Не рискувай.... сложи си траф!Първоначално публикувано от easycool
Не рискувай.... сложи си траф!Първоначално публикувано от easycool
Ти как разбра, че вкарва?Първоначално публикувано от hotblooded
Има режим "аспирация" при която изсмуква, има и режим при който вкарва свеж въздух - отвънка на маркуча може да усетиш кога издухва и кога засмуква....Първоначално публикувано от Aleksandars
По въпроса за трафа - ще сложа НО, при максимална консумация на отопление 2800 ВТ и той трябва да бъде поне толкова. Не ми се ще да мисля колко голям и тежък трябва да бъде. Освен това такъв траф дори и при най-качествена изработка би имал собствени загуби поне 50-60 вата, т.е. съизмерими с минималната консумирана мощност. От там тя става два пъти по-висока. Къде отива тогава изгодата от върховите параметри?
Изгодата идва както и сам отбеляза, ако модела работи над минималната си мощност.
Нима този модел винаги ще работи на минимална мощност? Колко от времето като проценти климатика ще работи на минимална мощност, за да преценим ефективно решение ли е да купим климатик с външен трансформатор?
Естествено че няма да работи постоянно на минимална мощност, макар че тя никак не е без значение. Не случайно Toshiba разработва всеки нов модел с по-малка минимална мощност - там има резерви при работа в преходните сезони. Освен това отидеш ли на варианта с траф имаш поне 100 вата минимална мощност. При европейския модел RAS-16PKVP-E тя е 70 вата . Също така си спестяваш всички неудобства с надписите на дистанционното.
Я да направим проверка на твърдението за ефективността на отопление, но първо трябва да отбележим, че сравняваме 16-ка и 14-ка. При това сравнение по-малкият би трябвало да е с по-добри параметри.
Ефективност (COP) при трите мощности по каталог на Toshiba RAS-16PKVP-E
минимална - 4.29
номинална - 4.10
максимална - 3.82
Ефективност (COP) при трите мощности по каталог на Toshiba RAS-402UDR
без трансформатор с трансформатор с посочени от easycool загуби 55W
минимална - 4.44 минимална - 2.00
номинална - 5.08 номинална - 4.81
максимална - 3.39 максимална - 3.33
Така както излязоха сметките май имат известни основания забележките за ефективността.
Според мен въпроса има още едно, не маловажно измерение. Трябва да се намери място и да се монтира още едно устройство в допълнение. Това не е някакъв адаптор, дето може да стои незабелязан на контакта, а голям силов трансформатор, който дори да е с вит магнитопровод , ще тежи 25-30кг. Цената му няма да бъде под 400лв.
Е добре де, към момента какви трафове слагат? Още никой не се е оплакал да му е издумкал траф, дори и хора които са със 100 волтови машини? Трафовете не са леки, моя е към 6 кила а климатика ми е 200 волтов...Първоначално публикувано от easycool
Трансформатора трябва да е оразмерен според максималната консумирана мощност в режим отопление. А това дали той е 220/200 или 220/100 волта не определя по никакъв начин кой евентоално ще дефектира по-бързо. Ако е съобразен за конкретната машина, няма проблем.
Това е така, но понеже се изказаха мнения че трафа ако е оразмерен правилно - трябва да тежи 30+ кила, а такива не съм видял да се монтират покрай климатици за 100 или 200 волта - значи не са правилно оразмерени, тоест трябва да дават фира на поразия....Първоначално публикувано от easycool
Колега Hotblooded имаш ПДР, колегата gnf също има ПДР, купувате си едно електронно електромерче дето се слага в контакта примерно от http://radimex.hit.bg/ и мерите моментна консумация на климатика, нали имате дисплей, който показва моментния разход и гледате в тоя момент какво показва тоя електромер. Електромерчето се вкл в контакта и показва реалната консумация със загубите от трафа, така ще разберете колко реално са загубите от трафа, защото 55В на мен лично ми се виждат изкл много, повечето в покой харчат не повече от 15В, поне моите са така. Ако толкова се интересувате от ефективността на климатиците ви, уредчето струваше 20-30лв, моето е EMG-1. Направете си експеримента и после може да кажете каква е разликата при минимална консумация![]()
Отделно че когато външното тяло се изключва и остава само вътрешното да върти въздуха - моя пада и на 10 вата според дисплея..... До колко ми е ефективна машината - ами цяла зима не е изключвана - а плащах 20-30% по малко ток от колкото като се топлех с "духалка" която включвах като се прибера от работа и то за 2-3 часа на ден най много....Първоначално публикувано от eddy
Темата все пак е за Toshiba RAS-402UDR(X)/RAS-402UADR а не за всички климатици произведени за Япония на 100 или 200 волта. Та въпросната Toshiba, имайки 2800 вата максимална консумирана мощност на отопление не виждам как би могла да бъде захранена нормално и безопастно през по-маломощен трансформатор. Вярно тя ще ги консумира много рядко, но когато това се случи какво става. А за по-малките 10-ки и 13-ки може да се мине и с много по-малък трансформатор, който е с по-малки собствени загуби и съответно е по-малък. Що се отнася до това дали 55 вата са много голями загуби, конструктивно е почти невъзможно да се направи траф с такава мощност и загуби 10 вата.
Колегата Hotblooded има 402PDR, който има много сходни до 402UDR параметри, както и относно максималната консумирана мощностТеста при него би трябвало да даде едни доста сходни разултати с въпросната машина
![]()