При мен обратното, значи фреон се е появил![]()
От тук нататък минавам на статистически данни, така да има за забавление: в момента е на зададени 22.5 от 4 часа насам. За тези 4 часа е лапнал 3,5 киловата ток, което е чудесен показател за Z50 и 35 кв. м. стая, нали? Текуща консумация - 780 вата.
Явно, не си схванал иронията, а и ставаше въпрос за моя. Нищо. Върни се назад в темата и ми прочети коментарите, и ще видиш, че за мен този климатик има проблем и трябва да се прегледа. Въпроса тук е как колегата да убеди техниците, че има проблем, след като те му казват, че било нормално за модела да харчи, колкото 18-ка. Да сравним нещата с другия случай. Там монтажа е калпав, и от самото Грее казват, че има нещо нехарактерно. Тук такава констатация няма. Та в този ред. на мисли, докато не се установи от техниците, че има проблем, колегата, не може да направи нищо по-въпроса. Та недей да търсиш под вола теле. Нека да дойдат техниците, да го прегледат и колегата ще каже какво е станало.
Гаранционен е, ако открият проблем - трябва да го отстранят безплатно, това вече съм го платил при доставка и монтаж.
Почти съм сигурен как ще протече диагностиката - ще натиснат бутона AUTO на вътрешното тяло, за да влезе в режим на отопление на максимална мощност, след 15 минути ще измерят температура на входа на климатика 28 градуса, на изхода - 46 градуса, ще отворят сервизната инструкция и ще ми покажат: "Ето, има разлика от над 10 градуса на входящ и изходящ поток, всичко е наред". Това го пише в инструкцията за краен потребител. Ако тогава не е наред - едва тогава да викам техници. И тази процедура ще ми струва 20 лв, толкова си е по ценоразпис, не го измислям аз.
Ред.: някой от София има ли желание да ми предостави такова електромерче, с което да измеря консумацията? Или от страната, доставка за моя сметка. Тествам го 1-2 дни и го връщам. Не че е проблем да си купя, не е много скъпо, ама после няма какво да го правя.
Този пост е редактиран от ogi28b; 16-01-19 в 12:09.
Здравейте. Следя темата от самото начало и като цяло съм доволен от машината. Малко е шумен докато набере определената температура но след това става тих и няма проблеми. Топля кухня и коридор. Зададени 23гр., клапи надолу и FAN на 1-ва степен. Не ми харесва само, че размразява на определен интервал, не съм го засичал. В хола/детска имам Panasonic CS-TZ35TKEW-1, един клас надолу от Ethere-aта. Той държи около 380-390W при зададени 22-23-24гр. FAN на 1-ва и клапи пак надолу, размразяването там е същата работа, иначе топлят и двата доволен съм. Имам и Fujitsu ASYG12LMCA в спалнява вече на 5 год. и нямам проблеми с него, една идея е по-тих и понякога даже не го чувам (говоря за вътрешното тяло, външното понякога излита самолет от терасата), че работи и при него размразяването е рядко. Като цяло съм доволен от избора си на тези два Panasonic-a.
Това е снимка от тази нощ на Ethere-ата. Снимката на разхода се дублира.![]()
Е добре де, колеги, при 5 градуса външна, колко да е минимума на тоя климатик?! Колко е КОП-а при 5 градуса външна? Колко загуби на топлина имам, че климатиците отново не могат да слязат на минимума?
Според мен и двата ми климатика са напълно неадекватни. Или уредът е неадекватен, което е по-вероятно, защото е много странно два климатика да имат един и същи проблем. Все пак - ето нови факти, сега се пробвах на Z35-цата:
- навън е 3-4 градуса. Преди 1 час беше 5 градуса, измерено точно където климатика взема въздух, на гърба му
- цял ден помещението беше огрявано от слънце, поддържало се е добре, беше нормално топло, около 22.5 градуса по термометър
- Z35-цата го включих с такива настройки: 22 градуса, клапи на ауто, другите клапи към центъра на стаята, вентиатор на Ауто, режим на отопление
- включва, вдига до 500-510 вата, вдига клапите най-горе
- на около втората минута сваля клапите наполовина
- в рамките на 3 минути от достигане на 510 намалява до 380
- после за 2 минути вдига до 430-440
- в един момент издува вентиалатора на максимална скорост
- работи така още 1 - 1:15 минути
- компресорът спира, клапите отиват най-горе, турбината намалява скоростта си до възможно най-бавна
- температурата в края на тази процедура е 23.3 - 23.5 по термометър
- компресорът стои изключен точно 3 минути (тук поне съвпада с извадката по-горе в темата)
- в края на периода всичко се повтаря отначало в абсолютно точна последователност
Това, което ми направи впечатление: както и на Z25-цата, и на по-мощния няма никакво значение каква степен на вентилатора съм избрал. Винаги си върти със скорост, с която сам си реши.
------------------------
Подозирам, че уредът не измерва правилно косинус-Ф, ако е различно от 1.0, което бърка цялостното му показание. Ето все пак и данни от различни измервания:
- Осветителна ЛЕД лампа OSRAM 10.5 вата по спецификация - измерено 10.9
- Лампа ОСРАМ енергоспестяваща (луминисцентна) - 23 вата по спецификация - измерени 24 .1 вата.
- Телевизор Сони 55 " LED с изключен режим за ярка и динамична картина - измерени 65-68 вата
- ел радиатор с нагреватели 1.0 и 1.2 киловата - измерени 0.99 и 1.18 киловата
Ще търся някой приятел с климатик да се навие да пробваме при него какво ще мери тоя уред.
------------
Ето сега Z25-цата, за 1 час е изхабил 0.215 киловатчаса, според уреда. Само че постоянно е в Он-Оф. Защо не ги хаби, слизайки на минимум, а ги хаби в Он-Оф?
Този пост е редактиран от ogi28b; 16-01-19 в 21:49.
Така е направен климатика. Защо се учудваш? Не всеки може да слезе ниско.
Ето ти пример от моя ( фуджак) в момента си крета на 250 вата , но това не му пречи за днес да има едно 8 киловата.
Както и да го смяташ ако да кажем до 24. Часа направи 9 киловата на 24 часа = 375 вата средно на час.
Какво и аз да кажа , че копа ми е 1 и не е ефективен ли ?
Сега ако затворя всички врати и остане да топли само хола дали няма да почне он - оф ?
Всичко това ви го казвам ,за да разберете , че машините покриват топлозагубите.
Дали в едно помещение от 20 кв ще работи на 500 вата или на 1 000 не зависи толкова от машината колкото от изолация и топлещи съседи.
Към ogi28b, пробвай сега както е поработил на зададени 22° да му зададеш 23° и като поработи 1 час му задай 24°.
Трябва в един момент да спре да изключва и да заработи без прекъсване. Като работи непрекъснато един час трябва да почне да слиза към някакъв минимум.
На моите климатици докато не им изнесох датчиците за стайна температура извън тялото и не ги напъхах в кубче от фибран 10х10х10см работеха като твоите. 5..10мин off / 10мин on.
- - - - - - - - - -
Ето го моят анти on/off монитор. Като покаже 4.53 (25.8° при неговия си сензор) изключва компресора. При 4.65 (25.3°) включва. Зададената температура е 23° и дистанционното не се пипа. Стайната около 23° (22.5°....23.5°). Климатика е друга марка, но със сходен начин на работа.
Screenshot_20190116-222757.jpg
Като натрупаш повече наблюдения може би ще измислиш нещо и ще го нагласиш.
Този модел Панасоник е с 4 полюсен компресор докато всички по стари модели са с 6 полюсни, може това да оказва влияние за слизането на минимум.
В режим на отопление по спецификация има минимум 180 вата, значи трябва да може да слезе на 180 вата. Освен ако няма някакви специални условия за това. Също така - по-нагоре в темата много колеги споделиха, че техните климатици спокойно си слизат и си държат много под 300, а тоя редовно си пердаши над 400.
---
Миланов, сега е настроен на 22 и е решил да поддържа 24, не знам защо.
Rafailiev, твоя фуджак дали топли 13 квадрата стая? От мнението ти оставам с впечатление, че топли хол + отворени врати насам-натам, което ми звучи грубо като поне 25 кв. м. И си крета на 250. А този при минимум по спецификация 180 си "крета" на 300-350 редовно и то при над 0-та. Вчера при -3 имаше консумация от над 800 вата в продължение на няколко часа, в помещение, което не е изстивало под 21 в последните 3 месеца. Какво изощбо сравняваме... С електроотопление си покривам топлозагубите, които при около 0 градуса са около 500 вата. Според теб колко трябва да изконсумира един нов инвертор от такъв клас, за да покрие загуби от 12 киловата на денонощие в такова помещение, при средно за денонощието около 0 градуса? Според мен - не повече от 5. Айде, 6 да са. Това е по 1/4 киловат на час. Къде е 0.25, къде е 0.5, къде е дори 0.8, както беше снощи. Разбирам да бях на гол бетон с 3 външни стени, ама не съм. На теб ако ти излиза по-евтино да се топлиш с радиатор при еднакви условия, няма ли да си мислиш, че климатикът нещо не е както трябва? При мен точно това е случаят - с радиатор с КОП = 1 ми излиза по-евтино, отколкото с климатик с КОП 2, 3, 4...
Дадох пример.
Моята етерия също е в 13 кв спалня. Аз проблеми нямам .Крета си на 200-300 вата и това е .
Въпроса е колко загуби имате .Имам страното чувство ,че спирате климатика .
Няма как да слезе на минимум ако го пускате и спирате .Щом работи в тази малка стая на 800 вата може би има защо !
Последен пример ви давам .
До миналата година под мен имаше комшиии от тази няма и се усеща разлика.
Сега за проба затворих вратите на хола ( около 30 кв ) и фуджака почна и той с ОН ОФФ .
Знам ,че ще поработи така пък ще се кротне .
На машините им трябва простор и време. Затова ви съветвам до го нагласите на колкото градуса ви е комфортно и да го оставите примерно на 1 ва или на тих режим ако се спи в стаята .От там нататък климатика да му мисли .
Аз вече знам как работят моите и не се занимавам .
Имах една греда с “ любимата “ марка на Миланов ,но какво да се прави .
Пак казвам според мен климатика ви е хубав и просто вие не сте свикнали .
Панасоник и фуджака са с кадърно написани софтове и няма изненади при тях .( само паната с дефроста ,но се лекува )