То при това свързване нещо ако даде фира добре е вносителя да си знае предварително. Платка сигурно не е евтина че модела е нов. Прати им тази снимка на пощата.
То при това свързване нещо ако даде фира добре е вносителя да си знае предварително. Платка сигурно не е евтина че модела е нов. Прати им тази снимка на пощата.
"Ако предлагаш помощ май ще трябва да Ви потърся."
Нямам право да пипам машината която не сме монтирали. Не виждам добре на снимката кабелите но хитачитата вътрешните работят на 36волта а не 220.
Този пост е редактиран от VeleV.Klima; 08-02-20 в 20:28.
Не съм специалист по климатиците, но този климатик според мен е ....измислица. Толкова ли е скъпо и трудно да се поставят такива филтри на външното и вътрешното тяло и захранването да е без значение къде ще се подаде? Това ли е уважаваща себе си фирма Хитачи? Погледнах схемата на моят Тошиба мирай и такива филтри има и на външното, и на вътрешното тяло, включително и с варисторите. Няма значение къде ще се подаде захранването. Обикновено по-удобно е да на вътрешното тяло.
А тия отклонения в градусите... според мен едва ли е от тия филтри и неправилното свързване в случая.
Да, съгласен съм, че трябва да се гледат схемите и да се спазват ТОЧНО указанията за монтаж.
Но не трябва ли монтажниците да са обучени за точно определени марки климатици, а не да са "специалисти" по всички? Защото както се оказва, всяка марка си има своите особености. И тия особености може да не са само в ел. захранването, а и в други неща и от там да идват и последващите проблеми.
Опс...сега обърнах внимание, че логото на профила ти е Хитачи и затова може би го приемаш толкова лично.
Кое в поста ми е измислица?
Това, че има един филтър и това се базира на твоето изказване по-напред, и това определя точно къде да се свърже захранването, което е супер тъпо и неудобно в повечето случаи?
Кое е измислица - 5-те градуса разлика показана от три измерващи източника?
Малко си починете...
Изпратено от моят Mi Note 10 с помощта на Tapatalk
Темата е отново отворена и се надявам да се спазва добрия тон.
Във връзка с това постоянно "бичене" и достигане на високи температури в стаята, мога ли да коригирам по начина от по-горния пост?
На "+" или на "-" трябва да се настрои?
Малко размисли и страсти: ако съм задал 20 гр,, а в помещението е 25 гр. и задам +3, би трябвало "термометъра" на климатика да отчете 20 гр. + 3-те, които съм му казал в повече и да знае че е 23 гр!?. Така би трябвало да се намалява дебита /вентилатора/, както и топлото, и температурата в помещението да е по-близка до заданието!? Не знам каква е логиката на машината. Или трябва да е в "-"? Ако някой знае, нека сподели, за да няма проба-грешка.
Какво направих вчера: направих офсета на температурата +3 гр. и запуших дупката в картона с подръчни средства, сиреч парцал.
Цяла вечер, както и през нощта на зададени 24 гр./авт. вентилатор, климатика е поддътжал 24 +/- 0,5 до 1гр. Не знам дали офсета или запушената дупка повлияха, но до обяд работи както трябва или по- скоро, както очаквам.
Не разбрах само къде е температурния датчик на вътрешното тяло.
Ето тук трябва да е датчика за стайната температура.
![]()
Колега babatam, има ли развитие по казуса?
Развръзката е следната.
Климатика беше свален и пратен в сервиза на официалния доставчик /които се оказаха доста разбрани/. От там ми казаха, след 48 часови проби, че двете тела - вътрешното и външното нямат проблеми и отговарят на характеристиките от производителя, подплатено с констативен протокол с подпис и печат. Препоръчаха монтаж от ОМЦ /оторизиран монтажен център/, поставяне на нови стойки и антивибрационни тампони под външното тяло.
Монтажа бе извършен от същия екип, към който е и гаранцията, преди седмица. Захранването бе оправено по инструкция, тръбите са с отделни изолации и увити с изолационна лента, поставени са нови стойки с антивибрационни тампони, този път върху изолацията. Тръбите са запенени с монтажна пяна.
Не съм проверявал нивелация и т.н., само видях, че има два кабела, които отиват към външното тяло. Като цяло монтажа е извършен както трябва и нямам забележки.
След една седмица експлоатация мога да кажа, че вътрешното тяло си пука, цъка и ... продължава да си издава шумове. Монтирано е на стена от гипсокартон, върху монтажната планка, която е в комплекта, което предполага, че няма как да е усукано и прочие.
Външното тяло при работа на компресора има вибрации, които се предават на стената /която е парапет на усвоена тераса, който е зидан с тухли, излят с бетон или панел, но е доста дебел, като поне за тухла единичка и нагоре е иззидана с итонг и има четирикрилен прозорец/ и "бученето" продължава. По мое мнение, "бученето" е само на тази стена, тъй като се чува само в стаята и извън нея, когато е отворена вратата на стаята. Затворена ли е вратата извън стаята няма такъв шум. Това го установих, след като малко грубо се подпрях на преградна стена от итонг и той изкънтя също така глухо и "тъпо" /до преди не бях обръщал внимание на тази стена/, както и звука от вибрацията.
Относно този проблем, имаше предложение от колега във форума да се монтира на монолитната стена на сградата, но това бе свързано с монтаж на вишка, нови тръби, кабели и най-лошото, при проблем с външното тяло, нямаше да има никакъв достъп /в момента е монтирано под прозорец на трети етаж, а предложението бе зад ъгъла - апартамента е краен/ъглов в блока/.
Ако някой има опит с отстраняването на такoва бучене от климатик, нека даде съвет как да се отърва от него. Следваща стъпка е разговор с фирмата вносител да им го връщам или да го изкупят на някаква цена - все пак му няма нищо, просто си е такъв и като не стане, което се предполага, преместването на този климатик в друго жилище, където ще се ползва само лятото и закупуване на нов. Остава въпроса какъв?, но да стигна до там.
поздрави и се пазете
корекция: стената не е цялата и тонг, а е иззидана нагоре с итонг
"..., който е зидан с тухли, излят с бетон или панел, но е доста дебел, като поне..."
Този пост е редактиран от babatam; 16-03-20 в 15:47.