При такива ниски температури климатика е най добре да е на максимална скорост на вентилатора. Много пъти съм казвал климатика да не се държи на ауто.
При такива ниски температури климатика е най добре да е на максимална скорост на вентилатора. Много пъти съм казвал климатика да не се държи на ауто.
а защо като е на максимална скорост, става въпрос за general12ub, при зададени 20* външна -7-8* работи на ниска и не може да влезе в максимални оборотиПървоначално публикувано от Julian
Не затопля фреона до необходимите градуси и затова вентилатора се самоограничава.Ако успее да го затопли повече,сам ще включи на по-висока скорост.
Моето 9LCC като му дам максималните параметри за работа (heat, fan max, +30) има период на адаптация от няколко минути, но след 7-8мин успява да качи изходящата струя на около 45 до 48 градуса. Над 50 никога не съм го виждал. Това при входна от около 20-21 градуса. При монтажа обаче са направили груба грешка, като са сложили тръбния път в обща изолация а той е към 6-7 метра. И затова си мисля че не може да качи над 50 градуса.Първоначално публикувано от justify
@Turbosol, при теб това ли е потенциалния максимум като температура, който може да изкара машинката? Ако я сложиш на +30 и макс на вентилатора какво е поведението и след 10мин като изходяща струя?
Иска ми се да отсея малко плявата от моята тема. Затова ще оформя нещо като извод от целия дебат до сега.
Първо според мен данните от първото замерване не са нормални. Също така не е нормално според мен на недостигната температура и режим AUTO на вентилатора, същия да е избрал да работи на MEDIUM. От конкретните отговори искам да отделя следните, със моя коментар:
1.valen1
"Освен че причината може да е в модела, също и от намаляло количество фреон или ако не е бил вакуумиран при монтажа."
-още преди да пусна темата бях решил като се стопли времето обезателно да викам техници за замерване на фреона.
2.vanko68
"...или пречупени тръби,или запушена частично тръба при заварка,ако е правена де..."
-заварки не са правени. Относно пречупените тръби....незнам.
3.vanko68
"Не затопля фреона до необходимите градуси и затова вентилатора се самоограничава.Ако успее да го затопли повече,сам ще включи на по-висока скорост."
-напълно съгласен. Режим AUTO е режима, който трябва да се използва! Климатика сам преценява скороста на вентилатора по ред критерии. Щом компютъра е пуснал команда да работи на MEDIUM значи няма достатъчна температура на фреона и по този начин се избягва дискомформа от "студен вятър" в стаята. Но все пак се опитах ръчно да го пусна на HIGH, познайте......- еми не иска....Именно на въпроса защо фреона не достига нормални температури се мъча да намеря отговор.
Това са мненията, които според мен са верни. Специално на хората дето ме питат колко квадрата е стаята и .т.н. - еми не моа да ви хвана логиката за какво ви е тая информация. Не разбирам от климатици но мога да мисля! След като ви давам входяща температура за къв чеп ви квадратурата на стаята?!
И също така (макар че няма значение) не си спирам климатика. От как съм го пуснал ноември месец до сега не е спиран....
Така си е, важна е температурата на въздуха при входа и изхода от вътрешното тяло на максимална мощност на компресора и максимална степен на вътрешният вентилатор, а това дали климатика стопля дадено помещение си зависи от модела и мощността климатик, също от топлозагубите на помещението.Първоначално публикувано от Turbosol
Пич кажи първо с какъв термометър мериш и къде точно мериш?
Ако си с електронен и поне малко от малко марков дорбе ама ако е домашен забрави да си точен в сметките.
Първо засили климатика на 30 след като е направил дефрост вентилатора на силна степен.
Първо измери външната след 10-на минутки замери в стаята колко е но близо до климатика(не пред него) след това замери колко искарва той и така може да получиш по точен отговор.
Не се смейте, но според мен е точно. Меря с дигитален марков термометър за телесна температура.Първоначално публикувано от TIMBERLAKE
Вкарвам му сондата почти до турбината.
Тези термометри работят на допир! Трябва пряк контакт, не въздух. Според мен дава тотално грешни данни в този случай.
Не си прав. Накрайника на сондата е метален, а вътре е датчика. На термометъра му е все едно има ли допир, няма ли. Започва да показва веднага след като обкръжаващата го температура е над 26 градуса.Първоначално публикувано от deian
Ей обаче тая мойта щайга може и да не топли както трябва, обаче все пак топли и не мисли да спира. Тая нощ беще под минус 20 градуса. Сутринта като станах беше минус 15.....
В стаята продължава да е 20-21 градуса със съдействието на печка духалка на първа степен....
А каква е в крайна сметка причината за да не може да се затопли фреона (недостатъчно количество фреон....)??? Честно казано за мен е непонятно в две съседни стаи работят 12lcc и 9lcc, девятката работи безпроблемно а 12-ката не (вентилатора е самоограничен-не подлежи на контрол). Нещо много интересно вече спря да се чува характерното "кипене" при превключване в режим на размразяване.Първоначално публикувано от vanko68
Turbosol Днес направих следния експеримент:
Сутринта изключих климатика, отворих прозореца и излязох да разходя кучето за около половин час. Прибирам се, включвам климатика, слагам термометрите и започвам да отчитам:
входяща температура 17,6 С - 17,8 С вентилатора на авт. и превключва от мин. на средни.Невъзножно ръчно превключване на вентилатора.
изходяща температура 32,4 С - 33,3 С.
Първи дефрост след 25 минути.Външна температура -14,8 С.Зададени 24 С.
Излизам и по някое си време към обяд правя други отчитания:
входяща температура 24,4 С - 24,8 С вентилатор на авт. поддържа около и под средни
изходяща температура достига 47,0 С и изключва компресора.
Вентилатора може да се превключва на различни степени.
На ниски изходящата температура достига 48,3 С и изключва компресора,
на средни изходящата температура достига 47,3 С и изключва компресора,
на високи изходящата температура достига 45,4 С и изключва компресора.
Помещението и климатика са по големи от твоите.Не съм пречупвал тръби, нито съм изпускал фреон, даже и кабела не съм пречупвал.Отоплението е само и единствено с климатика.
Харесвам хора които мислят, така че мисли.А ако можеш да хванеш и логиката още по добре.
Преди да почна да мисля кажи климатика същия като моя ли е? Или поне девятка ли е?Първоначално публикувано от geozap
EDIT
Всъщност успях да помисля. Ако климатика ти е девятка значи моя си няма на идея как трябва да работи. Изключително е далеч от истината моята щайга. В тоя студ е инпасъбъл просто да изкара въздух с температура близка до 50°C!
Не съм мерил но по усещания такива температури моя изкарва когато навън е +5°C и повече.
Ей затва нема си зема повече FUJI, FUJITSU, TARATANSI и тъй нататък. Бахти излагацията. Иначе консултанта в магазина ми викаше:
"земи, няма сбъркаш. Това е най-новия им модел - LGC!!!" Да им е** новия модел. Даже и другите им модели да струват щом са позволили с тоя модел да се издънят така - значи тая марка не струва! Следващия ми климатик ще е Дайкин, Мицубиши или Кериър!
П.С>
Е все пак на пролет ще викам специалисти да му мерят фреона ама.......дет са вика вече ми е развалил настроението....
Turbosol проблема не е в марката нито в модела(до някъде) поне както обясняваш нещата проблема е и в тебе и в "специалистите" дето са го монтирали и не са направили замервания след пускането му!
А и щом в магазина са ти гарантирали че няма да сбъркаш ходи да ги тормозиш не да пъшкаш и да офкаш тука , тука няма кой да реши проблема ти.
Да 12LCC е с минимално топлоотдаване 900W, а 9LCC е с 500W... При мен 12-ката е точно оразмерана за стаята и при -10 е самоограничена... 9-ката е преоразмерена и при минусови температури се случва дори да изключи и вентилаторът подлежи на контролПървоначално публикувано от didko