При мен работи перфектно винаги. Явно проблема не е в климатика. :-P Само дето при мен го включвам месец по-късно. Вкъщи е 25 градуса, без включени климатици, при това с открехнат прозорец.
При мен работи перфектно винаги. Явно проблема не е в климатика. :-P Само дето при мен го включвам месец по-късно. Вкъщи е 25 градуса, без включени климатици, при това с открехнат прозорец.
Този пост е редактиран от Mega; 23-09-16 в 00:28.
И аз това щях да питам.Сериозно ли още от сега пускате климатиците на отопление?Вкъщи темп. в момента е 26 гр. с прозорец оставен на механизъм.
Колега, ти си в друга климатична зона. При вас още си мирише на узо. :-P
Ако тръбен датчик няма добър контакт с тръбата на фреона на вътрешното какво става? Турбината тръгва със закъснение. Възможно ли е? Щото пак се почва, от 20:00 часа работи на минимум, равномерно и монотонно без да изключва два часа. Вента е на авто и може би с обороти между първа и втора степен. Преди малко свали свали оборотите на турбината на толкова ниска степен, че направо едвам се чуваше и усещаше. Почна да качва консумацията и от 180W отиде на 280W. С тази ниска струя изкара направо горещ въздух, и изду турбината като за 4-та степен. И изключи. После и аз го изключих, че няма да има спане.
Този тръбен датчик на вътрешното е хванат с една скоба за тръбата и понеже и двете са кръгли контакта е в една линия т.е. никакъв. Така ли е или аз съм гледал нещо друго.
- - - - - - - - - -
Тръбният път е около 8,5метра с 5 чупки на 90градуса и една извивка при крановете. От него да се ошашква така. По сервизно го дават да стига до 25м май.
- - - - - - - - - -
Който не го интересува моят проблем, да се въздържа от коментари,МОЛЯ.
И да не чете,![]()
Много е важно колко точно нано-секунди си го измерил това закъснение.
Със сигурност можеш да подобриш нещата със силиконова паста за процесори.Този тръбен датчик на вътрешното е хванат с една скоба за тръбата и понеже и двете са кръгли контакта е в една линия т.е. никакъв. Така ли е или аз съм гледал нещо друго.
Kasap, нямат значение наносекундите,. MHI -то като го включа тръгва топло на първата минута. На тошибата и трябват 10. Тече горещ фреон, пращи, лъха на топлина от вътрешното, а турбината не тръгва. И аз си мислех за паста, ама да изсъхне и да се разнася из стаята.....знам ли...
Взимаш един контактен термометър, силиконова паста и почваш да мериш. Първо сваляш всички пластмаси. Ако си настроил турбината на авто, при около 32 градуса трябва да развърти. Ако е на ръчно управление, при около 20 до 21 градуса. Така е при дайсейкай 5, предполагам и при 6. При иницииране на дефрост (виж дали може принудително в сервизното), турбината трябва да спре при около 38 градуса.
Успех!
Какво означава "in starting" - при стартиране при включване на климатика от червеното копче или при стартиране на компресора , при излизане от off
и "in stability" - установена вече работа.
Как се превежда:
"5) In order to prevent Cold draft when compressor step during heating operation. Then louver will move to upper position and fan speed will reduce or off." - за да се предпази от студен полъх когато компресора ...step или stop. /Да е печатна грешка/
Е по този алгоритъм къде има намаляване на турбината на много ниска скорост, ако TC<42градуса. /Тръбният датчик отчита по-ниска от 42 градуса./
- - - - - - - - - -
Какво е "Min air flow rate control"? и "Limited to Min WD tap"? Ако примерно TC>=42, макар че при описаното в пост 484, при работа на минимум едва ли TC>=42.
![]()
Прочети още веднъж пост # 487, написано е на чист български език какво точно и как трябва да премериш, за да разберем най-накрая дали машината ти наистина е повредена или модела има някакъв проблем. Третият вариянт няма да коментирам, за да не се обиди някой.
Мерси dodo_pv.
- - - - - - - - - -
44градуса след първият off, преди да развърта турбината сондата на мултицета показваше толкова. Ама е повече май, защото температурата на изходящия въздух по моя термометър е колкото на тръбата на фреона по мултицетския термометър. Не съм слагал паста, значи е още повече.
И сега какво? Купувам си менташки датчик опакован като оригинален или си купувам една шепа термистори 10к от Комет и почвам проби.
- - - - - - - - - -
Егати приключението.
- - - - - - - - - -
Намирам начин и направо от завода взимам най-оригиналният супер дупер тръбен сензор за вътрешното тяло /излязъл златен/ , плащам си , сменяват ми го и климатика заработва по абсолютно същият начин както е сега. И...
- - - - - - - - - -
Хм, оказва се че NTC10kO при 25гр. и .....4,5кО при 40градуса трудна работа. Има, но 5,3кО...5,4кО.....
Ще се чака оригиналният.
Този пост е редактиран от milanov; 05-10-16 в 23:31.
Фиг.6 Cold draft preventive control
Зададена е 25 и значи "А"=24 и трябва при температура на тръбният сензор равна на "А+4"=28градуса при първоначално включване да завърти турбината на най-ниска скорост SUL. При мене стартира при около 30градуса. В рамките на нормалното.
Пак на същата фигура 6, трябва като се покачи температурата при тръбният сензор над 33 градуса да започне да увеличава оборотите на турбината от SUL нагоре. При мене става на около 40 градуса. Това при стартиране на климатика, т.е при включване. Приемам го за нормално, въпреки че трябва турбината да тръгне по-рано.
НО, КАКВО НЕ ПРИЕМАМ ЗА НОРМАЛНО:
След излизане от първият off, пуска клапата надолу, СПИРА ТУРБИНАТА, която се е въртяла на обдухване с скорост SUL когато е бил в off, компресора работи и вътрешният топлообменник започва да се нагрява.
До тук добре. И вместо при 28-30 градуса на тръбният сензор да пусне турбината на най-ниската скорост, както е според фиг.6 , ТУРБИНАТА НЕ СЕ ЗАВЪРТА ДОКАТО НЕ СТАНЕ 45 ГРАДУСА при тръбният сензор.
Е съгласете се, че при такава работа няма как да не пука и да не се форсира. И най-лошото идва като заработи on/off.
Сега според горното написано излиза, че този тръбен сензор един път работи, друг път не работи, и то с еднаква повтаряемост цялата минала зима. Аз ще го сменя, но дали проблема в него.
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - -
Температура на изходящия въздух +37,4....температура при тръбният датчик +32градуса. И на пипане е така, горе на питата е топло долу не. Турбината се върти съвсем леко, под първа. Така продължи около половин час и докато пиша турбината се усили и температурата до тр. дат. 40 градуса.
- - - - - - - - - -
Това беше усилването и форсирането -няколко минути и пак свали оборотите под първа и падна на 33 градуса температурата до тр. датчик.
Тръбният датчик е на 5 см от долният край на топлообменника.
Тръбите нали са един контур, или има клапан да шунтира една част?
Защо в рамките на под една минута се загря целият топлообменник?
- - - - - - - - - -
Турбината се върти с ниски обороти и не засмуква достатъчно въздух и охлажда по-близката и част т.е. долната. А фреона не тръгва ли от долната част или първо минава през горната половина.
- - - - - - - - - -
Още нещо интересно.При тръбният датчик 32градуса, низходящата струя около 37градуса и турбината на много ниски обороти. Стаята е топла, почти 24градуса. Заданието 24. Климатика изключва и така трябва да бъде. Направо броени секунди след изключване на компресора температурата до тръбният датчик започна да пада и стигна 18градуса. След няколко минути се покачи да 27 колкото е в горната част на стаята при тавана.
Какво става в тази фреонова тръба за да се охлади до 18градуса.
Ееееее, човек не може три реда да напише и свърши off цикъла и пак познатото. Докато не вдигна 42градуса при тръбният не пусна турбината. И после форсаж.....
Защо обаче се охлади тръбният датчик?
А дали може с "програмиращото дистанционно на Тошиба" да се програмира турбината да тръгва след излизане от off при 30..33градуса на топлообменника, а не да се чакат 40...42. С две думи както си е по сервизното.
Може да излъжеш датчика като му спаралелиш едно резисторче
Процесора да е pic-че/atmel-че да хване човек да го препише.Ама си е някякъв тошибски и само те си знаят какво е.