Питаш за съдействие консултантите и вадят дистанционни.
Качество на картината
Качество на звука
Приемлива цена
Лесен за употреба
"Зелен" с ниска консумация на енергия
Марка която познавам и вярвам
Добра гаранция и сервизен план
Последна технология
Ценови / отстъпки / намаления
Атрактивен дизайн и стил
Голям размер на екрана, който мога да си позволя
Вграден интернет достъп
Позитивни ревюта за продукта на WEB сайтове
Безжична интернет връзка
USB запис
Ultra HD TV
3D съвместимост
Oled TV
Държавно-спонсорирана програма за отстъпки
Curved TV (огънат екран)
Питаш за съдействие консултантите и вадят дистанционни.
Ще ходя тези дни и ще искам да видя и с моя флашка със субтитри как ще показва. Много се учудих на хората, които на черния петък гледаха 4K клипчетата, които са пуснати и така си избираха телевизор. Ама щом има хора, които се връзват на търговски трикове... Трябва да се мисли и анализира, преди да се купува нещо. А на мен форумът много ми помага в това отношение.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Малко са тези, които влизат във форуми преди да си купят телевизор, повечето хора разчитат на консултантите и на това, че те ще знаят какво да препоръчат, обаче не винаги е така. Най-малкото фирмата, за която работят си ги притиска да бутат стари бройки или по-малко продаващи се на неосведомените им клиенти.
В Технополис примерно позволяват, говоря от опит. Предполагам в Техномаркет и останалите по-големи вериги, също. Да, имат си демонстрационна бройка - ако си си избрал модел предварително, която можеш да видиш на живо и да си прецениш, дали да продължиш с точно този модел. След това, ако ще вземаш точно него, ги караш да ти отворят от кашона този, който ще купуваш (там има дистанционно) и си пускаш съдържание, заливки на синьо, червено, зелено и най-вече - черно и, ако всичко е наред - купуваш. Изглежда странно как такива бройки въобще преминават качествен контрол, но има и такива с дефектни пиксели, има и твърди частици в матрицата (примерно едър прах или нещо друго), които стоят като точка и не се променят с картината, както и неравномерни подсветки (ако е LCD), така че е добре да ти хареса поне на първо четене преди да го купиш. Освен това е добре да ги накараш да изключат "commercial/display" mode (тази настройка, на която екранът е на максимална яркост и я използват за избрано показно 4K съдържание за пред клиента), за да си прецениш колко ярък е телевизора всъщност. Така или иначе, тази "Демонстрационна" настройка никога няма да я използваш на нормална яркост в стаята после, ако ще и слънцето да огрява по обед. Отделно, в халетата е изключително светло и трудно се забелязват дефекти в подсветката и т.нар. "облачност/clouding" на черен екран, но по-добре е да го пробваш, отколкото да купуваш на сляпо и да забележиш супер явни дефекти вече вкъщи.
Ако е онлайн, можеш да го върнеш мисля, че беше в рамките на 15 дни (има по-запознати от мен във форума за периода), но си е разправия, разходи, оставаш без телевизор и аз лично предпочитам да си мина през сайтовете за сравнения, да проуча всичко за модела, да си избера конкретно нещо и чак тогава да отида до магазина физически и да го купя.
Аз не бих разчитал на консултантите по никакъв начин, макар че има и по-информирани, но изключително рядко. Повечето не са чували за честота на опресняване на модела и не я знаят, не знаят каква е матрицата (някои даже не знаят какво е матрица), също за операционната система, различните приложения (HBO, Netflix, Kodi), пикова яркост, звукови настройки и връзка с допълнително оборудване, HDR и т.н. Обикновено ще те упътят за марка и ще ти кажат - "това е модела за теб" или нещо от рода. Затова трябва да си подготвен и да настояваш какво търсиш конкретно с модел и марка от самото начало. И да настояваш да си видиш модела от кашона работещ и в перфектно състояние, преди да платиш. Повечето големи магазини поддържат само 2 бройки от модел (една показна и една опакована).
Благодаря много на hristoslav2 за цялата информация, която споделя от първо лице и за всички уникално полезни теми за gaming, новите стандарти на HDMI, подсветки, микролед, съвети за ограничаване на прогаряния и какво ли още не. Те правят форума наистина уникален на световно ниво, защото няма на едно място толкова съсредоточена и подредена информация за всички параметри, по които можеш да си избереш или ползваш екрана.
На мен Техноп.... Варна ми разопаковаха телевизора и ми пуснаха цветни заливки от тяхна флашка. Никой от консултантите (бяха се събрали трима), не се възпротиви.
Гледах го видеото. Не разбирам испански, та разчитах само на това, което виждам с очи. Разлика има със сигурност, но не е фрапантна. Нормален потребител даже няма да я забележи. Още повече, ако не са сложени един до друг с еднакъв сигнал и изравнени настройки. На тъмните видеа и филмите Samsung-а изглежда, че се справя по-добре. Има по-добър контраст и го няма това "греене" на светлите елементи като при LG-то. Виж като пусна Gears 5 на XBOX-а нещата се попромениха според мен. Там ми хареса повече картината на LG-то. Някак си цветовете повече ми допаднаха и контраста също. Нямам претенции да съм голям специалист, това ми е субективното мнение от видяното във видеото.
Съгласен съм с теб, като цяло. Част от термините, които използва не ги разбирам и не знам как точно да ги видя или къде точно да гледам. Този black crush не ми е правил впечатление на моя, а той е с VA матрица и гледам тъмни сцени най-често. Не знам и gamma shift-а какво е и как точно обезсмисля FALD подсветките. Операционната система също е голям фактор в днешно време, да. Примерно вградения Chromecast при Android е страхотно удобство липсващо при другите. С такава лекота мога да прехвърля съдържание от малки на големи екран без кабели... Въпреки, че ако изключим конкретно тази опция като фактор, май разликата не е твърде голяма. Kodi-то също е предимство, но аз така и не разбрах с него и не ми хареса колко нестабилно работи при деректно стриймване на торенти. 120Hz ще станат нещо по-стандартно в бъдеще, но засега шепа източници и екрани го предлагат. Дори и да имаш конзола от ново поколение (PS5/XBOX Series X) и телевизор с HDMI 2.1 и 120Hz пак няма много игри, които да предлагат такива кадри на опресняване. Та можем да живеем и без тях за сега ми се струва. А който има да изхарчи едни пари, няма лошо да напазрува future proof техника. Що се отнася до burn-in на OLED-а информацията е малко разводнена. Някои юзери нямат проблеми без да пазят кой знае каква "хигиена", други имат прогорени панели без кой знае каква постоянна употреба. rtings от своята страна има статия с тестове на OLED твърдящи, че са много по-издържливи от колкото се твърди. И аз не знам вече на какво да вярвам. Знам само едно със сигурност - картината е на съвсем друго ниво и си заслужава всеки похарчен лев за OLED. Някой ден ще си взема и аз.Интересно ми стана и за тези заливки. От къде мога да сваля/пусна такива заливки и за какво трябва да се вглеждам по-точно. Също има ли значение на какви настройки на картината е телевизора?
Има ред причини за загуба на детайли в тъмно-тъмно-тъмно сивото.
- недостатъчната чувствителност на сензорите в масово използваните камери(може и да има такива модели покриващи това изискване - аз поне не ги знам)
- недостатъчният динамичен диапазаон и степени на осветеност с които работят камерите
- осветлението на снимачната площадка, настройките на камерата и употребата на филтри
- компресирането или кодирането при запис на сигнала от камерата (при всяко компресия и декомпресия се губи информация)
- постпродукцията - тук пристига кошмарът за ценителите на качествената картина. Продуцентът се интересува само от разходите и приходите....качеството на картината не го интересува. Режисьорът е същият - заради художествената стойност на филма окипазява картината. Колористът следващ инструкциите и често под наблюдението на режьора манипулира записа - цветове и гамата на заснетите сцени. Забелязали сте, че някои сцени синеят, а други червенеят - това се прави за по-голямо въздействие на сцената. Някои са нарочно затъмнени, а други прекалено ярки - пак с цел въздействие на зрителят. Колористът довършва изкуственият HDR - засилва осветеността на определени от него обекти или сцени.
И може би най важната намеса влияеща на детайлите в тъмните и ярките сцени - това е преобразуването на целият запис от Full RGB във Limited RGB.
Колористът изрязва първите и последните 16 нива на сивото във Full RGB видеото....После полученото Limited RGB видео се разтяга до динамичите граници на първоначалното Full RGB - по този начин се изрязват детайли.
Има ли разлика и каква?
Ако използвате монитор на компютър, тогава разликата между пълен и ограничен RGB има важни последици за качеството на изображението. Така че отговорът е категоричен да. Разминаването е свързано с различните нужди на мониторите и телевизорите в ерата на цифровата обработка на изображения. Също така, имайте предвид, че пълните или ограничени динамични RGB диапазони се отнасят до степени на интензивност на светлината и тъмнината. Те нямат пряко отношение към дълбочината на битовите цветове и HDR работи добре и с двете.
Пълният и ограничен диапазон важат за всеки отделен монитор или телевизор, независимо от пиковата яркост. С други думи, телевизор с 300 нита и монитор с 1000 нита ще имат свои собствени версии на същата пълна / ограничена система за възпроизвеждане. Точно толкова стъпки и за двете, но всяка една и съща стъпка ще има различна стойност на телевизора и монитора (вероятно три пъти по-интензивна на последния). Индивидуалният характер на RGB диапазоните прави калибрирането на монитора и телевизора много важно.
Как да дефинираме пълен и ограничен RGB?
Имаме индустриален стандарт, горните условия се прилагат за sRGB, или стандартен RGB, или просто RGB. Първоначално разработена от инженери от Microsoft, HP, Intel и други компании, скалата има 255 нива на сивото. Това означава, че 0 представлява абсолютно черно на дисплея, докато 255 означава абсолютно бяло. Или най-тъмното и най-яркото. Между тях са по същество 253 нюанса на сивото. Съществуват и други скали за по-нишови приложения, като CAD / CAM, например от 0 до 147, но няма да навлизаме в тях, тъй като те не се отнасят за масовите изчисления. Пълният RGB означава способността дасе показват 0-255 нива или пълния диапазон. Това е, което компютърните монитори използват от години. Limited RGB има диапазон от 16-235. Абсолютното му черно е с 16 нива по-ярко (или по-малко тъмно) от пълното RGB. По същия начин максималното бяло (или яркостта) за ограничен RGB е с 15 нива по-ниско (по-малко ярко), отколкото за пълно RGB.
Защо изобщо съществува ограничен RGB?
Когато дисплеите преминават в изцяло цифрова фаза, създателите на съдържание като кинематографисти и режисьори забелязват, че пълният обхват на RGB по подразбиране причинява проблеми за филми и телевизионни предавания. Пълният RGB има по-широк обхват на тъмнината, така че детайлите в тъмните области се показват по-ясно. За създателите на съдържание това е проблем, защото затруднява „скриването“ на нещата. Филмите на ужасите например обичат да крият нещата в тъмни изображения. Действието показва използване на жици, за да накара хората да летят, но трябва да скрият споменатите жици в постпродукцията. Научно-фантастичните филми и сериали имат много ефекти и CGI. В пълен и жив динамичен диапазон много от тези елементи изглеждат по-малко реалистични и прекалено изложени. След много експерименти гамата 16-235 беше възприета от почти всички приложения в киното и творческите изкуства.
Пълният RGB използва пълната гама и е идеален за използване на компютър. PC-то подава 0-255, мониторът изобразява 0-255 нива.
Limited RGB използва диапазона 16-235 и е идеален за филми и телевизия. PC-то подава 0-255, но телевизорът ви ги орязва до 16-235 нива.
Теоретично OLED телевизорът в PC режим трябва да може да изобрази Full RGB(0-255), но по дефолт работи в диапазона 16-235 нива.
LCD телевизорите би трябвало също да могат да го правят, но поради утечката на светлина в LC, няколко от нивата няма да могат да се изобразят правилно.
Защо това е проблем?
Е, компютърните монитори по подразбиране изпълняват пълния RGB диапазон. Но ако оставите това и използвате монитора, за да видите ограничени RGB източници, ще получите смачкани нива на черното. По същество тъмните области на изображението ще изглеждат твърде тъмни и напълно липсващи в детайли. Така че, за да се наслаждавате на филми и телевизионни предавания на монитор, теоретично трябва да преминете към ограничен RGB. За щастие, вътрешни или изтеглени приложения като Netflix са станали доста добри в автоматичната настройка към HDMI или DisplayPort връзка, използвана за тяхното предаване. Blu-ray са кодирани твърдо до ограничен RGB и просто изглеждат зле на Full RGB дисплей.
И обратното е вярно. Принудете пълния си RGB монитор винаги да работи с ограничен RGB, включително в операционната система, и ще получите измито изображение. Черните стават тъмносиви и много детайли изчезват. По същия начин, ако използвате телевизор като монитор, има вероятност да сте с ограничен RGB. Принуждаването на телевизора да работи в пълен RGB ще доведе до смачкване на черно, както бе споменато по-горе.
Пълният RGB сигнал на ограничен RGB дисплей води до „смачкани“ черни и загубени детайли.
Когато RGB обхвата в сигнала на източник и дисплей съвпадат, имаме повече подробности в изображението.
Какво е решението?
Просто, като при много теми, свързани с видео, уверете се, че дисплеят и източниците ви съвпадат. Гледайте Blu-ray на ограничен RGB телевизор и правете своите игри и компютри на Full RGB монитор. Просто се уверете, че всичко е настроено на същия динамичен диапазон, тъй като всяко несъответствие незабавно ще разруши качеството на изображението ви.
Разбира се, би било чудесно, ако индустрията може да установи в един стандарт. Или ако всички дисплеи могат автоматично да превключват между ограничен и пълен RGB въз основа на съдържанието. Обаче нито едно от двете не се е случило, така че засега трябва да сте наясно с това.
Проверете настройките на драйвера на вашата графична карта и менютата на дисплея, за да изберете правилния мащаб, ако има такива опции. Не забравяйте, че за компютър на монитор изберете пълен RGB, когато е възможно. За компютър на телевизор или Blu-ray на монитор, ограниченият RGB трябва да бъде по-добрият вариант.
https://referencehometheater.com/201...ll-vs-limited/
https://www.howtogeek.com/295569/sho...ation-or-xbox/
PS.
Нещо което пропуснах.За да виждате детайли при тъмни сцени е важно осветението на помещението в което гледате, както и гамата(2.2 - 2.4) на която е настроен телевизора(в ниският клас телевизори режима на картината). Препоръчително е да изключите осветлението.
Този пост е редактиран от hristoslav2; 26-11-20 в 20:35.
Предния петък (черния на Технополис) категорично ми бе отказано каквото и да е време за проби на избрания от мен след предварително проучване от къщи модел ТВ. Поне се съгласи на една "бяла" заливка и до там. Имаше навалица и всеки дърпаше "консултантите" към себе си. Дори имаше сърдити клиенти и си тръгваха поради "липса на внимание". Можеше и аз да си тръгна, но се бях решил и прежалил. Същото беше и в Практикер, но там се отказах след 30мин. чакане да се освободи някой да ми докара от склада един офис стол.
Аз това и направих. Бях проучил 2 модела, но все пак се чудех между тях. То и при мен е сравнително по-лесно. Аз не се интересувам от смарт частта на ТВ, че да проверявам плеари какво отварят, поддържа ли един или друг формат видео или аудио, субтитри и т.н.
Чудя се между 2 телевизора:
Sony Bravia KD-55XH9096 и
LG NanoCell 55NANO863NA.
Съвети!?
Sony-то еднозначно заради 100Hz матрица DTS и по-добрата калибрoвка на картината.
За LG-то пише в diplayspecificatons 40-120Hz???
Стига да имаш парите и да ти се дават, разбира се.
Пише така (40-120хц) щото е с HDMI 2.1 и поддържа такъв сигнал.
Като картина обаче - твърдо Сони-то - ЛГ-то само ако е сериозно по-евтино и се гледа основно денем ярка картина ... ма аз лично пак бих го пропуснал .![]()
Tой хубаво доддържа тези честоти, но това е написано при hardware параметрите на матрицата.
В крайна сметка това означава ли, че последната е native 100/120Hz?