютата на камерата, и дори може да разпечатат снимките на хартия. Ако при тази последна стъпка усетите, че камерата стои удобно в ръката ви, менютата и начина на снимане с нея ви харесват, то тогава забравете колебанията и се потопете в света на цифровата фотография.

    Избор на калъф

    Някои камери не идват в комплект с калъф и много потребители подценяват нуждата от такъв. В действителност, когато носите камерата си често с вас, често може да ви се случи да я изпуснете, да ви навали дъжд или да я държите в чанта заедно с други вещи, които да наранят дисплея и корпуса и. Затова е добре след покупката да потърсите и калъф, който да е водонепропусклив, да е с мека подплата, за да пази при удари и изваждането на апарата от него да бъде максимално лесно. Не подценявайте нуждата от калъф - инвестицията в него ще ви спести много нерви в бъдеще и ще запази апарата в състоянието, в което сте го купили за много по-дълго време.




    http://photo-forum.net/ebook/start.htm

    http://www.camera-catalog.com/digitalcameras
    http://www.digitalcamera-hq.com/digital-cameras/

    Ето сайт с информация за размера на матрицата на различните модели
    http://www.dpreview.com/reviews/
    http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html

    http://www.hardwarebg.com/forum/showthread.php?t=67302

    Линк който се обновява почасово и показва най-продаваните апарати в amazon.com
    http://www.amazon.com/gp/bestsellers...pf_rd_i=172282

    Ревюта
    http://www.dpreview.com/
    http://www.trustedreviews.com/digital-cameras/

    http://www.photopavilion.com/

Сподели във Facebook Сподели в Google Plus Сподели в Twitter Изпрати на Email Сподели в LinkedIn

Подобни теми

  1. Отговори: 13
    Последно: 20-08-11, 00:35
  2. мнение за видеокамери vivitar .
    От desimiteva във форум Фото и видеокамери
    Отговори: 7
    Последно: 15-07-11, 15:56
  3. Отговори: 90
    Последно: 07-06-10, 13:34
  4. коя от двете видеокамери /или друга до около 600 лв.
    От snoopdoggystyle във форум Фото и видеокамери
    Отговори: 1
    Последно: 03-11-06, 23:24
  5. Подробна информация за видеокамери
    От Whiskey във форум Фото и видеокамери
    Отговори: 4
    Последно: 01-09-05, 10:12

SetCombG.com
SetCombG.com е портален сайт и Форум за битова техника, телевизори, климатици, лаптопи и смартфони, създаден през 1999 година.
Заедно сме над 20 години!
Следвай ни
Горе