във всеки алгоритъм участва някакъв времеви интервал дали като сумарно време за работа на компресора или под определени градуси на топлообменника ,но при някои производители се е получило по добре
във всеки алгоритъм участва някакъв времеви интервал дали като сумарно време за работа на компресора или под определени градуси на топлообменника ,но при някои производители се е получило по добре
Техника ли е не може да се изчерпа, тя постоянно се усъвършенства и развива. А за другото си има наказания.
Телевизорите и климатиците са най-посещавани от всички други подфоруми в Сетком. Как така с лека ръка ще зачеркне половината форум?! На всичкото отгоре те нямат и аналог в БГ!
Имах пред вид времевото управление на дефроста като цяло. Интелигентното следи температурната разлика на изпарителя и околния въздух, съпоставяйки я с моментната мощност на компресора и относителната влажност на въздуха вън. Към времево управление на дефроста се минава при много ниски външни температури, при които влагосъдържанието е толкова малко, че маржът на водата в кило въздух е само няколко грама, между 10% и 90% влажност. Машината не може да определи дебелината на евентуално натрупан лед при такива температури, по ред причини.
според мен не е трудно да се напише перфектен алгоритъм но като цяло няма марка при която той да е такъв по незнайни причини .. може би Тошиба се доближават ,има и други марки с приемлив и ефективен такъв а има и просто нелепи алгоритми
Алекси, причините не са незнайни. Основният проблем е различната топлопроводимост на образуваната ледена кора при различни температури и отговора на различните производители на философския въпрос, кога точно тя да се разтопи при съответните външни и вътрешни условия, осигурявайки максимална ефективност на системата. Всеки подхожда различно и си има своите тайни. Чел съм много за различните им подходи във високия клас и като че ли най-зле се представят от Фуджицу, но това е мое лично мнение и не искам да ангажирам никой с него.
дефроста на Фуджицу според мен е доста кадърен .. рядко прави ненужни дефрости обикновено към -15 ги подкарва но са на 4-5 часа веднъж и са много кратки .. японския и европейския имат различни алгоритми ,на японския са доста по редки ненужните ( а може би за 10г са измислили нещо ново ,няма къде да се прочете японския алгоритъм ) .. по мое мнение най зле са на панасоник - под -10 дефрости на 40 мин
След като моя панасоник PKE беше побългарен, дефроста му вече е като на машина от висок клас.
Размразява само при необходимост, няма празни дефрости и продължителността е точно колкото да си изсуши питата.
Прави го по малко по-различен начин, който не е описан в сервизните:
-мери околната външна температура, която е свързана с абсолютното влагосъдържание;
-мери скоростта на спадане на температурата на изпарителя, при определено натоварване на компресора.
На базата на тази информация смята относителната влажност.
Отделно се следи и температурната разлика между изпарителя и околния въздух, свързано с промяната на мощността на компресора, което определя дебелината на леда.
Времевите дефрости при ниски температури са необходими, поради нарастване на грешките от меренето на температурите. Има долна граница на изпарение на фреона в изпарителя (между -25 и -30 градуса), поради което дори много тънък слой лед, под -10 / -15 градуса, силно влошава топлообмена.
Този пост е редактиран от dodo_pv; 31-01-15 в 23:36.
Напротив причините са знайни. Комфорта, надеждността и безпроблемната работа на устройството са фактор към който се придържа всеки читав производител. Ами ако машината работи в екстремни условия (природни катаклизми, снежни бури, ураганен вятър и силно снегонавяване)?
мне ,определено при някои производители ( и то от читавите ) има проблеми с алгоритъма .. толкова ли е трудно като види дефрост термистора на -12 да погледне амбиентния и да види че то навън е -10 .. значи няма нужда от дефрост ,камо ли такъв на 40 мин ...
Читавият производител на високия клас машини е наясно, че при -10 външна температура, алгоритъмът му и да погледне тръбния термистор, нищо няма да види, сиреч, да разбере. Освен, разбира се, ако не му е сложил камери за очи. При тази температура, кило въздух може да поеме едва 1,5 грама вода, а ефективността на машината с R410 е паднала с поне 40%. Евентуално натрупаният лед по топлообменника, първо, има малка топлопроводимост и второ, няма да може да се изпарява, дори скоростта на въздуха около него да е максимална. Поради намалената мощност на компресора, не може да се определи реално дали и колко дебел е натрупания лед. Затова се стартира контролен дефрост, при който, ако питата наистина е чиста, термисторът достига +5 / +8 градуса за по-малко от минута и почти не се губи топлина.
напротив губи се доста и ако имаш чувствителен вътрешен термометър ще го видиш .. доста скача и разхода щото после машината се развърта на пълна мощност за няколко минути .. ако при тебе падне някога на -15 иди наблюдавай панасоника кво прави и колко харчи ,сравни го с някоя от тошибите си - ако се задържи няколко дена под -10 се стига до там че между 40 минутните дефрости работи на пълна мощност
Може би при -10 дефростите на 40 минути са необходими за да не се получава това:
http://vbox7.com/play:fb45cf5b0f
Под -10 градуса става все по-трудно да се стопли питата(особено при вятър) и водата започва да замръзва още преди да се е оттекла.
Сигурно затова са ги направили да размразяват по-често при такива студове.
Иначе след едно денонощие ще трябват секач и кирка за леда.
Представата за големи загуби от дефрост е илюзорна, защото при -15 външна самата сграда има огромни топлозагуби. Лесно може да се провери, ако собственоръчно спреш за 10-тина минути климатизатора или отоплителния уред в помещението. Ефектът ще е почти същия, дори не е необходимо да имаш чувствителен термометър. Развъртането постфактум на компресора до пълна мощност (тя ще е 40% от номинала при този студ) не е загуба, защото вкарва топлината вътре. Загубите са единствено 30-тте секунди набиране на компресора, за да загрее изпарителя до +5 или +8 градуса.
Най-засегнати от такива дефрости са помещенията с вътрешна изолация, защото нямат акумулирана топлина и за минутка - две изстива силно, заради прозорците. Играл съм си по различен начин, в различни помещения при -12 градуса отвън и съм наясно. Стените на къщата са 50-ттина сантиметра дебели, само с външна изолация и дефростите се забелязват само с поглед. В таванското помещение, със своята вътрешна изолация, нещата изглеждат точно така, както си ги описал(ужасни).
@Jack, какъв лед, каква вода при -15 градуса??? Знаеш ли колко от нея се намира в кило въздух при тази температура??? Времевите дефрости при подобни температури се правят само и единствено за гарантиране на максимален топлообмен между сухия студен въздух и недостатъчно студения изпарител, поради намалената мощност на компресора (опасността от засмукване на течен фреон).
Този пост е редактиран от dodo_pv; 01-02-15 в 16:47.