Нагласих го на 16 градуса и максимамален вентилатор след повече от 5 минути работа и двата вентила бяха студени, но по нито един от двата нямаше обледяване.
- - - - - - - - - -
За съжаление май са и двете, ние сме на 3-то последен етаж на къща има изолация на стените, но няма изолация на тавана, а точно където е монтирано външното тяло на климатика покрай къщата почти цяла зима има един студен вятър, който тъста ми нарича "софиянеца"
Може да се окаже, че нещата с фреона са наред (освен ако компресорът не отива в сейф моуд, без токови клещи или манометри не се хваща). Остават или големи топлозагуби на помещението или грешна информация от някой температурен датчик на външното. Или си е такъв модела, като хитачитата ми, с новия софтуер. Сиреч, цепеница.
dodo_pv, я сега пробвай същото, което съветеваш на твоята машина (Toshiba-та) и гледай какво ще стане с крана в първите пет минути. Дай на Hi-Power и гледай. Това на око не става, трябват инструменти и да познаваш машината. Ако беше така, щяхме да правим диагностика в ebay, така от вкъщи.
Едно време като видях на Тошибата 42 бара си помислих, че е дефектна, но се оказа, че им е стандарт.
Никой не говори за диагностика. Имаме обявен дефрост на 40 минути и съмнение за изтекъл фреон от хоратата, които би трябвало да са по-наясно. Играл съм си с пробита машина в Косово, преди няколко години и видях, каквото гледах. Зареждаха ми я с фреон всеки ден, по обедно време и си бачкаше прилично, почти до полунощ. Така 4 дена. Докато не се освободи стая с херметична машина, за да не се правят повече гимнастики. Освен, че трупаше лед по вентила, към края на "полувремето" замръзваше горната страна на вътрешното тяло, както камерата на стар хладилник "Зил", забравен с отворена врата. Тошибите ми, за радост, са доста далеч от гореописаното и се надявам това да не се промени. Едва ли би замръзнал вентила на осмицата, но ще проверя, като се прибера в края на седмицата.
Трупането на лед по крана е различно от заскрежен кран в режим на пълна мощност на мощна машина в първите минути. Понеже ги пускам всеки ден и ги гледам, та затова ти казвам.
Колеги, имам проблем с такава машина на клиент. Наблюдавал съм е много дълго време. Дефроства на по къс интервал дори. Тъкмо развива всичките си 30++ бара 47-49°C темп. на излзиащата струя въздух от вътрешното тяло, има си всичките грамове фреон, развърта се комрпесора на пълна мощност всичко е 6, падне ли с 2-3 градуса въздушния поток вътре намаля мощността и след малко влиза в дефрост ... няма и 30 минути, а самия дефрост си е около 8-10 минути с изчакване спад налягане, реверс на четирипътния, пускане на компресора... после спиране след отчитане на топъл фреон на външния топлообменник, стоп компресор, реверс на 4-пътния пак старт и при обогатен външен топлообменник с топли пари вади 49 градуса (при външна 0°C...-5°C) и отново падне ли въздушния поток с 2-3 градуса цикъла се повтаря и реално климатика не може да се застои в отоплителен режим и тотално не топли !!!
Външния топлообменник подчертавам, че няма грам скреж !!! .. мерих датчиците според мен са много добре (меря ги по волтаж по време на работа).
Сигурен съм, че нещо софтуерно се случва и не всички бройки са такива, т.к. съм монтирал над 20 такива но единия ми къса нервите. От ClimaCom се правят на луди ... нищо не ми казват по случея, а клиента е яко прецакан, което на мен не ми се нрави и се опитвам да му помогна...
Надявам се на компетентно мнение. Как можем да излъжем софтуера и програмата за дефрост за да избегнем това прекомерно често и безмислено размразяване.
Мислил съм да излъжа датчик но това е инвертор той събира информация от много места. отделно проблема, е че монтажа е с алпинизъм, демонтирва се отделно един огромен стъклопакет и няма смисъл да ходя неподготвен....
П.п.: Пробвал съм да долея 50 грама после 100 грама R410A по везна с надежди за вдигане налягане и температура на външния топлообменник (т.к. тръбния път е 6 метра), но нали е със стъпково моточе (Ел. Термо Регулируем Вентил), освен, че се влошава малко К.П.Д.-то на машината и вдига малко повече ток за да постигне същото налягане .. няма положителен ефект! (дори както споменавам отрицателен). Имам монтиран такъв със 12 метра тръбен път и без доливане на фреон - сцепва !
Моля за компетентно мнение ..... ?
Този пост е редактиран от _Technics; 10-02-17 в 01:27.
Без да знаеш алгоритъма за дефрост и точните условия при които включва размразяване не можеш да го излъжеш. Спести си усилията. А при някои марки/модели дори да знаеш алгоритъма, пак не става да се излъже. Примерно ако взема информация за дефроста от вътрешните тръбни датчици не става да го пипаш, защото и eev-то взема информация от тях и ще объркаш изцяло работата на климатика.
А такива експерименти с добавяне на повече фреон от допустимото не си прави, защото ако компресорът случайно засмуче течен фреон, знаеш ли на какви хубави парчета се чупи буталото вътре в цилиндъра?
Ако все пак успееш да намериш някъде дефрост алгоритъма на този Дайкин, дай го насам да видим може ли да се пипне нещо.
Най-вероятно е от датчици, ако другите такива модели не работят така( да са програмирани така) Тръбния датчик на външното тяло първия заподозрян и после за околна температура, най-добре ги смени, и проверка се прави като им се мери съпротивлението при спрял климатик, и извадена букса от платката.
За този модел никаква свястна информация не са дали. Нито колко са датчиците във външното тяло, нито какви са им стойностите, дали дефростът продължава по време или до достигане на температура - абсолютно нищо, все едно че външното тяло не съществува. Ако тръгнеш да го пипаш на сляпо, може да го превърнеш в ледена буца.