Няма такава опасност. Колкото е по-студено, толкова по-малко дефрости. Поне при моите китайчета.
Няма такава опасност. Колкото е по-студено, толкова по-малко дефрости. Поне при моите китайчета.
Ся погледнах отново постовете на авторката на темата, за да потвърдя предположението ми, че както повечето дами, да не кажа и повечето мъже, въпреки, че тук се правят, че не ги засяга ни най-малко, я интересува кога машината е най-икономична, и по-специално на коя степен на вентиалтора, без оглед на разликата от комфорта при по-голямото въздушно течение, ако степента на вентилатора ещ по-висока.
Айде малко да вкараме практика:
Та, принципно, от +2 градуса нагоре едната машина вкъщи си кюта на минимума от 240 W или гасне и всичко е по мед и масло, обаче сега както е -4 в момента, папка 530 W СТАБИЛНО на авто вентилатор, което си е около първа степен. Опънах я вече трети час, на силен вентилатор, сиреч 3-та степен и консумацийката спадна с около 20% - 25 % ! Т.е. папка си м/у 330-430 W и си поддържа същите 22* в стаята (темперирана). Още повече, че машината е монтирана на 1,50 от пода и уж това й помага да отдава топло по-лесно. Предполагам че, за високостенно монтираните машини по-високата степен на вентилатора е още по-важна. Комфортът е под всякаква критика, струята е студена, бучи ми до главата, скоро сигурно ще се разкихам.
Разбира се, това си е индивидуален опит, и който си няма друга работа, като мен, може да добави още данни, за да се генерализират малко нещата. Сега, дали при касметлиите с топлещи комшии и др. екстри, и минимуми на японския скрап от порядъка на 180 W с трафа, преходът към най-висока степен би дал някакво сериозно отражение не е ясно.
С постоянните максимални обороти на вентилатора(или поне през времето, когато няма хора в помещението) възниква въпросът, евентуалният ремонт по подмяна на лагер или друга износена преждевременно въртяща се част, не прави ли цялото начинание безсмислено.
В пост #37 се изказва мнение, че машината трябва да поддържа зададената температура в стаята при всяка скорост на вентилатора. Пишещите тук са съгласни с него и тестовете им го потвърждават. Да не дава Господ да ми се наложи да се консултирам с тях за избор на правилния климатизатор за някое помещение...
Съгласен с написаното и проверено.Все си мисля че при машини среден клас,и особено висок би трябвало да няма никакъв проблем с лагери и втулки до трета степен на турбината.Уви май понякога не е така.Та едни "келяви"машини от по 1000лв нямат проблем ,камоли по-скъпи машини.Но ако си изтеглил късата клечка,голям ..........
Аргументирал съм се в пост 39 и 36, но, изглежда, нямам дар слово. Коефициентът на топлопреносимост на помещението приемаме за константа. Топлинните загуби (топлопреносимостта) ще зависят от разликата между вътрешна и външна температура. Външната приемаме за константа. При по-висока вътрешна, по-големи загуби и по-голям топлопренос от машината. При слаб вентилатор, въздухът се движи по-бавно и изстива повече, докато стигне до другия край на помещението. Там делта t намаля => намаля и топлопреноса (загубите). Губи се по-малко топлина от помещението, а средната му температура пада. Температурата на кондензатора се поддържа константна от компресора. При преминаване на въздух с ниска скорост се отдава по-малко топлина и обратно. Писал съм точно как съм мерил.
Температурата на кондензатора е по-висока при ниската степен на турбината, особено при конвеционален климатик.И при инвертора компресора не поддържа същата температура на кондензация, а я увеличава.Нали машината има управление стремящо се да постигне заданието.Съответно при по ниска скорост на въздуха, кондезатора за да отдаде достатъчно количество топлина за поддържане на зададената Т трябва да реагира с повишаване на температурата.
Без да имам претенции да съм "капацитет" в тази област, но според мен това ще е от значение ако датчика който мери тази температура е някъде извън климатика- по възможност най далеч от него. В противен случай дори и на слаба степен ще се достига тя, но това няма да означава, че климатика е изпълнил заданието да отопли равномерно цялото помещение.
Датчика е на самите тръби и измерва температурата на кондензатора.Така процесора може да следи отдаваната мощност и при по ниска скорост на турбината да зададе по-висока температура на кондезация.Това е при инвертора.Това е опростено казано.И други цели се преследват, като съгласуване обемното студопроизводство на компресора с това на изпарителя, но това е отделен въпрос макар и той да е пряко свързан с температурата на кондензация и преохлаждането на втечнения фреон.
При конвенционалния оборотите на компресора са фиксирани и там по-ниската скорост на турбината не може да отнеме отдаваната топлина.Това довежда до повишаване температурата на кондензация.
Логически не мога,мога практически.25 кв. стая с огромни топлозагуби.Задание 23 гр и външна минус7-10 гр.Автовентилатор(върти на втора степен) и консумация от около 1 кв,в другия край на стаята е 21,5 гр.Задавам ръчно максимален вентилатор и в другия край на стаята става 23 гр а консумацията пада на 700-800в.
- - - - - - - - - -
Точно така е ,без духане няма топлене.В стаи с големи загуби,ако зададеш тих режим,климатика си мисли че е стоплил ама е само край него.Той не може да награвя кондензатора докрай,за да има топлообмен трябва да духа.При климатици с датчик в дистанционното може и да е по различно.
Не казахте нищо за промяната на Т на изпарение във външното. След като силния вентилатор намалява Т на кондензация вътре, какво ли става отвън ?
1. Т на изпарение се повишава
2. Т се понижава
3. Т остава без промяна, като за това отговаря външния вентилатор
Аз залагам на 3.
А коефициентите какви са?
и накъде духа има значение не само колко силно.
А аз ако позволиш залагам на нито един от трита.За изпарението в хл.машина отговаря ТРВ. При климатиците ЕЕV или капилярката.
Тя, основната цел на регулиране на кондензатора, е преохлаждането на втечнения фреон.Това е ключовият параметър.
След това втечнения фреон, под същото наляга постъпва към дроселиращия елемент и след него се изпарява, като температурата на изпарение е различна при различните условия.Тук няма как да се направи и бегло обобщение.В началото регулиращия вентил е отворен широко и после в зависимост от температурата променя сечението си.При капилярката очевидно не може да се регулира по същия начин.
Разбира се Т на изпарение зависи и от външната температура.