И за какво му е да се пуска на топло при 25° ??? Аз тогава си пускам климата на охлаждане.
И за какво му е да се пуска на топло при 25° ??? Аз тогава си пускам климата на охлаждане.
вярно че повечето климатици през лятото работят на охлаждане ама моя климатик продължава да работи на отопление - нали трябва да се къпя.
Голямата далавера на термопомпата идва от генерирането на топла вода. Не знам дали някой знае, ама разхода за топла вода е съизмерим или по-голям от разхода за отопление. Аз лично харча към триста литра топла вода вода на ден, за което ми трябват около 12 киловата на ден. За 200 дни в годината, т.е. когато е топло на вън това прави около 24 мегавата и добре ако може да ги получа на поне една трета от цената.
Ако си беше монтирал топлообменник фреон-вода на високото след компресора и преди 4пътника,щеше да имаш топла вода без значение от режима.Даже като те охлажда лятото,топлата вода ще ти е бонус-безплатна.Или обратното-докато топлиш водата,охлаждането ще ти е бонус.
Най-елементарно решение-медна серпентина в бойлера,ама направена от теб,за да си сигурен,че ще издържи на налягането на фреона.
Не се сетих тогава за това и вързах тръбите от климатика към топлообменник фреон-вода , след това циркулационна вода, радиатори и бойлер от технополис със серпентина за 170 лева струваше тогава.
Предимството е че няма шум от вътрешното тяло през зимата, но недостатъка е че няма охлаждане през лятото, което не е проблем защото и без това не става много горещо вкъщи въпреки че е чист юг. Втория недостатък е че радиаторите трябва да са двойно по-големи защото циркулационната вода не надхвърля 50 градуса, мощностите на радиаторите са за 75 или нещо такова
Радиаторите стават за охлаждане,но по-слабо поради факта,че не трябва да има голяма разлика в температурата на водата и на въздуха.Иначе се появява конденз.
В моя случай не става, защото не предвидих излация на тръбата която отива към бойлера, нито пъл спирането и по някакъв начин. Пусках климатика на студено и радиаторите текнаха от комденз, но това беше малкия проблем. По големия проблем е че започна да кондензира стената през която минава тръбата за бойлера. Тази тръба я замазах в стената и така и повече не съм го пускал на студено.
Алтернативата е да сменя радиаторите с фан коили (fan coil), но това ще генерира шум и затова се отказах.
Тъй като обичам предимно да ми е топличко, отколкото студеничко предпочитам да си пусна климатика на 1 отктомври и да го спра през май, пък два месеца на топло ще изкарам, ако не газ на море
Фан койлите/Еърмек/ не се чуват.Имам парно с фан койли/водно на твърдо гориво/.Доста по-тихи са от климатиците.Единия е доста голям-мисля че около 7кВ отоплителна мщност.Алтернативата е да сменя радиаторите с фан коили (fan coil), но това ще генерира шум и затова се отказах.
Възможно е но обмислям по скоро ще си изкъртя гранитогреса и ще монтирам подово, всички говорят че като ти било топло на краката било по-топло. Мисля че по-добре ако толкова ще се гледа охлаждането да се монтира още един климатик, отколкото да се променя отоплението.
Какво управление използваш за външното тяло на HAIERa и до какви температури върши работа зимата ?Първоначално публикувано от dkolov
Използвам си стандартното управление - платката от вътрешното тяло съм я извадил заедно с датчиците и в специална кутия вътре. По принцип системата си работи и при -15 само дето при такава температура не ми е достатъчна мощността и затова, ако температутите паднат много слагам някаква помощ. Най-лесно става като включа бойлера, тогава продължава да си циркулира топла вода.
Не е оразмерена системата като мощност за много ниски температури и проблема е същият като при отопление с климатици.