На Ямаха 677 също се сменя ръчно режима и нищо не познава автоматично.
Изпратено от моят Mi A2 Lite с помощта на Tapatalk
На Ямаха 677 също се сменя ръчно режима и нищо не познава автоматично.
Изпратено от моят Mi A2 Lite с помощта на Tapatalk
Усилвателите не са пригодени да разпознават автоматично съпротивлението на тонколоните. Това е така, защото на практика, самото съпротивление не е константа - постоянно. То се променя спрямо подаваната мощност и е зависимо от цял куп други условности, характерни материали на говорители, съпротивления на филтри и т.н. Съпротивлението на дадено озвучително тяло се променя и при определени звукови честоти. Това значи, че съпротивление 6 ома за дадено озвучителното тяло, при определени условия и повечко усилване, може да падне до под 4 ома за някои звукови честоти. Ако усилвателят не е предвиден да работи и в 4 омов режим, в такива моменти ще започне зверски да загрява и накрая ще се включи защитата. Пиков момент на мощност, съвпадащ с определена честота, също може да доведе до претоварване и изключване на усилвателя, ако той не е съобразен със съпротивлението на озвучителните тела. Примерно, по време на филм, когато се произведе силен нискочестотен звук, говорителите реагират, но тяхното съпротивление се променя в този момент и за дадена честота то може да падне по-ниско от оптималната за режима на усилвателя. Точно тази частична промяна на съпротивленията при озвучителните тела, води до нуждата да се определят условията при свързване на усилватели и тонколони. Тези условия трябва задължително да се вземат под внимание от производителите, за да има съвместимост между продуктите им. Потребителите пък на свой ред трябва да са запознати с дадените условия и да избират съвместими, спрямо съпротивленията си, усилватели и тонколони. Няма как техниката да прави автоматично превключване на импедансния режим, защото самият импеданс по време на работа се променя и варира - ту нагоре, ту надолу - непрекъснато. Хората са отпечатили нагледно на задния панел на усилвателя, схема за свързване на тонколоните, с които е добре да се съобрази потребителят, ако иска да си няма проблеми за в бъдеще. Написаното в упътването за експлоатация - също трябва да се чете. И да се спазват само указаните от производителя условия. Ако нещо не е изрично упоменато в даденото ръководство, то вероятно не е препоръчително да се прави. Уредът може да е конструиран да работи и при по-ниско от указаното съпротивление, но това го товари, амортизира и на практика може да го повреди.
Важно е да се спазват правилата при свързване на колони с усилватели, защото това е определящо не само за нормалната работа на тези уреди, но и за тяхната им изправност във времето. Ако на някой не му говори нищо терминът "късо съединение" и не знае какво може да причинява това, то ще поясня:
колкото по-малко е съпротивлението между усилвател и колони, толкова сте по-близо до късото съединение. Защитите на усилвателите правят именно това - предпазват вашите уреди от късо съединение. Ако при усилване над определено ниво, вашият усилвател или ресивър започва да загрява много, и ако в такива моменти се случва да се включва и защитата, значи нещо между него и тонколоните не е както трябва. Ресивърите се товарят най-много в режим 5 канално и 7 канално стерео, защото при този режим всички канали работят пълночестотно и в паралел, а съпротивлението между усилвател и тонколони е най-малко. Ако импеданса между тях не е в определените норми, то лесно може да се стигне до претоварване и повреда на уреди, тъй-като при някои честоти съпротивлението може драстично да спадне до критични нива и при пик в мощността, това да доведе до късо съединение.
Да Зенсор 3, отзад 1ци - кабели Silver SL216. Да поясня ресивъра си имаше опция 6/8 и си го карах на 6. Но реших да му дигна фирмвера като си мислех че дефолта е 6 а доколкото чета е 8.
Така го прегрях ако е минал на 8 и 5 стерео набичен се оказаха пагубни. Теглих яма ус и европа на флашка не и не нямам вече избор на омове. Пуснах му нова калибрация въоражен с рулетка , нещата изглеждат:
цетър 1,75м , -5,5 db
предна лява 2,3м 0 db
задна дясна 2.0м + 3 db
другите ми ги вкарва на 23м луди стоиности и просто измерих и копнах инфото от другите считайки ги за верни (незнам дали така се прави )
Суб нямам всички ги настрои като големи кросовър 60.
Сега вече си слушам музиката само 2 стерео и директ. , като db от 0 до +16,5 съм ги отрязал , тоест от -80 като усиля на 0 ми е макса.
Направи само предните 2 на големи. Всичко друго го направи на малки.
И кросоувъра ми се струва нисък на 60 за тези говорители. Пробвай как звучи на 80Hz.
Въпреки че ..... предните са ти до 50Hz. Ниските честоти няма как магически да се появят от този говорител.
Моето предложение е да поспестиш малко пари и да добавиш един сносен събвуфер.
Дори такъв за 500лв ще направи разлика в тази система.
Ако нямаш място за събвуфер или не можеш да добавиш по някаква друга причина, помисли над смяна на предните говорители с по-голям модел на Zensor. Zensor 3 можеш да ги сложиш на съраунд, a Zensor 1 от съраунд, можеш да ги преместиш за заден/страничен съраунд или преден горен Атмос (ако усилвателят поддържа).
Тези сребърни кабели също не ми вдъхват доверие. Смени ги с някакви медни ако ти се занимава. Има адекватни 99.9% OFC медни кабели на същата цена, че и по-евтини идват, ако купиш по-голямо количество.
Dali Zensor 3 за съраунд ми се струва много. Освен ако стаята е голяма 40+ квадрата например.
Свали кросоувъра на 80Hz, както те посъветваха по-горе.
Ако са на стойки и добре позиционирани 3-те звучат добре. Но пак не могат да компенсират един 9-10 инча SUB.
Не съм слушал Zensor-те със сребърен кабел, но с меден звучат доста добре:
Real Cable CAT150020 2x1.50mm2 Speaker Cable
Ами така или иначе ги има, поне да ги използва. Със сигурност няма да навредят ако са съраунди.
Винаги може и да се опита да ги продаде.Dali Zensor са доста популярни по нашите ширини, така че най-вероятно няма да има проблем.
Най-безпроблемният и евтин начин за подобряване на системата е добавянето на събвуфер.
Оставих само предните големи и на 80hz пак ми харесва
Стоики нямам ама ще ми излязот колкото суб , след време може да добавя суб за сега ми стигат в 17кв. Ще го следя дано не загрява
Благодаря и весели празници !
Видях. Аз написах, че при евентуален ъпгрейд, 3-ките могат да станат заден ляв/десен съраунд, а 1-ците да отидат за заден/десен съраунд.
Ако загрява и мястото над ресивера позволява, просто му сложи 2 вентилатора (120/140мм) за компютърна кутия отгоре. Също може и стойка за лаптоп с по-големи вентилатори на нея. Ще свалят температурата значително.
Само като няма суб, не ми е ясно какви съвети давате за малки ,големи и кросоувер, иначе дали сензор 3 за стерео си стават и без суб,
И на мен нещо не ми става ясно какво се получава. Защо се сменя размера на колоните в настройките на "малки" и се режат нискоте на 80 хц при положение че няма subwoofer? Тази опция е, за да разтовари ниските към subwoofer-а. В режим direct или pure direct тези настройки така или иначе ще отпаднат. За каквато и да е стая subwoofer-а винаги си е нужен. Не толкова за по силни ниски, колкото да са по-качествени и адекватни при гледане на филми. Все пак за това е и отделния LFE канал на многоканалните записи. Относно кабела Dali си предлагат добър кабел с тяхната марка.
Опцията не е само за това и може да се ползва и без събвуфер. Предните му говорители са по-големи от задните и предполагам, че успяват да извадят по-добър бас, дори и с едва 4Hz разлика на хартия. Не съм ги чувал, но е някак логично по-големите озвучителни тела (от една и съща серия) да успяват да извадят по-добър бас.
Ако всичките говорители се направят на големи, всичките ще получават цялата честотна лента. Ако част се направят на малки, всичко под кросоувъра ще отива към говорителите, настроени като "големи". Така или иначе по подразбиране, предните стават "големи" ако няма активиран събвуфер.
Ако нямаше ефект - опцията щеше да е изключена, когато не е наличен събвуфер, както се случва с други опции.
В крайна сметка, той сам може да си направи настройките и да прецени кое му звучи най-добре. Ние можем само да спекулираме.
Дали може и да предлагат добър кабел с тяхната марка, но той ползва сребърен кабел, а не меден.![]()
Този пост е редактиран от w00x; 30-12-19 в 14:35.
Съгласен съм, че колоните по дефолт при липса на subwoofer са големи. Аз разполагам с въпросната серия от 1 до 7 и съм сравнително запознат със звученето им. Пробвал съм ги в почти всички варианти и по мое мнение и едениците и тройките могат да се справят със ниските при нормално (дори бих казал с високо ниво на слушане).Има и още един фактор - не са много ресиверите(за домашно кино), които могат да затруднят колони и то включени повече от две. Изпробвал съм различни модели и марки от нисък през среден до сравнително висок клас.И не на последно място (w00x) си прав - всичко е проба и лично усещане. Харесвали ти то това е правилното за теб. Не винаги правилните настройки са точно по вкуса на слушателя. Пробване на различни методи и настройки. Все ще се намери правилния.
Има още доста фактори освен колоните - обем на стаята , мебели , завеси, стъклени витрини и т.н, които влияят на звука. Така че всеки си пробва и кой както му хареса.