Точно така, ще топли само стаята където е отворената термоглава подала сигнала.
Е, и лирата в банята също, т.е. всичко отворено.
Точно така, ще топли само стаята където е отворената термоглава подала сигнала.
Е, и лирата в банята също, т.е. всичко отворено.
Здравей Lazar, благодаря ти!
В такъв случай явно Бош 2500 2/14 е моя котел :-)
Дай съвет как най-оптимално да се командва/регулира. Доколкото разбрах, по презумция си идва с управление по външна температура, но е по-добре да се управлява по вътрешна. Ако е така, какъв контролер да избера и къде да го разположа - в най-голямата стая или в най-студената?
Не, няма външен датчик към котела, той е опцияКонтолер CR100, ако не искаш да го бъзикаш през нета или СТ100/СТ200, акожелаеш такъв достъп. Принципно местото му е в дневната, а пък чрез дебитомерите си регулираш дебититите в отделните стаи, а от дебитите зависи къде колко ще е топло.
Здравейте,
възползвах се от промоцията на Бош и взех едноконтурен 2500 с CT200....с 300л бойлер на Елдом....бях се спрял на Теси,но в последния момент реших да е Елдом и дано не съм сгрешил...,но вече свърши...
Живи и здрави като пуснат газта, и мине малко време ще напиша как се държи системата,а и най–вече за разликата газ/пелети.
Поздрави!
Здравейте,
Аз ще си позволя да продължа темата, понеже виждам, че коментирате Viesmann и Bosch, а на мен ми предстои избор на кондензен котел.
Първоначалната ми нагласа беше за едноконтурен котел с възможно най-ниска мин.мощност + бойлер с 1серпентина, защото съм с две бани, но сега ми препоръчват котел с вграден бойлер (111-w) на Viesmann.
Притеснява ме, че мин.мощност е над 4кв, а апартамента не е голям- 75 кв отопляема площ, две спални, две бани, отворена дневна с антре.
Източен е, трети от пет етажа, с големи прозорци във всяка стая и само с по една външна стена на стая. С 10см външна изолация на Баумит.
Няма да слагам радиатори, само подово отопление + лири в баните, но държа да има достатъчно дебит и гореща вода за ползване на двете бани едновременно.
Как мислите, подходящ ли е този вариант за моите цели или да държа на варианта с външен бойлер?
Какви са другите опции за котли с вграден бойлер?
Благодаря предварително!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Аз нямам опит с вграден бойлер .При мен е външен и серпентини. С Viesmann 100 4,7-26кв отоплявам около 240 м2 с подово. Тръгва на 40% (втора от пет степени) и след време пада на 20% (първа степен). Прави си нещо, модулира си, но ще изключи ако темп. на входяща и изходяща течност е някъде под 3-4 градуса или го изкомандва нещо. Около половин м3 газ на час е така. С три бани едновременно няма проблем, но болера е 300л. За твоят случай 75м2 мисля, че котелът ти е предостъчен. Някой от спецовете да каже, колко трябва да е макс кв за бойлер с два консуматора. Един колега е с проточен (в котелът) бойлер, друга уж читава марка, и не е доволен от ползването му в двете бани едновременно. Ако бях на твое място бих взел нещо с малка минимална и външен бойлер с вграден реотан и серпентина за котле. Реотанът само за всеки случай, при проблем с газта.
Wow, при работа на 1 степен за такава площ и помещения, май наистина ще е като да сложа двигател на ауди RS в купе на VW поло.
Блазни ме такъв котел заради това, че нямам много място за бойлер в банята, а и пропуснах да кажа, че в едната баня ще има и вана.
Добре, а проблем ли ще бъде хоризонтален бойлер, вдигнат високо в банята?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Здравейте,
проблем ли е да се удължи кабела на датчика за бойлер с още 4 метра...в момента той си е оригинално в комплекта 6 метра.,и дали може да ползвам от останалия ми кабел 2 x 0.75 с който ми е свързано смарт управлението.
Мерси!
Здравейте, от една седмица пуснах подовото, но ми се струва че нещо не е ОК.
Ситуацията е следната - когато подовото загре и термостатите изключат, котела продължава да работи, като започва да пали и да гасне през около 2минути.
Предполагам, защото ел. задвижката за банята е блокирана да стои постоянно отворена и съответно котела си работи заради отворения кръг.
Затова се чудя следните неща:
1. Правилно ли е да има изцяло отворен кръг и няма ли това да доведе до висок разход на газ?
Човекът, който тества системата лятото каза, че трябвало да има отворен кръг за да може котела да си върти водата.
2. Ако разблокирам ел. задвижката (на снимката се вижда че не е изваден червеният щифт) ще се нормализират ли нещата?
3. Ако оставя ел.задвижката блокирана/отворена, а монтирам термоглава на лирата ще има ли някакъв ефект?
Прилагам и снимки на задвижките в колекторната кутия, вида на стайните термостати и връзките на лирата.
Ще съм благодарен на всякакви съвети.
Жилището е тристаен апартемент с подово отопление+лира в банята,
on/off термостати във всяка стая, газов котел BAXI DUO-TEC COMPAKT 24 (3.7-24kW) с настроена Т на водата 42градуса.
Отопляем обем 216м3.
![]()
Аз не съм специалист, но все пак какво управлява котела. Има два вида управление
1. Чрез стаен термостат свързан с котела и управляващ го (модулиращ или он-оф) според зададената стайна температура.
2. Самият котел се управлява според температурата на водата.
Какво правят тези он-оф термостати. Свързани ли са с котела. Ако са повече от един как се разбират помежду си. Имам чувството, че котелът сам се управлява по темература на водата и влиза в режим цък-цък, защото като остане само лирата и минималната му мощност надхвърля нужната в момента.
Този пост е редактиран от VanDan; 02-12-18 в 12:12.
Много поздрави на "майстора" ти. Защо ти е продал задвижка, която ще стои запечатана? Върни му всички задвижки и термостати, остави си само един стаен термостат, който да стои в хола и да изключва котела при достигане на стайната температура. Като гледам много дълги кръгове ти е оставил (предполагам, че в спалните имаш кръгове над 120м, което е предпоставка за недобра работа на системата. Регулирай евентуални разлики в температурите в стаите чрез дебитомерите.
Благодаря и на двама ви (VanDan и Lazar)за бързите отговори, ето и малко пояснения.Работата е мако като "много баби хилаво бебе".
Системата без котела е изградена от строителя и доколкото ми бе обяснено термостатите с три за да може да се регулира температурата във всяка стая,
примерно в спалните да е по-ниска от колкото в дневната. Както съм ги оставил в момента и трите термостата включват и изключват с разлика от 1-2 минути, съответно задвижките се отварят става топло и т.н.
Преди да ми монтират и пуснат котела всички задвижки бяха блокирани, човекът който монтира и настройва котела разблокира всички с изключение на тази на банята. Дали е правилно незнам.
При положние, че при достигане на стайна температура всички задвижки за изключени, т.е. вода в пода не би трябвало да циркулира и аз като VanDan стигам до извода че котела си цъка само за банята.
Лазар за съжаление нямам контакт с моайстора/проектанта изграждал системата и мога само да спасявам положението.
Като човек винаги даващ компетентно и професионално мнение, би ли казал как може да се излезне от тази ситуация?
Все ми се струва, че трябва и лирата да се изключва при дадена температура.
Задължително ли е да има винаги отворен кръг постоянно?
Не те разбрах как да регулирам през дебитомерите, нямам кранове за всеки един от тях.
Означава ли това, че трябва на мястото на задвижките да има кранове?
Съжалявам ако се изказвам лаишки, но това ми е сефтето стакава система.![]()
Добре, не можеш да върнеш нещата, но ти трябват само тези в спалните да речем - ако искаш да задаваш по-ниска ремпература. За хола и банята ги елиминирай, От котела си задавай по-ниска температура, тъй че да няма нужда да изключват задвижките в хола.Задай 35*С, изчакай няколко дни и прецени какво да правиш. Ако имаш външен датчик или модулиращ термостат, теще вършат тази работа, но на теб са ти продали излишно оборудване, а не са ти предложили това, от което има нужда.