инвертора вярно се превърна в търговско наименование ,но по същество в инверторния климатик наистина има инвертор
инвертора вярно се превърна в търговско наименование ,но по същество в инверторния климатик наистина има инвертор
Няма разлика и не се определя от фреона.Първоначално публикувано от d0rian
Например каква е разликата м/у Mitsubishi FA25VA и FA25VAH ? Първия е до -10 а втория до -20 градуса
Стандартният комплект за подобряване на зимния режим на работа включва три неща :
-забавител на оборотите на вентилатора
-нагревател за картера на компресора
-нагревател за дренажна тръба
Награвателя трябва да е 350W на всеки -5 градуса под -5 за климатик 12-ка.
Не го изключва ако говорим за вътрешната температура. Температурата остава постояна и без резки колебания. капишПървоначално публикувано от d0rian
Фреона не замръзва ?! Как ще замръзне като кипи при -50 градуса ?! R22 замръзва при -160Първоначално публикувано от d0rian
Физически свойства на фреоните
Физически свойства на фреоните БГ
Хладилник инвертор е измислен отдавна ... И обикновено хладилника ти е в къщи и няма нужда да работи в големи темп.границиПървоначално публикувано от d0rian
Да, този модел МОЯ на Panasonic топли. А какво стана с 2 годишния Haier, спомени и него.Първоначално публикувано от klimatik
Здравеите не ми стана много ясно от всичко което прочетох.
1. Кои модели клими работят при -20?
2. Колко от вас имат опит при такава температура?
3. АКО СЪМ ОБЪРКАЛ ТЕМАТА МОЛЯ ДА БЪДА ИЗВИНЕН.
Няма някакъв шалтер, който под -15° да изключва климатика. Въпросът е колко топли. Моето МХИ е пробвано при -18° и сякаш изобщо не се затрудняваше. Всички добри марки топлят, стига да са оразмерени правилно за такива температури.
Аз съм с конвенционалка Фуджицу 17ка външно,комбинирано с друга марка вътр.тяло.Живея в Симеоново,Сф, и имаше температури -18 през деня,което значи -20 през нощта.Нямаше НИКАКВИ проблеми,леко е преоразмерено,топля всекидневна 25 м2.Правих си опити,спирал съм го за цял ден,докато сме на работа.Вечерта стаята е изстинала до 5° и за час направи 25.Аз също съм на мнение,че не зависи от вида на климатика как топли при такива температури.
На първия въпрос - всички климатици топлят при минус 20, въпроса е това топло дали ще ти стигне. При минус 20 капацитета на всеки климатик пада поне на 40 процента. (Това идва от физичния принцип и не е възможно да се промени дори и от най-добрия производител на климатици) Т.е. трябва да си сложиш два пъти по мощен климатик за да гарантираш че вкъщи ще е топло при минус 20. Тук има и други фактори- например какви са ти съседите. Лично аз добре се топля до -10 защото такъв климатик съм си сложил, но ако съседите са си вкъщи и си топлят апартаментите. В момента в който спрат отоплението си (например на коледа) и ми трябва двойно повече мощност за отопление.Първоначално публикувано от brumba
Следващия по голям проблем е че при минус 20 загубитите ти на топлина от къщата са двойно по-големи в сравнение с нула градуса.
Така ако си решил да се топлиш с климатици при минус 20 ще ти трябва 4 пъти по-мощен климатик, което не е нормално, защото инвестицията ще е много голяма.
Трудно някой може да ти даде съвет кои климатици са най-добри при тези температури, защото никой не събира такава статистика. Всяко едно помещение си е само за себе си, някой имат добри съседи които не спестяват от отопление, други живеят в жилища които акумулират повече топлина от останалите и дори климатика да няма мощност изтиват много бавно и т.н.
Каквото и да е -20 са много редки явления в България и силно бих те посъветвал да предвидиш алтернативно отопление за тези температури, ако си решил да се топлиш с климатици.
Здравеите аз се включвам много рядко защото се прибирам доста изморен.И затова немога дасе включвам често. Но да се върнем на темата. Аз имам клима ДАИКИН RXS35G FTXS35G2V1B,и би ми било по интересно не само на мен ако казваме кои са климите които работят при температури като -15или -20 градоса . Защото всеки които влезне в тази тема ще прочете (всички топлят) .Но кои всички?Аз нямам опит които имат някои от вас,затова ще ми бъде многоинтересно да науча повече.Благодаря за отделеното внмание.
Въпроса ти е зададен малко неправилно-кои клими работят при -20? Отговора е правилен,който си прочел-всички.Или почти всички.
Предполагам,че питаш кои ТОПЛЯТ при - 20?
Всеки климатик вкарва някакво количество топлина кой по малко кой повече.
Ако искате да ви е топло при -20 направете така да имате по малко загуби.
Много забавна тема, има за какво да се посмее човек. Видях мнения на хора които познават тая област, а в същото време пишат глупости. Как така няма да има пренос на топлина от и към околната среда (няма абсолютно адиабатни процеси). Та нали на това лежи цялата тая наука. И по-точно на 2-ри принцип на термодинамиката - пренасяне на топлина от по-студено към по-топло тяло с използване на външна енергия, в случая при компресорите може да кажем механична работа. И в двата режима на работа на климатика има топлообмен с околната среда. При отопление машината използва топлината на външния въздух за да изпари хладилния агент. Дори и при -10 градуса въздуха съдържа топлина. При -273°С може би няма да съдържа топлина. Та това всичко се постига с добър дебит на външния вентилатор.
Аз мисля че ако се повиши дебита на въздух през външната пита в термопомпен режим при ниски температури ще има подобрение на работата. Мога дори да ви кажа че съм си прави лексперимент, и ефекта е в положителна посока.
Сега по въпроса за -20 градуса и термопомпите. Теоретично си работят а и практически даже, но от другата страна топлината няма да е достатъчна. И помещението няма да може да се стопли. Забелязал съм даже, на фужитсу, че за термопомпен режим, фреона се дроселира през допълнителна капиляра, която понижава допълнително налягането а от там и температурата на изпарение. Като по този начин машината може да работи при -15 да кажем и за няколко дена при -20 ако не оставим помещението да изстине. Някой казват че може да сложат по-големи машини, преоразмерени, 3-4 пъти по-мощни от необходимото и така ще се топлят нормално. А какво става лятото, как според вас ще работи тая машина на летен режим? Дайте някакви мнения? Дали ще има някакъв дисконфорт за обитателите?
provigo- разсъжденията са ти правилни според мен с няколко уточнения:
1. преоразмереният климатик в летен режим ще работи много малко и ще почива повече,не виждам проблем за обитателите на стаята,температурата се задава по градуси и си е екстра...
2.в термопомпен режим ако увеличаваш външен топлообменник- следва да увеличиш и вътрешният такъв..тоест да преоразмериш машината-става но така или иначе при минус 20 коп-а отива по дяволите и разхода на ток и ефективността на машината са трагични...
3.изхода при минус 20 градуса е постоянна температура на външният топлообменник ,а това може да стане само ако е на 1, 2 метра под земята-серпентина с циркулация на вода + антифриз тоест- термопомпа вода- въздух ; или вода - вода..
Изводите всеки сам да си ги направи...ставаш независим или почти независим от външната температура...даже и при +43 градуса лятото...или - 20 зимата...въпрос на възможности за реализация и правилен подбор на машината и инсталацията...
Малко да се посмеем. Според Екоклима – небезизвестния Геори Иванов Осаките толят както следва:
1. обикновен китайски сплит – до – 15
2. необикновен китайски сплит – до -20
3. касетки и канални (които са направени доста по-добре от обикновените и необикновените високостенни сплитчета)- само до -12
4. Fujitsu – до – 25 или -30 не си спомням вече, но го пише в ценовата му листа
Интресно, ако докопа някое Mitsubishi висок клас или норвежки Panasonic дали ще пише че може да се използва на някои от полюсите?!?!
А сега малко по-сериозно.
Климатикът не е печка или калорифер и не трябва да се очаква да работи както тях.Т.е. не се получава ако в помещението е 5градуса ако стоите под климатика да очаквате да Ви брули горещ въздух, както би било при една печка. Разликата между температурата на засмуквания и подавания въздух в помещението е минимум 15-18градуса (например ако в помещението е 10 нормално е да се очаква около 30 или малко нагоре). Колкото по-топло става вътре толкова повече се увеличава тази разлика.
Принципът на работа на климатичната инсталация през зимата е да използва студа на външния въздух, за да отдава топлина вътре (обратен цикъл на Карно или 2-ри принцип на ТД учи се в ТУ – долните курсове доста подробно). Всички читави климатици по-стари разработки са с 2 капилярки и чек вентил– за да се гарантира правилна работа в 2-та режима (площта на външния и вътрешния топлообменници е различна). Новите разработки са с EEV. За да се гарантира успешен старт при ниски температури са въведени следните неща: Топъл старт – 1 има нагревател на картера на компресора, който се включва автоматично при външни температури под -5 например и е с консумация около 20 вата (съвсем различно от нагревателите в колоните климатици или на някой сплитове, които качват консумацията с хиляди ватове и превръщат климатика в печка). Вътрешния вентилатор не стартира докато вътрешния топлооменник не се загрее достатъчно – обикновено на 35 градуса се включва на най-ниска степен и не може да се регулира от дистанционното и на 40 или малко над него излиза от този защитен режим. По този начин се осигурява подаване на топъл въздух в помещението. Иначе въпросът е не дали ще работи при -20, а как и колко. Всички характеристики на климатиците са дадени при 7 градуса външна и 20 градуса вътрешна температура и тръбен път 7,5метра за Европа. За Япония тръбия път е 3 метра и това е едно от обяснениета за доста по-високия EER/COP за климите там. Ако обаче се опънат на 7 метра цифрите са различни – признаха го от елитен японски производител. Какво става обаче като пада температурата навън? Най-грубо, според Toshiba отдаваната мощност намалява с 15% на всеки 7 градуса или при минус 15 тя би била около 60% от написаната и ако си монтирал обикновена 9 ка в помещение 18 квадрата тя няма да може да се справи(хубава 9-ка е около 2,9квт на отопление при 7 и 1,74 при минус 15) и затова се слага един типоразмер нагоре. Освен това с падане на външните температури се намалява и температурата на изпарение навън, която намалява температурата на кондензация вътре или казано на ясен български един климатик не духа толкова топло при минус 10 отколкото при 0 градуса. И за да забием последния пирон има още един фактор- това е температурата вътре в помещението. Ако навън е студено, вътре е около или под 10градуса просто страшно ще затрудните климатика да тръгне така както Ви се иска. Най-правилно е в началото да му се помогне с една печка ли друг отоплителен уред.
Това е не претендирам за изчерпателност
За съжаление не мога да кажа дали моят климатик топли при -15* , понеже тази зима във Варна не стана под -10*.Първоначално публикувано от bigmouth
Стаята ми е 17~18 м2.Климатика (9-ка ;3.4kWt)се справи повече от добре , като за проба реших да вдигна зададените градуси на 25, и той ги вдигна .....значи може и с 9-ка..
Въпросът ми е : има ли значение двойният топлобменник на външното тяло със ефективността на климатика при температури -15* -20*, също така играе ли някава роля за запазване на СОР при този студ?