FT35 и AY50 са си с еднакви външни тела, нищо че единия се води 12-ка, а другия 18-ка. FT серията са с нагреватели във външното тяло и изглежда че вътрешните им тела работят на доста завишени обороти.
Те толкова серии имат че незапознат човек може да се обърка какво да купи и накрая да го реши заради дизайна на вътрешното тяло
- - - - - - - - - -
Правилно, но с малко уточнение за LN-серията, че и там има различни версии
LN25VG - еднороторен, LN35VG - двойнороторен компресор, но с по-малък обем
LN25VGHZ /версия с нагревател/ - двойнороторен с по-малък обем като при LN35VG - който компресор вероятно ще има и най ниско минимално топлоотдаване, според данните на производителя на компресорите
LN35VGHZ - двойнороторен, но с по-големия обем
А между другото AY серията имат и 5-ца и 7-ца с по-малки тела, но изглежда не се внасят у нас
Може да допълним и за останлите варианти:
Двойнороторен, двуредов, с по-голямото външно тяло(40 кг) - AP60, AY50, FT35, FT50, LN50VG
И с най-голямото външно тяло(55 кг) - AP71, LN60, LN50VGHZ
- - - - - - - - - -
Двуредов, и с по голямо площ. Външното тяло е по-голямо и по-тежко.
Малко ъпдейт за тунинговането, което мислих да пробвам на старото GE35. Не е по темата за AY, но се отнася за всички климатици на Електрик, защото принципа на дефрост е подобен.
Та промених съпротивлението на дефрост термистора да отговаря на такова при 3-5 градуса по-висока температура според моите преценки и графиките, които го изобразяват. Иска си още тестване, ако времето го позволи, но изглежда че от първия опит има промяна в желаната посока за разреждане на дефростите.
Първата нощ нямаше висока влажност при нас и съответно никакви дефрости, но през втората нощ макар и да не успя да падне под 0 градуса се появи мъгла, която вдигна влажността до около 93%, което е достатъчно да започне трупане на скреж по външното тяло и за около 2 часа запушва напълно топлообменника. При такова заскрежаване преди размразяваше примерно до 1 час, а сега от 2 часа до близо 3 часа.
Също мислих че като се излъже температурата на този термистор, това ще доведе до по-ранно спиране на размразяването и дори да не успее да разтопи всичко, но в този случай не се случва това и след като разтопи всичко, процеса продължава още малко време. Може и с още повече скреж да се тества според мен за евентуално още по-голямо разреждане на дефростите, като трябват тестове и с други стойности на съпротивлението, а и как би било при по студено време, каквото може и да няма до края на тази зима.
Сега друг е въпроса че на нормален потребител не му е работа да пипа по климатиците, а и не насърчавам никой да го прави и не нося отговорност за повредени климатици и токови удари с опасност за живота, в случай че някой не знае какво прави. Просто споделям за моите любителски експерименти.
графиката не е линейна и реално тия 3-5гр си ги сметнал при -7 , докато при +13 разликата е половин градус - поне това показват моите сметки на Хевито
Да, забелязах че не е линейна и се опитах да преценя горе долу каква е стойността на съпротивлението при около -3 градуса. Първо писах че дефроста се активира на -1 градуса на термистора, но там където го прочетох не се споменаваше за кои модели климатици се отнася, а на друго място пишеше че се активира при -3 градуса на термистора и се споменаваха по-масови модели на МЕ.
GE35 и AY42 се намират в една голяма отворена тераса и се е случвало да ги хвана да размразяват в един и същ момент само с 2-3 минути разлика, та явно се спазва с точност и важи за стари и нови модели. А стигна ли до оптимален вариант ще модифицирам и AY-то, само дето там ще е нужна малко креативност, че нали е в гаранция и не е препоръчително да има следи от външна намеса като запояване и т.н.
Промених още малко съпротивлението в по-либерална посока, но времето не е на моя страна, за да се види ефекта. Също става въпрос за двуредов топлообменник, а при едноредови може би ще трябват малко по-различни стойности.
Poco, чак сега се усетих какво може би имаш предвид, че при затоплянето по време на размразяване, разликата вече не е толкова голяма и затова вероятно приключва дефроста, както трябва. Не се бях сетил за това, иначе за този конкретен модел го пишат, че дефроста приключва при 5 градуса на термистора
За мен е интересни. Във финландския форум ония дни попаднах на някакъв пич, който си модвал МЕ-тата.
Уж и аз се опитах да потърся нещо по темата, защото съм сигурен че все някой се е сетил много преди мен, но не намерих нищо конкретно.
И честно казано само през първите зими след като взехме това ge35 видях на практика дефрости на 45 мин, от които може да не излезе по-дълго време и ако навън наистина е доста студено и помещението е с големи загуби, не е особено комфортно. Още тогава бях започнал да чета из този форум, за да се ориентирам какво да избера и бях запознат с това предварително.
А през последните години с промяната на времето съвсем забравих за това поведение и чак сега като имаше 2-3 такива дни, се сетих че може би може да се пипне нещо, щом хората човъркат по други марки с проблемни дефрости, за да си ги нагодят както искат.
Даже преди да го пипам се сетих да настроя едно умно реле, което да го изключва през определени интервали, само и само да избегне размразяването, за да добия представа колко дълго заскрежаване може да понесе и как се променя разхода. Съвсем логично моментния разход се покачва, когато работи със запушен от скреж топлообменник, но накрая може да е по-малък сравнен с период на чести дефрости, като не опира толкова до разхода, а повече до това че енергията се е ползвала повече за затопляне на помещението, а не за затопляне на околната среда
В този Varmepumpsforum излязоха разни постове по темата, но нищо конкретно като решение, а и не съм търсил много
- - - - - - - - - -
Хаха, те си имали цял проект за модване на дефроста конкретно за LN серията, но доста усложнено решение с допълнителни платки и електроники и пипане на другите датчици, освен дефрост термистора. А дали има нужда от това е друг въпрос.
Слагам линк, който иска да погледне - https://mitsurunner.com/doku.php?id=en:start
Този пост е редактиран от casal; 02-03-25 в 01:04.
то ако размразява заскрежен не е проблем .. проблема е когато размразява без нужда ,при този модел 2.5 часа е най дългия интервал под 0 градуса - има няма скреж размразява
ако намерите подобно нещо и за MHI-то , поствайте че ми е интересно
при всички климатици основния принцип е един и същ - следи се температурата на кондензатора както и околната .. ако на едната се повлияе ,то се повлиява и дефроста
То това е идеята на тунинговането - да размразява с доста повече скреж и така да се разредят дефростите и повече да използва енергията за отопление вътре.
Това за максималния интервал от 2,5 часа не е много сигурно според мен, но трябва тестване. Както са описани условията за дефрост, аз го тълкувам, че всички трябва да се случат, за да започне размразяване и ако дефрост термистора не си достигне температурата - колкото и да е външната температура, няма да започне размразяване.
Обаче забелязах че в някои сервизни, мисля за по-стари модели се споменава само температурата на дефрост термистора, а в други за по-нови модели - освен дефрост термистора се споменава и този за околната температура, та може би има някаква промяна в един момент. Както в едните минималния интервал е 40 мин, а в другите е 30 мин, обаче за съвсем нови модели вече не се намира такава информация, доколкото видях.
Аз само една нощ успях да тествам след промяната, като имаше един дефрост на около 2 часа и 50 мин, но прогнозата показваше че цялата нощ навън е било 1 градус и постоянно висока влажност, която трупаше скреж като при -10 с подобна влажност.
За по-нови модели има вероятност да има нужда и от промяна на съпротивлението на термистора за околната температура, но ще се пробва чак другата зима на новото AY, като гледам времето.
А МХИ нямат толкова чести и ненужни дефрости, че да измисли някой подобни проекти като за Електрик - неволята учи, погледнато позитивно
Ама чак с използване на външни контролери ми се вижда малко прекалено, идеята е може би да не се намесват много във фабричните функции, макар че пак се пипа на различни места
Да бе нямат MHI, ако ти работи на он-оф при -5 имаш гарантиран дефрост на всеки 10-ти он-оф.
то лошото е ,че не са и 10 , доста често още на 5-ия си прави контролен за има няма 2 минути