Имах предвид, че повечето климатици, работят дори без автотрансформатор.
Наличието или отсъствието му, не е релевантна с вероятността от токов удар.
Прав си....ама не съвсем. Поне в моя случай нямах избор-никой не ми предложи избор. Просто едва ли има фирма за климатици втора употреба на 100 волта, която предоставя на клиентите на избор какъв тип захранване да изберат. Така, че случая проблема си е мой, обаче избора не съвсем.
Между другото-какъв е проблема с автотрансформатора-просто трябва монтажниците да си вършат работата и да имат поне елементарни познания по електротехника!?
Може и да съм предубеден, но към автотрансформаторите имам особено отношение. Както се казва - абе трансформатор, ама не съвсем. И се ползват само в особени случаи - например като латери.
[QUOTE=Kasap;596789]За сметка на това, всички фирми продаващи климатици на 220V, предлагат галванично разделяне?
Това пък защо? В къщи пипаме по често готварската печка от външното тяло на климатика, пък тя не е галванично отделена от мрежата. Както и пералнята и хладилника. Едно зануляване е напълно достатъчно, пък ако има и ДТЗ е направо "връхта"!
Галванично разделяне от корпуса има и при едните и при другите. Виж схемите.
За това във филтърната група е оная двойка кондензатори със средната точка, която се свързва с корпуса и се заземява. Все пак тая машина е изложена пряко на дъжд, мъгла, сняг - все мокри неща.
Не разбирам обаче след като един трансформатор, който и така и така трябва да се сложи, защо да не се направи с галванично разделени намотки. Просто още една защита. Обратното е измекярска история!
1/2 от напрежението на вторичната намотка, мерено спрямо корпуса. Въпроса ти обаче е подвеждащ, защото не е важно то. Важно е напрежението спрямо земя, ако няма заземяване.
@SPSt,
За печката грешиш! Нагревателните елементи са галванично разделени от корпуса. Зануляване се прави само през защитната клема, която няма как да обърнеш. Не е като при климатика и щепсела работата. А за ДТЗ ти трябва заземяване, не зануляване!
Този пост е редактиран от Lupus; 04-12-12 в 10:33.
За печката струва ми се ти грешиш. Галванично разделяне означава да няма обща точка с мрежата и се постига примерно с разделителен трансформатор или в електрониката с оптрон. На моята печка в къщи
нагревателите са си свързани баш с мрежата само през пакетен ключ. Колкото до ДТЗ естествено, че трябва заземяване. Условието да работи ДТЗ е мрежата да е 3/5/ -проводна като защитния проводник се свързва със заземителния контур на сградата и няма връзка с "0"-вия проводник на мрежата.
Да, грешката е лапсус - имах в предвид, че са галванично разделени от корпуса, а не от мрежата.
Брей, напълни се темата.
Ще ви кажа как е направено при мен. Оригинално климатика си е направен да се включва директно в контакта и то с двупроводна линия - фаза и нула. Това за Япония де. Едва ли японците ще ги инструктират в каква посока да си включват щепсела на климатика. При мен захранването на машината е през вътрешното тяло, като връзката между двете тела е с 3-проводен кабел. При монтажа сложихме 4-проводен кабел - четвъртото жило е за зануляване на ламарините (питата). Та значи телата са свързани помежду си с общо 4 кабела - фаза, нула, комуникация и зануляване. От там зануляването отива в зануляващия на трафа и след това в щепсела. Резултата е, че мога да включвам както си поискам щепсела и няма удряне на ток.
хм ,сега изрових тая стара темичка щото наистина гледам на новата ми машина на 100 волта има оригинален кабел с накрайник за контакт който е двужилен .. интересно в техните мрежи как в такъв случай зануляват машината .. отделно обаче на вътрешното тяло има клема за заземяване( с което заземяваш и външното по тръбите ,няма нужда от отделен проводник до него според мен ) ,която ако ползваш оригиналния щепсел остава празна естествено .. на другата ми машина там е пуснато заземление ,ток не съм забелязал да бие както и да обърна щепсела ..