И аз от 6г. си задавам същите въпроси.:)
Тройни стъклопакети, 10см изолация, гипскартон на тавана....всичко това води до много малки топлозагуби, по малки от минималното топлоотдаване от климатика.
Преглед за печат
И аз от 6г. си задавам същите въпроси.:)
Тройни стъклопакети, 10см изолация, гипскартон на тавана....всичко това води до много малки топлозагуби, по малки от минималното топлоотдаване от климатика.
Ама аз верно не разбирам :) Измислени да не изключват, пък оффват??
Дайте някой литература да чета.
Всичко си има граници, възможностите на техниката също.
Няма нужда от литература, обяснението е просто. Техниката си има минимална отдавателна мощност от примерно 700Вата, което значи че той неможе да работи/духа с по малко от 700В. При условие че си достигне зададената температура, поради малките загуби на топлина от помещението заради изолаций, 5 камерни прозорци и прочие, климатика няма избор освен да изключи (офф) за да не превиши температурата.
Всяка машина си има свои характеристики на работа и ето за това правилното оразмеряване според редица фактори е важно... Правилно оразмерен климатик има по малка вероятност да влиза в не жалания офф режим.
абе при тоя модел има специално старание да работи он-офф ,висок минимум ,развъртане до номинал за 5 мин след офф при което претопля ( последващ офф ) и малък хистерезис - чудесна формула за нон стоп работа он офф ,в 15 квадрата стая мога да ви изкажа съболезнования .. свиквайте с шума на клапите ,развъртане и т.н.
Ясно е вече че климатика не е за това помещение,въпреки че попрочетох темата за модела и не съм само аз с подобен случай.Все пак ще видя зимата как се държи и най-важното какъв ток ще платя,тъй като тази си замина.Остава ми опцията да отварям стаи,което не ми се искаше,но ако се налага ще го направя.Аз в крайна сметка така и не разбрах кога климатика влиза в off.По нагоре някой каза че като се притворят хоризонталните клапи означава че спира да работи външното тяло,но проверих и видях че голямата перка си върти което мисля означава че работи все пак.Иначе ако последствията от мощността на климатика са само шум и развъртане-грам не ми пречи.Въпроса е да е икономичен и да не се налага да плащам завишени сметки за ток заради големината му
P.S. Извинявайте сега видях че наистина спира да върти перката на външното тяло при притворено състояние на клапите
В тези 15м2 и 20ZS Да беше сложил, пак щеше да задаваш същите въпроси. 20-ка , 35-ца в 15м2 все тая с тази марка.
За тока, колкото с Мидеата, че и по-зле. Все пак тази машина в тази стая ще работи като 100 процентова конвенционална 9-ка.
Всичко това би било прекрасно, ако при ОФФ спира турбината и не мята клатите.
Но уви! Двойно щастие няма.
С 11-12годишната Мидея плащах около 90лв. ток на месец,как така ще плащам повече ток с MHI?Ти ме хвърли в трета глуха:)Момчетата които слагаха климатиците казаха че трябва да плащам около 40лв. на месец за 35цата
Никой не е казал, че ще плащате двойно за електроенергия...Вадите грешни заключения, от контекста на казаното от mimojef. Това, че машината е преоразмерена, не води до повишена консумация на електроенергия, а до съвсем други "проблеми" от друго естество.
Сложи му един ватметър и ще видиш ефекта от ОН/ОФФ цикличността.
Моята 20-ка за Февруари е изгорила 156КвЧ ~ 33лв. в 13м2 с външна + вътрешна изолация. Стаята е с много ниски топлозагуби и съм сигурен. че ако в нея работи Дайкина от подписа ми, сметката ще е с поне 30% по-ниска.
Но въпреки неикономичната работа на този модел в малки помещения, ще останеш доволен на фона на 90лв на месец. :)
Свиркай си и да не ти дреме. Не съжалявай за 35-цата. Пак казвам, че и 20-ка в тази стая ще работи по същия начин. Така поне този ще имаш възможност да го изместиш в по-голямо помещение ако ти се отвори възможност.
Отваряй вратата!
Това ти е решението през нестудените дни.При мен е същото положение,а когато падне външната под минус 5 и надолу може и да не ти влиза толкова често в off.Аз през студените дни го държа на 26 на затворена врата в 18 квадрата и не влиза в off,сега се стопли и го карам на 24 на отворена врата.
Пак едно питане :)
Правилно ли ще е да заключим, че при равни други условия климатик работещ настроен на 26 градуса и не влизащ в офф ще генерира по-малка сметка за електричество от същия настроен на 20 градуса но влизащ в офф?
Ясно ми е, че има значение колко пъти ще изключва, как ще наваксва и т.н. и че най-точно ще е да се замери, но аз нямам такава възможност. Въпроса ми е по-скоро теоретично към хората разбиращи от материята, а тук има такива.
Благодаря.
Няма да харчи по-малко ток, настроен на 26гр., спрямо 20гр. Виж, в накой частен случай, конкретния модел, ако настроен на 23 работи он/офф, а на 25гр. не изключва, може би тогава ще е по-икономичен на 25гр.
Последната ми сметка е 100 лв.Това включва цялото домакинство+климатика.По груби сметки ми е изгорил за 1 месец на 26 градуса около 55-60 лв.
Благодаря на всички които се включиха с мнение.Общо взето няма голяма драма с повечето мощност доколкото разбирам,и наистина в бъдище евентуално може да имам запас ако реша някъде да го приместя.Дори да приемем че може да харчи повече ток,не вярвам да е сериозно положението и няколко лева повече на месец няма да объркат бюджета.Също искам да кажа че голямата 63ка е брутална машина и се справя без проблеми с 60кв. в това време.Но равносметката ще правя зимата,за сега съм доволен от климатиците