Знаем да ти кажа - ако загубите му бяха по-големи, сметката щеше да е различна.
Знаем да ти кажа - ако загубите му бяха по-големи, сметката щеше да е различна.
Здравейте,
Разпалено се получи.
Глидерите са Global VOX и за този размер ги дават така:
Т 60 - 120 W
T 55 - 107 W
T 50 - 95 W
Проверих и се оказа, че котлети в момента е настроено с Т 66 гр. на кръгът за отопление.
Четейки си поста горе се чудя дали не е грешка, че останалите стаи са настроени на по 22 гр., а от хола искам да е 24.
Вчера уеднаквих нощната и дневната (на 24 гр) Т и за вчерашното денонощие ми даде с 1 кубик по малко разход, но времето за работа на котлето остана същото 18 ч. отопление и 2 вода.
Още един въпрос - според вас когато се отопляват стайте, вратите трябва да са отворени или затворени. Питам защото при мен се получава 50/50, тъй като малките постоянно се гонят и възпитанието с вратите отнема време.
Този пост е редактиран от LuboG; 16-12-18 в 23:00.
A не е разпалено. Аз, както и Pepitoff (който много уважавам заради ценната информация, която споделя) съм любител по между другото - Боби и Лазар са експерти, тъй че техните мнения при всички случаи са меродавни. Не знам дали те са видели, че имаш термоглави на част от радиаторите - това може и да е проблем, макар че се съмнявам да ти се удвоила сметката от това, а и както ти споделих - тя далеч не е страшно висока. В сградата, за която споделям случая, няма друг апартамент с подобна сметка до колкото знам. Просто живеещите там си се топлят здраво, отварят си прозорците с часове без да изключват котела. Няма нито един обитаем апартамент наоколо и ... сметката е колкото и очаквах за такива условия (направил съм си подробни сметки за различни варианти). Миналата година щеше да е с 20+% по-ниска като парично изражение, но.....
Мен не ме слагайте при експертите, защото не съм такъв. По скоро поназнайвам някои неща.
66 градуса изходяща температура не е особено ниска температура.
Последно искам да изкажа моето мнение относно увеличаване на радиаторната мощност в дневната където е термостата.
Принципно ако се увеличават радиатори над необходимото това и добре и ще позволи да се работи с по-ниска температура, ще се гарантира с по-голяма сигурност за работата в кондензационен режим. Другото предимство е, че много по-бързо може да догонва температурата когато е необходимо. Всичките тези неща са хубави, обаче мощността трябва да се увеличава пропорционално във всяко помещение.
Това което обаче му се предлага на него да увеличи мощността двойно и то само в дневната където е стайния на мен не ни харесва. Не ми харесва защото там ще стопли по-бързо отколкото в останалите помещения. Котела ще спре и другите ще останат студени. Съответно ще трябва да притвори секретните вентили на същите тези радиатори дето е увеличил в дневната и цялото упражнение да се обезсмисли.
А кой предлага да се увеличава двойно мощността?
Не му достига малко мощност.
Аз ти казвам, че имам същия проблем у дома (невъзможмост за увеличаване на мощността в хола) и ми се отразява на сметката. Не я вдига с 50% нито ще я намали с 50% ако можех да сложа допълнителни глидери. Но определено ще я намали, ако можех да сложа още няколко глидера и да направя 60 W/m3 мощност при 55*С на водата. Да отбележа само, че моя терморегулатор е жичен и се намира именно в хола.
По тая причина съм принуден да държа температурата на водата 65*С и да притварям секретни ветили в спалните.
Прав си, че всичко трябва да е прави балансирано!
Само едно разсъждение още: Дали ще влагаш пари в радиаторна мощност или в изолация е все тая - хвърляш пари на вятъра и накуп, за да си намалиш сметката с няколко ( неустановено коло) процента (в рамките на 5; 6 до 10% макс.). И к'во?
Този пост е редактиран от pepitoff; 17-12-18 в 11:12.
По принцип при правилно сметната система и котел, би трябвало котелът да работи без да спира въобще ако заданието за стайна температура е едно и също. Просто ще модулира и променя мощността си спрямо топлозагубите. Точно както постоянната работа на инверторен климатик с ниска минимална мощност. Но колкото и да е ефективен котела, работи ли той гори газ. Заради сметките се мъчим да го накараме да не работи. Това става основно с много изолация и редуващи се промени в температурното задание. Зависи и от вид на жилището, наличие или не на съседи, особено топлещи такива и т.н. Но накрая винаги си трябва определено количество топлина, която се получава от изгарянето на определено количество природен газ. Така че основния фактор за сметките е цената на природния газ. Нямам спомен досега за толкова години в този форум, някой потребител да се е похвалил, че е снижил с голям процент разхода си с някакви интервенции по котел и система. Да, може да се получи известна икономия при оптимизация на система и котел, но не и в толкова голям обем. Просто разхода си зависи основно от топлозагуби и външните условия.
Аз гледам да държа повечето врати отворени.
Парите вложени в изолация, няма как да са еквивалентни като ефект за сметките с парите вложени в радиатори. Изолацията помага и за комфорт и за сметки. Намалява топлозагубите и съответно количеството необходима топлина и съответно изгорен природен газ.
Този пост е редактиран от VanDan; 17-12-18 в 11:30.
Добре не са точно 50% няма да споря.
На мен ми е любопитно при тези котли съотношението гриво/въздух фабрично ли е настроено или се прави от инсталатора? Най-вече може ли от лоша настройка, примерно (подаване на повече въздух от необходимото) яко да се влоши КПД-то на котела?
При големи котли съм виждал, че ползват газанализатори, дали и при битовите е необходимо и се прави, може да каже Лазар или някой друг който ги въвежда в експлоатация.![]()
На теория ако се ползват новите котли на минимална мощност и на 50/30 режим може пряко сили да се достигне 15-ина % икономия спрямо максимална мощност и високотемпературен режим. Реално котелът никога не работи на максимална мощност и каквото и да правиш от това икономич повече от 7-10% не може да има по мое мнение. В цитирания от мен случай, няма модулиращ термостат и работи само вградената модулация на котела, но това не е същото. Котелът пак изключва, въпреки че минималната му мощност е такава, че може и да не изключва.
Направих си експеримент и сложих работната Т при отоплението на котлето на 55 гр., при което Т в хола се закотви на 23, т.е. не успява да доближи заложените 24 гр.
Моя прочит на това е че тези 3210 W (30 глидера Х 107 W при Т55) не са достатъчни да покрият топлинните загуби на стаята (хола).
Както споменах горе, има място за 7 глидера, т.е. мога да добавя 749 W (7 глидера Х 107 W при Т55), но не съм сигурен дали това ще е достатъчно или ефект няма да има.
Допълнително ми излязоха още няколко въпроса, но ще обобщя:
1. Смятате ли, че тези 7 глидера ще имат някаква смислена промяна?
2. Има ли смисъл от добавяне на фолио зад радиатора? Тук видях доста противоположни мнениея...
3. Има ли смисъл от заснемане на апартамента с термо камера? Твърдението на стройтеля е че сградата има добра изолация, но това вероятно го казва всеки, който продава недвижими имоти.
Допълнително, идеята ми тук е да проверя загубите през прозореца и вратата на терасата, които са сравнително големи - ~ 5 + 2 кв.м. Не съм специалист, но очаквам стъклопакетите да са някакви обикновенни.
Ето и малко инфо за самата стая:
Стаята е с една външна стена, една вътрешна, една граничеща със стълбището и шахтата на асаньора и една граничеща с общия коридор на етажа.
Отдолу апартамента се отоплява, а горния е все още необитаем, което предполагам допринася доста.
Прилагам и скица:
![]()
Сигурно ще ме обвинят, че те карам да влагаш средства, но всепак ще кажа аз какво бих направил...
1. Бих добавил тези 7 глидера;
2. Бих сложил вътрешна изолация на стените към стълбището и асансьора;
3. Бих сложил каменна вата + гипсокартон на тавана.
А ако не искаш да влагаш средства врътни врътката за температура на водата за ОИ на макс. от стайния терморегулатор и остави котела да си прави сам необходимата температура. Той сам ще си намери оптималната температура за поддържане на топлозагубите - колкото са, толкова.
Направи си разлика м/у комфортна и икономична температура на въздуха най-много 1 градус (например: нощем и през деня, когато няма никой да е 22 градуса, а през останалото време 23 градуса).
В спалните използвай термоглавите, за да си регулираш необходимата температура. А може и термоглавите да ги отвориш на макс. и да си поиграеш със секретните вентили на всеки радиатор в спалните. Чрез него можеш да намалиш потока на водата в радиаторите и да отрегулираш съответно температурата.
Ако котела работи на 60*С на подаващата вода то в него ще се връща вода с температура не повече от 55*С, което е кондензен режим на работа.
Разхода на газ няма да го понижиш с кой знае колко, колкото и да се напъваш.
Единствения начин, както казва доктора (VanDan) е да имаш много яка изолация, много малки топлозагуби и преоразмерени радиатори. Това би довело до бързо достигане на желаната стайна температура и изключване на котела поради това, че стайната температура ще надвиши зададената заради преоразмерените радиатори.
След това заради малките топлозагуби котела дълго време няма да включва и съответно няма да харчи газ.
Само когато не потребяваш газ сметките са ниски ;-)
Този пост е редактиран от pepitoff; 18-12-18 в 15:22.
Да те “обвинят”.
Че кой е против изолацията?
Аз бих почнал от тавана(с вата).
Лошото е, че сезона не е много подходящ за ремонти.
Имам предвид, че давам съвети свързани с харчене на пари...
То добре, че поне на чертежа са я сложили, че и това е рядкост.