добре,сега вече това при мен е не е направено,бихте ли казали какви може да бъдат последствията?ако трябва да ги търся отново?
добре,сега вече това при мен е не е направено,бихте ли казали какви може да бъдат последствията?ако трябва да ги търся отново?
Когато слагаха тръбите,беше ли ясно и слънчево при теб? Ако е така,въздуха е бил сравнително сух и няма да имаш повод за притеснение.Ако е валяло или е било влажно времето,тогава вече ще си проличи.
Написал си за хитачито нещата както трябва, продухване с азот и зареждане с везна. Това е добре. Ама да караш помпата на слух и то за 2-3мин, това е неправилно. Хората продават електронни вакуумметри, това което всички техници правим само с манометрите е неправилно. Тя стрелката се забива надолу, и ти си мислиш, че си готов. Помпата ти утихва, и айде готово. НЕ е правилно. Правил съм си експерименти с включен с допълнителни маркучи прецизен дигитален вакуумметър. Системата стандартен сплит. На 3-та минута влизам в зоната на 500 микрона, там където сме вече ОК, вакуума е добър. Само че като затворя крановете и оставя за няма и 1 минутка подналягането започва да се качва. Това е в следствие на влагата която има в тръбите, дори и да си продухвал с азот и да няма влага, пак се получава същия ефект. Какво ти пречи докато си оправяш кабелите и навиваш изолациите и пиеш едно кафе с клиента да оставиш помпата да работи 15-20 минути? Просто не е достатъчно само 2-3.. Работата с помпата на слух, е все едно да зареждаш фреона с бутилката в ръка.Първоначално публикувано от ewgeny
И да спомена само, всички техници са виждали какъв конденз става върху тръбата като я внесеш на топло през зимата. Дори и да е затапена в крайщата не е гаранция. Ако има видими капки, не съм сигурен, че и помпата ще ги изкара.
Изкарва ги,но след продължителна работа,както си описал. Заварявал съм тръба в единия край и съм слагал 1 гр вода в нея.Теглил съм всичко на електронни везни до 0,01 гр.След 30 мин вакуумиране нямаше никаква вода според везната.
Възможно и така да е, но вместо да вадя влагата с помпа, предпочитам обилно продухване с азот. Това спестява доста време за вакумиране, особено при големи инсталации.
По въпроса на автора на темата, за високо смукателно и ниско нагнетателно налягане. Когато системата няма байпас с горещи пари, или някакви други такива както в случая, тоя признак единствено и еднозначно говори за намаляване ефективността на компресора. Недостатъчен фреон, презаредена система, или наличие на некондензиращи газове или влага в системата имат други признаци! Техниците вече са пробвали със зареждане по етикет, с везна, след вакумиране 40мин и т.н., но пак не се получава. Защо ли?
Азота не е хигроскопичен и не вярвам полепнала капка в единия край да я изкараш от другия,колкото и духане да пада.Във въздуха има 80% азот-защо направо не ги продухваме тръбите с компресор с влагоуловител на изхода си? Азота като инертен газ се ползва при заварки да не се образува окалина отвътре,понеже не образува окиси като кислорода.Не става за премахване на влагата.По тая логика и с "изфъскване" на фреон би трябвало да стане.
Ванко, има ли значение дали ще излезе капката, дали няма да излезе. Не ми се започва някакъв безмислен спор, както в темата за гаранциите. Аз като техник работя по правилата, и нямам проблеми, нещата са ОК. И като такъв знам, че добро продухване с азот и добър вакум са един от важните фактори за дълготрайната работа на една хладилна машина. Срещал съм из форуми разни че някой вместо азот ползват CO2 Всеки си работи както иска, света голям, хора, принципи и начин на работа има всякакви.
provigo, поздравявам те за това, че работиш професионално и със старание . Но забележи, че съм написал когато е над 15-20 градуса. Това е защото водните пари не са кондензирали при каквато и да е влажност, направи справка във графиката за влажен въздух. А относно познаване по-помпата - след като поработи и извлече въздуха, защото няма вече нищо за смукане и клапана просто не се отваря и тогава има специфичен звук. Оставям системата затворена. След като свържем кабели и пием кафе, пускам помпата, вакуумира маркуча и манометрите и пак стига до положението със специфичния звук. Тогава отварям манометрите и ако се чуе клапана, заначи има пропуск, ако не занчи вс. е ок. Метода е изпитан и открива изключително малки пропуски дали има или няма. За сега схемата работи перфектно. Успех.
аз все пак тормозех малко помпата и я оставях да поработи дори и със спефифичния глух пръцкащ звук За по-сигурно
vanko68-Ако е валяло или е било влажно времето,тогава вече ще си проличи.
а по какво ще си проличи?
Когато влагата се носи с фреона из системата,накрая стига до капилярката.Там температурата на фреона рязко спада и има условия капката да замръзне.Има два варианта-да запуши частично сечението на капилярката и да намали дебита на фреона в някаква степен.Оттам намалява ефективността на климатика или мощността му.Другия вариант е да запуши напълно сечението.Фреоновия поток спира,претоварва се компресора и защитите изключват климатика. След няколко мин капката се размразява и климатика заработва нормално за неопределен период.Може и месец да работи,може и 10 мин.
Въпрос: Ще замръзне ли капката в капилярката при плюсови температури на изпарение?
За признаците за влага, може и по нищо да не си проличи. Зависи от концентрацията. Просто така ще си работи, това ще повлияе в дългосрочен план на дълготрайността на машината ти.
Отговор - това,че измерената температура на изпарение при контролния вентил е плюсова,не означава,че е същата в капилярката.
Ванко, въпроса е за температура, респективно налягане на изпарение на системата. Аз като сложа манометрите, гледам налягането при вентила, което е малко по-ниско от реалното налягане в изпарителя, понеже вентила е близо до компресора който засмуква. Значи и температурата ми на изпарение ще е малко по-висока от това което ми показва манометъра като налягане (t° изпарение). Това е за климатици, при среднотемпературни и нискотемпературни инсталации влагата прави ледената тапа във вентила както си писал по-горе и пресостата по ниско налягане реагира след няма и половин минута Абе всъщност няма значение, идеята е, че дори и да има влага, тя не винаги ще замръзне, но си оказва негативното влияние. Може да си циркулира докато бъде поета от дехидратора ако има такъв например. Не знам дали сегашните клими тип минисплит имат дехидратор, или само обикновен мрежест филтър тип цедка Така го пишат поне - STRAINER. Не съм се заглеждал толкова. Големите машинки дето слагаме за централни системи си имат.