Здравейте.Може ли някой да ми каже защо двете тръби на климатика се изолират отделно ? Т.е. защо не се използва подохлаждането ??? В двете фирми за климатици в които съм работил никои не можа да ми даде смислен отговор.
Здравейте.Може ли някой да ми каже защо двете тръби на климатика се изолират отделно ? Т.е. защо не се използва подохлаждането ??? В двете фирми за климатици в които съм работил никои не можа да ми даде смислен отговор.
За да се получи възможно най-близък до декларирания от производителя COP и EER.
Добре де . Ама нали точно чрез подохлаждане тези стойности се подобряват ? Или поне така пише в дебелите книги. Освен това в книжките на някои климатици са дадени заедно.
Това с подохлаждането (SUBCOOLING) или с прегряването (OVERHEATING) има смисъл ако се използва външна енергия (напр. от външния въздух) Ако използваш взаимно енергията на двете тръби е все едно в единия джоб да имаш 5 монети по 1 лв да прехвърлиш 3 от тях в другия и да очакваш да станеш по-богат с 3 лв........
Казано малко по-научно - ако го направиш така когато подохлаждаш едната тръба ще прегряваш другата и ефекта е нулев, да не кажа, че даже ще има и загуби.
Ами в случая подохлаждането и прегряването са свързани нали. Там откъдето черпя информация пише че за всеки 1 градус разлика при подохлаждане студопроизводителността се повишава с 1%. Не е много но при повече градуси е съществено.Освен това в някои схеми на монтаж съм виждал 2-те тръби заедно. Бих приложил и снимки ама не знам как.
Не съм компетентен особено много в тази област, но при старите руски хладилници "Снайге" едната тръбичка минаваше през една малка част от серпентината отзад. След смяна на компресора този малък кръг го бяха шунтирали. За същото ли става въпрос в този пост?
Ето тук http://www.aircon.ru/pbc_download/files/f1178625307.pdf на стр. 30 долу в дясно е показано, че тръбния път се изолира заедно.
Не казвам, че така е по-правилно, но щом от Mitsubishi са дали такива инструкции, според мен едва ли има особено голямо значение дали тръбния път ще се изолира заедно или отделно.
това е с цел китайска икономия от мащаба: спестяваш по 3 кинта от изолация.....на 1 000 000 клими сметнете колко спестяваш.....
Та на въпроса:
Нали принципа на климатика е, че пренася топлина от вън в помещението (или изкарва студа от помещението навън). Та като се допират двете тръби между тях става топлообмен и нещатат стават "танто за кукуригу"......Друг е въпросът, че този топлообмен е толкова мижав, че мощните и яки машини на Mitsubishi пренебрегват загубите. Въпрос на педантичност е, мене ако питате.
Ама аз това питам - защо се разминават инструкциите на някои производители + теорията от една страна и практическото изпълнение от друга ? Теоретично по този начин се намаляват загубите от дроселиране и се увеличава студопроизводителността . яма да
@ Tazmaniak Забравяш , че преди да се компресира газовата фаза е с доста по-ниска температура. т.е единственото което ще стане е , че тя ще се подгрее допълнително от доста по-топлата течна . И така получаваме допълнителна топлина . Предполагам няма да тръгнеш да твърдиш ,че поетата от изпарения фреон топлина ще се загуби в топлообмен с по-топла тръба
Само да споделя един факт.В инструкцията за монтиране на вънешен блок на Дайкин Уруру-Сарара ясно е обяснено и изобразено на рисунка ,че трябва да се изолират и двете тръбипърво поотделно,после заедно.След това ,заедно с кабела за захранване, дренажната тръба и тази за овлажняване, се омотават с бандажна лента и стягат с някакви скоби .Препоръчва се целия този сноп, да се вкара в ПВЦ канал . ...Друг е въпроса дали ако се изолират само заедно при по-къс тръбен път , практически ще има някакви загуби или предимства от температурните разлики,при допира на двете медни тръби..Първоначално публикувано от Relute
В инструкциите за монтаж на Mitsubishi Electric и Toshiba изрично е записано двете тръби да се изолират отделно.
http://i.data.bg/07/12/01/687337.jpg
http://i.data.bg/07/12/01/687335.jpg
http://i.data.bg/07/12/01/687336.jpg
Интересно - препоръките на различните производители се разминават ! Разминават се даже и за дебелината на изолацията. Явно отчитайки претъпканите с датчици и електроника машини ,и значително вариращата дължина на тръбния път са решили да премахнат една променлива и съответните грешки които би предизвикала. Лично според мен с подохлаждане е по-правилният начин. Но явно иска допълнителни датчици и по-сложен софтуер за сметка на незначително повишаване на производителността на машината. Т.е. - не си струва парите Благодаря на всички отзовали се
Тъй-като така са го написали изрично да е отделно, няма какво да го умуваме, най-вероятно са имали нещо в предвид..Първоначално публикувано от dan66
Хора за какво иде реч ако не е тайна.Подохлаждане имаме,когато се охлажда част от кондензатора за сметка на студа произведен от изпарителя.Какво общо има това с климатика,където тръбния път са изводите на един и същ топлообменник.
Тука няма подохлаждане,не иска никакви датчици и софтуер,а просто тръбите трябва да са изолирани една от друга.Този топлообмен е вреден.но не и кой знае колко значителен.При дълъг път обаче не е за пренебрегване.
Това нещо го пише в инструкциите при избор на медните тръби и материлите за тяхната изолация. Изолационен материал,пенополиетилен.Температурата на повърхноста на тръбата за газообразния хладилен агент достига максимума 110 градуса целзий.Изберете топлоизолационни материали издържащи на тази температура. : Моя превод е от инструкцията на руски.Ето го и буквално на английски. Insulation material,polyethylene foam.Refrigerant gas pipes surfase temperature reaches 110 C max.Choose heat insulation materials that will wathstand this temperature.След 110 има символ за градус--- малката нуличка, но аз не мога да я изкарам от мойта клавиатура на компютара. След това в таблици са публикувани ,препоръчителната дебелина и температурни параметри на които трябва да отговарят медните тръби ,дебелината и парамтрите на изолационите качества на полипропиленовите тръби. Просто тия идиоти отДайкин ,с такава педантичнст са описали всяка подробност при монтажа на вътрешното и външното тяло ,за тестване ,на инструкциите за плзване и подръжка ,че направо се ошашавих. И всичко със подробни скици и таблици на много достъпен език.Превод на 10 европейски езика .И всичко тва е дадено на потребителя .