Нормално да не ти се вярва.... Чети внимателно кои датчик какво трябва да показва и какви условия да са изпълнени.. имаш тройно условие във всички зони, а не едно от трите.
Нормално да не ти се вярва.... Чети внимателно кои датчик какво трябва да показва и какви условия да са изпълнени.. имаш тройно условие във всички зони, а не едно от трите.
Този пост е редактиран от rosswen; 04-02-19 в 13:20.
Едва ли дават точните условия, щото според тези ще бичи дефрост на 70мин., ако темп. ТЕ е под 0гр.
Ако допреди това не изпълни някое от другите условия за дефрост.
Друго което ми прави впечатление: Ако външната е под минус 10гр., дефрости не се предвиждат???
Това SH и SH0 не го разбрах какво е, но то не играе за D зоната.
Това аз не го вярвам особено. Смятам, че не си дават точните условия за да не ги препише някой.
Ами точно това казва сервизното. Изпълнени ли са ВСИЧКИ тези условия влиза в една от тези зони.
Как го разбирам... ами както е написано за да мине в D зоната конкретно трябва да са изпълнени 3 условия.
1. ТО - датчика, а именно външната температура да е >=-10
2. Климатика да е работил в режим отопление над 70 мин
3. ТЕ - датчика, а именно този който е след PMV вентила(в режим отопление) да показва стойност <=0
Така, че не влиза в дефрост при 70 мин работа и когато е под -10 външната, а когато и TE стане под 0, което може да не стане и с дни, ако няма скреж по питата.
Както се вижда стойността на ТЕ играе във всички изчисления за реализиране за дефрост и няма такова, което да е само по температура или по време.
Този пост е редактиран от FatBoySlim; 04-02-19 в 19:36.
1. ТО >=-10. При външна -10, -9, -8, -7 ... -1, 0, ... +10,... + 20гр. това е изпълнено.
2. Работа в отопление 70мин. е лесно да се изпълни.
3. ТЕ<=0 се изпълнява винаги при външна температура -10, -9, -8, -7 ... -1, 0, т.е. при външна под 0гр.
Или при външна под 0гр., условие 3 се изпълнява автоматично, остава само да натрупа 70мин. работа по условие 2.
Аз така го виждам.
Нямам компютър да разгледам точно формулата, за да видя дали е сбъркана. Но практиката на програмиране на дефроста при високите класове е да се мери температурната разлика между околната температура и тази на изпарителя, след което тя се сравнява с околната. Така се определя максималната дебелина на леда, при която трябва да се стартира дефроста. Досега винаги е било така.
3. ТЕ<=0 не се изпълнява винаги при външни под нулата. това не е въздушен датчик, а контактен датчик на тръбата след винтила.
Сега погледнах таблицата, вероятно има грешка за зона D. "Te" е "temperature evaporator", която е равна или по-ниска от тази на околния въздух "To". Вероятно са написали 2, вместо 20. Можеше да се провери, ако не беше свършила зимата. Залагам 1 долар за грешка в сервизното, Тошиба са лауреати в това отношение!
Ето я зона "D", при Дайсейкай 8. Тук нещата изглеждат по-така.
Този пост е редактиран от rosswen; 05-02-19 в 12:09.
От -15 градуса надолу почти не се трупа скреж по изпарителя, така че е нормално дефростите да са само контролни. Високият VE клас на Панасоник и нордик версиите та Грий почти не дефростват под -20, за разлика от недоразумението на Дайкин уруру сарара, което при тестовете на руснаците умира още под -15.
На стария дайсекай дефрост-алгоритъмът на хартия изглежда по-добре - включва дефростите само при необходимост. Както и ти каза, при новите модели са добавили допълнително условие (зона D) да цикли дефрости на час и половина, ако температурата на външният топлообменник е от -2° ~ -5°.
Може да са забелязали, че при температури около нулата тошибите се успиват с дефростите, работят дълго време със заскрежена пита с ниска ефективност и затова да са добавили това условие.
Този пост е редактиран от Jack Krauser; 05-02-19 в 12:53.
Е добре де, няма ли някой по-наблюдателен собственик на Шорай или Дайсейкай, четящ форума? Тук само си гадаем, вярно ли е, сгрешено ли е.
Има, но още не си е купил от новите модели.