Няма презапасяване и неможеща 12-ка, и можеща 12-ка се оразмеряват по номинал. Просто едната има сериозен хардуер и може повече. Всеки сам си преценява какво да купи.
Няма презапасяване и неможеща 12-ка, и можеща 12-ка се оразмеряват по номинал. Просто едната има сериозен хардуер и може повече. Всеки сам си преценява какво да купи.
Виж сега, ти не ги разбираш тия работи. Друго си е да си купиш една 7-ца с 20 кила външно тяло и да и сложиш един 5 киловатов компресор. За престиж! Хем малко, хем пък мощно! Заставайки откъм страната на компресора, все едно да си купиш ферари и да му сложиш теглич отзад, за караваната! Не, че някога ще я теглиш (то, просто не става хавата), но друго си е да го има, нали? А номерът с т. нар. "миксери", с малки външни тела и мощни компресори, става точно толкова, колкото тегленето на каравана с ферари. Възможно е, но само на хартия. На практика си е чист популизъм и фалшива реклама. Ха сети се защо.
Дето се казва по шофьорските форуми - "Видях, че всякакви идиоти пишат тука, та реших да пиша и аз."
И в този дух - защо всички не карате Смартове?
Мога да ви уверя, че ниските минимуми и високите максимуми си имат своето място. Всичко зависи от условията на ползване.
Този пост е редактиран от Kasap; 24-02-14 в 14:28.
Драги касапе, наистина има реалисти, които са идиоти, но няма идиоти, които да са реалисти. Напълно съм съгласен с важността на ниските минимуми, за които споменаваш. Защото има хора, постигащи в дома си 20-21°С само с 40 W/m³ при -10°С отвън, а на други не им стигат дори 60 W/m³. Но не съм съгласен с това, че поставяш и високите максимуми по важност в същия кюп с ниските минимуми, по две причини: Първо, повечето от коментиращите тук, включително и ти, на практика никога не сте ги ползвали. Защото включвате климатизатора рано сутринта на първи януари и не го гасите до 31 декември, късно вечерта. И второ, практическото значение на високите максимуми за климатизатори с миниатюрни топлообменници е по-скоро никакво, отколкото нищожно. Сиреч, безсмислено за потребителя. Защото могат да се наблюдават единствено през лятото, когато вън е много хладно или през зимата, когато можем да си позволим да се разхождаме навън по тънка ризка. И аз си мислех като теб, че не е така и бях започнал дори да търся хардуерен проблем в новия си панасоник, докато един колега не ми насочи вниманието към един тънък момент от периферията около компресора, който ми бе убягнал, незнайно защо. Така че много е важен баланса между площта (обема) на топлообменниците и мощността на компресора, отколкото високия максимум или високия COP. Вече ви загатнах, че при определени зимни условия COP на новия ми дайсейкай и стария ми панасоник G125KE бе почти един и същ, някъде около 3. Оставете драсканиците на хартия настрана. Реалностите са други, интересувайте се главно от комфорта при различните системи, номиналите им и от това, какъв минимум реализират в действителност на практика. Всичко друго е кьорфишек.
P.s: Чудесно би било, ако някой модератор има времето и нервите да откъсне част от темата, да я прекръсти и премести на по-подходящо място, за да не се бърка търсачката.
Скъпи ми този,
Много си далече от истината. Няма значение, това кога включвам климатика си, за да се възползвам от високия му макс. Представи си помещение с големи загуби, което трябва да гони зададената температура при дефрост. Ако е някоя от рекламираните асматични "малолитражки", ще стигне заданието в чест на предстоящия национален празник. /в случай, че го доживее./
П.С. Не знам за какви миниатюрки говориш, при агрегат от 33кг., за климатик 7ца /по вашему/.
Ние сме от тези, дето не ползваме климатик пролет и есен, лятото при нужда...Зимата по финасови съображения, но в последните години все повече се случва да спирам климатика за известно време, понеже не виждам смисъл да ми "суши" въздуха и да ми "бучи", като навънка е 20 градуса, през деня и 10, през ноща за дълго време, а вътре ни е комфортно като топлина.
Така че, отново опираме до изолация и регион.
Този пост е редактиран от pilot; 24-02-14 в 17:16.
Дами и Господа, придържайте се към темата.
Ползата в големи топлообменици мощен компресор и добра електроника е че климатика работи разтоварен. Компресора се върни с ниска скорост, при една и съща отдадена мощност сравнение с климатик с малки тела и слаб компресор. От там се удължава живота на климатика заскрежава се по малко и при много ниски температури има достатъчно мощност да се развърти и да топли добре. Моето хитачи d10ex3 wx8 е с компресор 1000 вата който и при 14-цата е същия. Максималните обороти са 3800 при което дори и на максимал си е доста разтоварен, на 14-цата са 4500 максимални а на самия компресор максималните са 6000 и нещо.
Помолих мненията да бъдат насочени към моделите от заглавието на темата. За всички останали дискусии има други теми във форума, където тези моменти са надълго и нашироко дискутирани.
Здравейте!Много ми е интересно как изглежда външното им тяло!Може ли някой да прикачи снимки?
топлят ли тия LT-та ? гледам има и нордика LTCN на сносна цена ,има нагревател в тавата и е до -25 официално .. ровя за сервизно ама няма ..
Сега разгледах сервизното на LTCN, 14-ката отдава близо 5кв при -20 .Много добри климатици,въпроса е дали ти трябва чак такава мощ за нашия климат.
Fujitsu AOYG09LTCN/ASYG09LTCB NORDIC -25C
тука примерно ,има и подовия нордик даже