Не мога да се съглася с това твърдение. Климатика е термопомпа и е обратим - на него му е почти все тая дали ще пренася топлината отвън на вътре или обратно.Първоначално публикувано от miry
Не мога да се съглася с това твърдение. Климатика е термопомпа и е обратим - на него му е почти все тая дали ще пренася топлината отвън на вътре или обратно.Първоначално публикувано от miry
Че кой е казал, че при режим на отопление поцеса не е хладилен?Първоначално публикувано от miry
а какво ще стане с копа, ако темпе. е около нулата и има мъгла. е тогава вече неса и нужни -20 гр. климата да не работи ефективно а колко е такова времето напоследък.
колко пада копа при такова положение?Първоначално публикувано от denuchi
лошо, но предполагам че при топ марките като Фуджитсу с КОП 4.5 не е толкова зле
от наблюдение почти няма марка която да устой на такова време ако се задържи по продължително така. а с колко пада КОПА с около 30-50% в зависимост от модела и марката. просто се моли зимата да е студена а не като предните с много мъгла и постоянна.
Обикновено има десетина такива дни през зимата и то не винаги. Ще го прежалиш КОПа.... Рая, където всичко е идеално не е на този свят, а на другия....Първоначално публикувано от denuchi
То хубаво да го прежалиш КОП-а, ама намалението му да е за сметка на увеличаване на консумираната мощност, при запазване на отдаваната - да кажеш "майната и на икономията" в такива дни!. Ама при положение, че пада консумираната мощност и заедно с това пада главоломно и отдаваната, а оттам и КОП-а - в такъв случай прежалването на КОП-а означава да прежалиш топлината точно когато ти трябва! А такива дни по морето особено въобще не са малко!
Ползвам климатици от три години и не съм забелязал такъв ефект. Защо да пада отдаваната мощност? Нали системата се мъчи на всяка цена да достигне зададената температура и ако климатика е правилно оразмерен това се постига, но за сметка на по-голям разход? Как действа мъглата на системата? Би ли обяснил по-аргументирано това?Първоначално публикувано от Lazar
Мъглата веднага кондензира на изпарителя и влошава топлообмена. Това е гадното на мъглата. Отдаваната мощност си пада колкоти и да не ни се иска. Консумираната също пада, но по малко. От там идва и падането на СОР. Давам пример с климатик ДАикин FTXG 25. При повечето климатици данните са по-лоши. При 6 градуса външна температура и 20 вътрепна климатика отдава 3.4kw номинална мощност и консумира 0.83kw. При -10 градуса отдава 2.17kw и консумира 0.72kw. АКо климатика е съобразен с помещението няма да има проблем да топли при ниски температури. При мерно изчислителната температура за варна е -11градуса. Смятата се топлинните загуби и се подбира климатик така, че при -11 да може да стопли даденото помещение. Желателно да има и малък запас (до 20%). Затова ако искаме да се топлим да кажем с Мидеа при много ниски температури трявба да избере, 12-ка, а не 9-ка дори помещението да е относително малко. Разбира се мидеата е със относително добри характеристики при отрицателни температури. Има по добри и по лоши конвенционални климатици. При мидеа се дават данни до -7 градуса, тъй като климатика го дават да се позлва до тази температура.
Още по-гадното е, че веднага след като кондензира, тя замръзва и започва трупане на лед, което при сух студ не се забелязва, дори и при по-ниски температури. Разбира се, че пада отдаваната мощност, и то много. Достигането на зададена вътрешна температура става много по-бавно и продължително, и то ако климатика има достатъчно запас от мощност. Ако трябва - пак ще прибегна до хидравликата, за да обяснявам топлотехниката, тъй като там е по-разбираемо (видимо), а нещата са много сходни. Понеже климатикът е една термопомпа (пренася топлина), спокойно можем да разгледаме една центробежна хидравлична помпа, която пренася течност. На табелката на една помпа за кладенец пише например:Първоначално публикувано от Julian
Q=3,6-0 m3/h
H=0-42 m
Това означава, че дебитът на помпата на кота нула (котата на помпата) е 3,6 м3/ч, а на кота 42м дебитът пада на нула. Графиката обикновено представлява крива (почти права) и по нея може да се отчете, че на половината височина, дебитът и е близо до половината. При това трябва да отбележим и друго сходство - центробежната помпа, подобно на климатика е най-натоварена (харчи най-много), когато пренася максимален дебит на минимална височина и се разтоварва (харчи по-малко) при пренос на малък дебит на голяма височина. Тоест, при пренос на голяма височина харчи малко по-малко ток за единица време, но за да пренесе определеното количество вода трябва да работи много по-дълго време, от което следва, че реално ще изгори повече ток за качване на същото количество вода на по-голяма височина, отколкото на я изхвърли на кота нула. То няма и как друго яче да бъде. При климатика нещата стоят абсолютно по същия начин - колкото по-малка е разликата в температурата между вън и вътре, толкова по-голямо количество топлина пренася (и отдава) той за единица време и обратно. Дано така да е по-ясно!
@Lazar,
Теоретично всичко е вярно и аналогията с помпите ми харесва. Но...
1. Не съм попадал на помпа с толкова интелигентно управление, както климатиците;
2. За да се минимизира ефекта от мъглите и ниските температури, климатиците си имат система за саморазмразяване;
3. Като изключим крайморските и крайдунавските градове, за останалите "лошите дни" рядко надхвърлят десетина в рамките на зимния сезон.
С оглед на тези аргументи струва ли си да се преоразмеряват системите за климатизация извън тези стойности, посочени от @Julian?
Както загатнах в предния пост парадокса на климатика е (по аналогия с помпата), че колкото е по-малка разликата между външна и вътрешна температура, толкова повече топлина може да ти осигури, и колкото по-студено е вън, толкова пренасяната топлина намалява. Бихме искали да е обратното, но няма как . Това превръща дейността "оразмеряване на климатик за дадено помещение" всъщност в лавиране между различни компромиси и общо взето включва голяма доза субективизъм. Ако се пресмята по номинална мощност, която се отдава при 6-7°С, климатикът ще е по-икономичен на охлаждане и отопление в преходни периоди, но ще се задъхва при ниски минусови температури и обратно - ако се избере по-голям, за да има сигурен запас от мощност, няма да е икономичен при плюсови температури, а и се дига цената на инвестицията. Затова при избора трябва да се имат предвид много фактори, затова се различават и калкулаторите на различните фирми.
И да добавя нещо важно - избирането на по-голям климатик не означава, че ще работи при по-ниски температури!!! Просто означава, че ако малкия топли слабо, по-големият ще топли малко повече. Малко е трудно за осмисляне, но така е и при помпите - всички размери (от даден клас) качват максимум до 42м. Но по-мощната има малко по-голям дебит на 40-тия метър примерно. А дали си заслужава разликата в цената е друг въпрос - един ще каже "да", друг - "не"
Мнеееееее, не е баш така. Нормално в София си има немалък период на мъгли, а миналата година беше седмици наред. В котловините тоже, така, че има доста места, които влизат в тая графа.Първоначално публикувано от Lupus