Градусите на водата ги даваш на макс, той сам си преценява кога с какви градуси да работи
Градусите на водата ги даваш на макс, той сам си преценява кога с какви градуси да работи
Това за преценката на изи-то ми е ясно, ама си мисля, дали не са големи загубите, когато се стреми да достигне зададената стайна температура, в същото време водата вече е загряла до поне 60-70% от зададеното, което пък става относително бързо при ненамалена макс. мощност? Примерно след нощния режим, когато съм дал 19°, което обикновено води до почти НЕработа на котлето нощем, то се включва към сутринта, стоплянето на водата в радиаторите става сравн. бързо, ама стаите не се стоплят толкова бързо. .е. всеки стремеж ка котлето да се докаже колко е "добро" при висок пламък, респ. висока мощност, ми се струва, че ми струва доста загуби, романтично гледайки количеството пари, които излитат в Космоса и отопляват Нептун, Плутон и андромеда..Първоначално публикувано от Lazar
абе, говоря си и аз..
П.С. Май ще се окаже, че съм доста по-тъп от отчитащите газа - тези "спестени" декемврийски кубици май се дължат на корекционния коефициент 1,04..
Ааа, не е баш така , акцентът всъщност е върху температурната разлика на водата вход-изход, за която velchev беше написал, че "когато водата се връща от радиаторите охладена, с по-ниска температура, разликата между нейната темп. и температурата в горивната камера е по-голяма, ΔТ-то е високо, топлообмена е добър и повече топлина се усвоява от водата", "А когато водата постъпва в горивната камера недобре охладена, с по-висока температура, разликата между двете температури в горивната камера е по-малка, ΔТ-то е по-ниско, топлообмена е по-нисък, и за същото време, за което водата преминава през горивната камера(тъй като дебита на циркулационната помпа е постоянен), водата усвоява по-малко топлина".Първоначално публикувано от Lazar
Аз съм съгласна с написаното от него и по-назад дори коментирах, че икономията на газ при използване на термостат идва не толкова от намаляване на режима "цък-цък", колкото от осигуряване на достатъчно високо ΔТ, което гарантира максимална ефективност и усвояване на произведената енергия. Колкото до КПД-то, споменах го във връзка с това, че производителя го дава най-високо при работа на максимална мощност, което според мен има връзка именно с ΔТ на вход-изход. Но може и да греша, поправи ме ако е така. Интересно ми стана, затова ще попитам - при конвенционалните котли кога е най-високо КПД-то, след като не е при работа на максимална мощност?
ПП. Ето какво съм написала, не ми стана ясно обаче кое точно не одобряваш.
Първоначално публикувано от Magnolia
Здравейте ,
от 21,01,12 съм потребител и аз на газ от Овергаз Бургас.Живеем в тристаен апартамент с чиста жил.площ 82м2.Апартамента е жил.кооперация построена през 1995г. , с направен пълен основен ремонт през 2007г., 7см. изолация ,четири камерна ПВЦ дограма и плътни ал.щори пред нея.Имам изградена парна инсталация от преди три години , която беше на ток и ми поставиха само нов газов котел, който го вързаха за съществуващата инсталация.Котела е Бош
Gaz 3000 (6-18kw)- двуконтурен имам и термоуправление със седмичен програматор TRZ 12-2 , 61бр.ребра Kaldo H500 + 15бр.ребра Elegance 300 + една лира 45/60см и една 45/90см.След като ми монтираха котела от 21 до 30,01,12 имах 149м3 изразходвана газ при положение , че половин ден котела не работи поради техн.грешка на техник от Овергаз. Този разход ми се видя много голям и им се обадих да дойдат да го погледнат.Не дойдоха веднага , но ми дадоха телефона на представителя на Бош (г-н Мартин Ерменков).Обадих му се и му обясних какъв ми е проблема и според него разхода е голям средно е по 18м3 на денонощие, температурата е от -6 до -10 градуса.Това което той се учуди е че не са намалили макс.мощност на котела която според тях трябва да е около 13кв.ч.Изпрати техниците от Овергаз да дойдат и да го настроят на по ниска мощност .След като направиха настройката , която лично мен много ме притесни понеже явно за първи път натройваха такъв котел (с ръководството в ръка и наставления по телефона от г-н Ерменков) , ефект нямаше.Разхода ми продължава да е между 16 и 18м3 на денонощие при положение че не ползвам втория контур за БГВ(спрял съм го защото с него имам разход от около 22-24м3).Подържам температура 23градуса през деня от 9 до 23часа , а вечер 22 градуса ( с малко дете сме).Температурата на водата е настроена на 75градуса. Днес вуншната температура е около 0градуса , но разхода си е пак 18м3.Радиаторите и лирите са постоянно отворени , нямат термоглави , а температурната разлика на включване и изключване на терморегулатора е 1градус(това е максимума му). Моля ви да ми кажете първо дали такъв разход е наормален и ако не е какво още бих могъл да направя за да го сваля?
За ΔТ в котела важи същото, както за ΔТ в радиаторите. Когато скоростта на помпата е голяма водата не успява да се охлади в радиатора (малко ΔТ) а после не успява да се загрее в котела (малко ΔТ). Погледни пак вормулата от предния ми пост - топлината отдадена от горелката на водата е една и съща, но при висока скорост на помпата, през топлообменника на котела минава голямо количество вода, затова тя не успява да се загрее. Така че малката разлика вход-изход на котела не означава малък топлообмен, а просто - висока скорост на помпата. Тори ако седнем да смятаме ще ти докажа, че при по-малка скорост на помпата (когато имаме по-голямо ΔТ) загубите в атмосферата са по-големи ! Къде съм казал, че КПД на конвенционалните котли не е най-висок на максимална мощност?Първоначално публикувано от Magnolia
grg_petrov, не се учудвам че техниците от Овергаз не знаят как се намалява мощността на котела, защото знам че никога не са го правили. Много неща още не знаят, защото нямат стимул да ги учат. Не знам обаче защо ти си ги предпочел пред толкова други професионалисти в София. Не знам защо са ти предложили и този стар модел, след като новия модел се продава от една година и е много по-добър, с много по-добро управление и термостат, всичко му е по-добро, а е само 100лв по-скъп. Не знам обаче защо ти си ги предпочел пред толкова други професионалисти в София. Сега остава само една инстанция - http://www.armenskipop.net/
Някой нещо да е чул за евентуално спиране на газта ...малко е като развален телефон,но на дъщерята една приятелка майка и работела в баничарница на газ,днес са минали техници от Овергаз да ги предупредят за евентуално спиране на газта,били карали на резерви ала-бала точната причина се губи по разваления телефон,но същината е ясна,та някой нещо...
Току що прочетох това: http://dobrich.info/novini/article/1...то-с-газ
И затова щом имаме шистов газ, трябва да си го добиваме и да сме независими от *****.
Това ако стане,както го дават много студено другата седмица ще е върха на мизерията .
До Лазар.
Благодаря ти за съвета , ще му се помоля ама май ще е от умрял писмо
Казах , че съм от Бургас и става въпрос за Бургас .Тук няма много голям избор на техници и професионалисти.Ако може някой съвет ще ми еот полза или поне как да проверя дали наистина нещо са настроили или само барникаха по котела.
Може и нищо да не са направили и нама как да разбереш. Опиши как работи системата - колко минути работи котела, колко почива. Какъв е диаметъра на тръбите, излизащи от котела. На каква температура го караш? Колко плащаше преди с ел.котлето. Съседите как са - отопляват ли се?
Котела работи около 40-45минути , а после около 2часа 2часа и половина неработи.Тръбите от котела които излизат са Ф20 , а стария ми котел до колекторите пише 3/4 незнам на колко се равнява това.Котела работи на 75градуса на водата.От Овергас ми го настроиха на 60 после на 65 , но на 75градуса засега е най-икономичена (ако мога на това да кажа икономия).С ел.котела сметките ми бяха от 300 до 600лв. , имам и инверторни климатици и с тях стигам до максимална сметка 280лв., но не е същото(духа ,течение, баня и тоалетна студ и т.н.)Съседите се отопляват също, под моя апартамент са гаражи , но имам 12см изолация на пода , а също така моя гараж се пада под хола ми и там е цялата инсталация.Гаража е много топъл , понейе отдава от тръбите и колектора.Как мислиш , може ли да не са направили нищо?Като си тръгваха ми се сториха , че не са много убеди в това което са направили ама като ги питах намалено ли , заявиха че са го намалили.
При този режим на работа той би трябвало да включи 8 пъти в денонощието. Ако работи на 13кВт, за 40 минути той би изгорил 1.5м3 газ, по 8 пъти в денонощието - 12 м3/ден, а ако приемем, че той все пак модулира в някаква степен - значи не повече от 9-10 м3. А ти казваш, че ти харчи по 18 м3 - значи вероятно не са го намалили. Поискай да ти намалят още мощността - за това жилище 8-9кВт е предостатъчно, което отговаря на налягане на дюзите 2 мбар. Само че не знам дали ще се навият - ще го сметнат за прищявка.
Ами... аз съм изненадана, защото досега не беше споменавана скоростта на помпата като възможен източник на проблема. Очевидно е, че и тя има връзка с дебита, но не се бях сетила, че по-малката или твърде голямата разлика може да се дължат и на нея. Намаленият топлобмен поради малко ΔТ явно не е само с 1 причина, но и в двата случая ефективността е ниска, и това е защото произведената енергия не се усвоява ефективно и води до излишни загуби.Първоначално публикувано от Lazar
Не си го казвал, определено, но пък и аз не намерих никъде в написаното от мен да съм твърдяла следното:Първоначално публикувано от Lazar
Лазар, нищо лично, просто съм си педант и обичам да изпипвам нещата до последния детайл. Забелязвам всякакви дреболии и наблягам на тях, ако нямам друго нарочено като проблем. Не че искам да се оправдая, ама знаете.. жени...Първоначално публикувано от Lazar
Е колеги последно никой /най-вече инж. Нейчев се загуби/ не сподели ДИРЕКТНО своето мнение относно намаляването на дебита през радиаторите с цел увеличаване разликата в температурите между входяща/изходяща ще доведе ли до полужителни резултати???
При мен с един опит не ги постигнах, НО дали не трябваше да опитам пак и по-продължително???
Към Магнолия:
Вярно е че в определени моменти имам недостиг на мощност под минималната на котела /примерно при 60/52/20 съм на ръба/, там при режим Z/А-1 котела дори под този минимум котела си модулира, А при другият режим дори и с много по-голяма отдаваща мощ котела НЕ модулира??? - към инж. Нейчев - означава ли че режим Z/А-0 котела работи само в ON/OFF???
Както и да е, НО и във всичките режими под, над минимална мощност, модулация, ON-нове OFF-ове и проч. разхода все е ненормално висок.
Миналата зима бях основно опониран и от колеги тук и от инсталаторска фирма и т.нат., че топлините загуби са големи -Е да ама сега с климатиците картинката се изясни колко са топлинните загуби. Продължавам да се лутам толкова много чак се омаях, не само че рядко получавам съвет, НО и след като го получа и приложа и дам резултата, няма аргументиран "респонс" - Явно съм извън физичните закони.