Първо са на сходна цена, не е по-евтина. Второ нокрията беше с 800-900 лв. по-скъпа преди, след това я намалиха и стана много атрактивна. Трето пак казвам не са един клас машини. Има още много топ машини с равна, или по-висока цена от Нокрията.
Първо са на сходна цена, не е по-евтина. Второ нокрията беше с 800-900 лв. по-скъпа преди, след това я намалиха и стана много атрактивна. Трето пак казвам не са един клас машини. Има още много топ машини с равна, или по-висока цена от Нокрията.
модела доста остаря нормално е да поевтинее .. от дайсейкай 10 не е по евтина .. и според мен не е за малки помещения ,докато тошибите са универсални
Тук искам да споделя наблюдения над Нокрия (14) в сравнение с Дайсекай 6.5 (13)
1/. Мин. консумация
300 вата VS. 180 вата (+/- 10%)
2/. Шум и сила на духане на вътрешен вентилатор
Фуджитсу духа малко по-силно по-мощно от Тошиба. Аа лично го възприемам като малко по-шумен.
(Може да е самовнушение и само да ми иска да е така) Разликата е минимална и може да се пренебрегне така или иначе.
3/. Нокрията пука (вътрешно тяло) при изключване на компресора. Тошиба не.
4/. Външното тяло на Фуджитсу е малко по-шумно при товар около 500 вата. (вън 6 градуса, вътре 25)
Чува се един механичен шум и бръмчене. От Тошиба при сходен товар се чува само перката на външното тяло.
Това се забелязва само при директно сравнение. Не може да се каже иначе, че Нокрия има шумно външно тяло.
Единственото, което мога да отбележа като недостатък е високия минимум 280-330 вата и пукането на вътрешното тяло.
Има ли някакъв лек за пукането? Доколкото разбрах, кабела на захранването е навит и събран зад вътрешното тяло - около 2м кабел имало. Точно до климатика има контакт и се ползват само 20 см от заводския кабел. Възможно ли е да е от него ? Монтажа иначе изглежда читав.
Нормална констатация по точка 1,2 и 4. По точка 3 - по принцип пукането се дължи на калпава пластмаса, която е лесно податлива на температурни амплитуди. Също и на усукано тяло.
Не ми се струва, че пластмасата на Нокрията е по-калпава от тази на Тошибата. Така че пукането, вероятно се дължи на по-голямото моментно топлоотдаване на Нокрията, което води до силно нагряване на пластмасата, която след изключване на компресора почва да се охлажда и респ. да пука.
Можете ли да ми кажете, дали да сложа тава под външното тяло да събира конденза зимата. В упътването пише да се махат тапите на дъното на външното тяло, ако зимата температурата пада под нула градуса. Имам тава, остана ми от предишния климатика, ама изглежда доста грозно с нея. На другия климатик, Дайсекай 3-та серия, никога не съм извършвал такава операция, не се е налагало.
За тези, на които не им се четат предишни постове - климатика е Дайсекай 6.5 13-ка, мястото - Бургас.
Ако не ти пречи конденза, не му трябва тава.Моята III е над двора на комшията, ама дефрости има 2-3 пъти за сезон и не му пречи.Количеството зависи от натоварването на машината и атмосферните условия, та сам си прецени за тавата.
Външното тяло е на балкона и ако махна тапите без да сложа тава, която да събира и отвежда водата, тогава водата капе по стената, замръзва и ми сваля боята и мазилката.
Въпросът е - необходимо ли е да махам тапите? На предишния ми MHI си пишеше пак в упътването да се махат тапите, ама разбрах защо чак като ми падна мазилката от стената.
Лятото си викам чакай да сложа тапите да не капе долу пред вратата на магазина отдолу... търся търся... а то се оказа, че изобщо не съм ги махал миналата зима. Сега ги махнах, но щом ти е в тераса мисля че няма да има проблем да ги оставиш. Ако пък толкова замръзне винаги може да играе сушоара.
Не ми се е налагало, но все съм се чудил, дали точно с вряла вода не е съвсем вредно - все пак от -20 до +80 да кажем са си 100 градуса разлика - възможно ли е да се получи "стрес" на метала и да стане авария?
Не вряла вода, топла до гореща, не и вряла. Към 50-60 градуса. Това топи леда най-лесно и бързо. Ако е замръзнал обаче си отиват поне 40 минути при отворена машина. Ако не е отворена пиши час.
Стига бе, ТОШИБА и къпане.Моята III никога не задържа нещо в тавата, доколкото дефроства де, какво остава за гореща вода.Всички отвори са без тапи и всичко си изтича без проблеми, независимо от времето.
Само дето по-горе искат да си имат тапи.