добре че не играете бинго
Ама дай правилния отговор де, недей да гледаш сеира само
повечето алгоритми за дефрост ( изключая тия дето са на твърдо време ) следят сумарната работа на компресора + температурата на външния топлообменник .. увеличавайки вентилатора ти подобряваш топлообмена следователно компресора работи по малко(или на по ниски обороти ) за достигане на желаните градуси и външния топлообменник е по топъл - и 2те неща удължават времето до дефрост .. най общо казано .. щото алгоритмите за дефрост не са съвсем еднакви ,при някои машини се следят повечко неща при други по малко
Алекси, за кой точно вентилатор пишеш? За този на външното или този на вътрешното тяло? Написаното от теб горе важи, ако си визирал вентилатора на външното тяло. За мен, обаче, е загатка как го командваш...
Тогава защо пишеш на обратно? Като подобриш топлообмена, вкарваш повече топлина за единица време и оборотите на компресора се повишават, защото трябва да върши повече работа. Много лесно можеш да го провериш, като го измериш с ватметър (не е нужно да ми вярваш) или прочетеш което и да е сервизно. Номиналната мощност се дава винаги при максимален вентилатор, а при отопление, на максимални градуси (30 или 32). Аз така докарах панасоника до дефрост, за няма и 1,5 часа.
ватметър имам вързан и съм правил всякакви проби .. говорим за поддържане на някаква смислена температура а не 32° когато машината ще работи на макс така или иначе .. вкарваш повече ватове защото фреона излиза по охладен от вътрешното тяло а не защото са се повишили оборотите на компресора
Основната задача на всеки инвертор, след като премине в режим на поддържане на температурата, е да намали колкото е възможно оборотите на компресора. Слабия вътрешен вентилатор държи кондензатора топъл, съответно и налягането е по-високо. И за да се поддържа това по-високо налягане, компресора е по-натоварен. Натоварен компресор=студен изпарител. Силен вентилатор=разтоварен компресор= топъл изпарител. Външния вентилатор, при определени условия и той влиза в играта. При много студено време, при достигане на критично ниска температура на изпарителя, перката тръгва на максимални обороти. Целта е една, да го стопли.
Слабият вътрешен вентилатор държи кондензатора топъл. Майната му на налягането, а от оборотите на компресора зависи дебита на фреона. Компресорът се разтоварва, а изпарителя се стопля.
ХОРА, ВЪРЖЕТЕ ЕДИН ВАТМЕТЪР ИЛИ ТУРЕТЕ ТОКОВИ КЛЕЩИ, ЗА ДА ГО ВИДИТЕ НАГЛЕДНО!
Именно...моето мнение се базира на предположението за промяна само на скоростта на вътр.вентилатор, без промяна на температурата в стаята, т.е. без допускане на спадане на температурата. Предполагам и затова и другите са на моето мнение, че ще са по-редки дефростите, поради по-слабо натоварения компресор!
Ако COP на силен и слаб вентилатор има пренебрежително малка разлика, то скоростта на вътрешния вентилатор не би трябвало да влияе на замръзването на външния топлообменник.
Не знам защо спецовете не се включват в темата... май трябва някой модератор да премести темата в "хладилна техника" за да получим аргументиран отговор
Без да съм специалист по мои наблюдения на подовият дайкин(защото той има дефрости на 55 минути до 80 минути при външна температура под+2 градуса и вътрешна зададена повече от 24 градуса ) при максимален вентилатор се получава много силно течение, макар че най-бързо се повишава температурата на помещението. От друга страна повечето въздушен поток отнема повече топлина от фреона.Фреонът трябва да е с определена температура, а колкото по-ниска е външната температура толкова повече работа върши компресора=повече се натоварва, за да може да осигури постоянна газова фаза на фреона.Същото се получава и при максимален вентилатор на климатика и външна температура под +2 градуса=по-силен вентилатор=повече работа за компресора поради по -охладения фреон, по-натовареният компресор води автоматично до дефрост.
По мои наблюдения вентилатора и климатика е най-ефективен в режим отопление на една чертичка под максималната(тоест на предпоследна степен) и така дава най-добри резултати, но пък не е най-комфортно.
В това отношение(на комфорта) фуджицу засега са ненадминати от дайкин.Надявам се новият дайкин Уруру-сарара с 5 слоен вътрешен топлообменник да е по-добър от фуджицу по отношение на чувството за осезаема за човешкото тяло топлина и дефрост, но докато някой не си закупи и сподели нямам намерние да рискувам.Нямам тошиба, за да направя сравнение, може и да са по-добри от фуджицу.
П.П. Подовият климатик дайкин е добре замислен и е доста добър климатик, но дефроста му пречи да бъде отличен в режим отопление.Трябвало е да програмират дефрост не по-често от 240 минути и дори да са налице условията, да направи дефрост след като изтекат 240 минути от последният такъв.
Този пост е редактиран от justify; 23-12-13 в 01:21.